انرژی مثبت ها چگونه رانندگی می کنند؟

روش های خیلی ساده برای رانندگی شاد و بدون دعوا !

انرژی مثبت ها چگونه رانندگی می کنند؟

رانندگی به خصوص در شهر های پر ترافیک و شلوغ،  یکی از سخت ترین کارهایی است که در طول روز می توان انجام داد. ساعت ها پشت ترافیک و کلاج و ترمز های متعدد، علاوه بر خستگی شدید جسمی، روح و روان راننده های شهر های شلوغ را هم تحت تاثیر قرار می دهد که این موضوع، فاکتور مهمی در افزایش ناهنجاری های رفتاری و بروز رخداد های ناگوار در سطح شهر است.

رانندگی با خودرو های لوکس کمی با رانندگی با خودرو های ارزان و حتی با تجربه رانندگی ماشین های سنگین متفاوت بوده و فرهنگ خاص خود را در حمل و نقل شهری به همراه دارد. اما بعضا مشاهده می کنیم که حتی کسانی که پشت رل خودرو های چند صد میلیونی و بعضا میلیاردی در تهران و کلان شهری های دیگر کشور نشسته و رانندگی می کنند، با همان چالش هایی رو به رو هستند که  برخی از رانندگان خودرو های چند میلیون تومانی دهه پنجاه و شصت  با آن دست و پنجه نرم می کنند . 1-w900-h600

مشاهده خودروهای لوکسی که به اصطلاح عامه، در حال لایی کشیدن هستند و سرنشینان آن، زباله به وسط خیابان پرتاب می کنند و به قول خودشان، قانون را عطف به ما سبق نمی دانند! و جریمه های پلیس را دیکته های روزمره! قلمداد می کنند، منظره ای خیلی عادی در کلان شهر ها به خصوص پایتخت است.

ناگفته پیداست که فرهنگ عامه در عرصه رانندگی و احترام به قوانین رانندگی و راهنمایی در کشورمان در قیاس با بسیاری از کشور های غربی، نظم و انسجام کافی ندارد و ناهنجاری های بسیاری  را در رفتار راننده گان ایرانی، فارغ از تحصیلات و ثروت و محل رانندگی آن ها، می توان مشاهده کرد. مقوله ای که در ۲ دهه اخیر، جامعه شناسان و تحلیل گران معضلات شهری و فرهنگی کشور را به فکر ایده پردازی جهت ارائه راه حل های کاربردی برای برون رفت از این ناهنجاری فرهنگی نمود.

2-w900-h600

چرا راننده گان ایرانی پرخاشگر هستند؟

این سوال مهمی است. انرژی مثبت ها، کسانی که شادی آفرین و زندگی شاد را دنبال می کنند، تنش آفرین نیستند و رفتارهای تنش زدایی را در عملکرد آن ها در طول روز می توان مشاهده کرد. افراد انرژی مثبت، همان طور که قبلا در سلسله گفتار های باشگاه انرژی مثبت های روزیاتو گفتیم، به دنبال جذب سیگنال های کیهانی مثبت هستند و همواره تلاش می کنند تا نهان و باطن خود را برای جذب انرژی های مثبت و امید بخش آماده کنند. قطعا، فکر و ذهن پرخاشگر و کلامی که تنش آفرین و منفی گرا باشد، اجازه این جذب حداکثری را سلب می کند.

3-w900-h600

بنابراین، در رانندگی که یکی از فاکتورهای مهم در تحلیل فرهنگ شهروندی جامعه تلقی می شود، به راحتی می توان تفاوت افراد انرژی مثبت گرا و انرژی منفی را مشاهده نمود. در واقع، رانندگی مانند هر رفتار دیگری بازتابی از فرهنگ عمومی جامعه است و اگر به رانندگی به‌عنوان نوعی رفتار و ارتباط اجتماعی نگریسته شود می‌توان نحوه‌ی تعامل ویژگی‌های فردی و شخصیتی را با معیارهای جامعه مشاهده کرد.

۱-انرژی مثبت ها و سپر به سپر

انرژی مثبت ها و کسانی که دنبال جذب انرژی های خوب و اتفاقات خوب هستند، از لحظه های تنش آفرین پرهیز می کنند. سپر به سپر کردن در رانندگی، فرهنگ انرژی مثبت ها نیست. سپر به سپر کردن، حتی برای یک لحظه می تواند فاجعه آفرین باشد و راننده های زیادی را به کشتن بدهد. چند ثانیه دیر تر رسیدن به مقصد، ارزش هرگز نرسیدن را ندارد!

۲-انرژی مثبت ها و فرهنگ عذرخواهی

4-w900-h600

انرژی مثبت ها، همواره از این که دیگران را شاد و خرسند ببینند احساس آرامش و رضایت دارند. آرامش خود، در گرو آرامش دیگران است. به واسطه فرهنگ آرامش گرایی و شادی آفرینی انرژی مثبت ها، آن ها تلاش دارند تا اگر خطایی انجام می دهند، شجاعانه عذرخواهی کنند. یاد بگیریم اگر اشتباهی در رانندگی انجام دادیم، عذرخواهی کنیم. چه در زمان پارک کردن، چه در زمان هایی که متوجه می شویم، واقعا حق با ما نیست و حق با راننده های جلو یا عقب است!

۳-انرژی مثبت ها و نه به موبایل

5-w900-h600

موبایل، عامل مرموز برور بسیاری از حوادث رانندگی در دنیای امروز است. حواس پرتی های مرتبط با کار با موبایل هنگام رانندگی، بعضا جبران ناپذیر است. کسری از ثانیه کفایت می کند برای یک فاجعه بزرگ. صحبت از کسری از ثانیه است! کسری از ثانیه، همیشه برای انسان ها تاریخ ساز بوده، چه در رقابت های المپیک چه در رانندگی در جاده ها و خیابان های پر خطر امروزی. انرژی مثبت ها از هر چیزی که برای خود و دیگران مشکل ساز بشوند، پرهیز می کنند.

از انرژی مثبت ها یاد بگیریم و در هنگام رانندگی، حتی برای یک مسیج چند ثانیه ای هم، با این ابزار دیجیتالی خطرناک، کار نکنیم. به یاد آن کسری از ثانیه باشیم که فاجعه آفرین است. . . نه به موبایل در هنگام رانندگی، آسایش فکری و افزایش تمرکز راننده در مسیر را به دنبال خواهد داشت. فرهنگ نه به موبابل در رانندگی را جدی بگیریم!

تصادفات جاده ای در ایران بسیار بالاست و ۲۵ درصد آن نیز به خاطر تراژدی موبایل است!

۴-انرژی مثبت ها و رانندگی آهسته

6-w900-h600

آهسته رانندگی کردن، به معنی سرعتی پایین تر از حد مجاز یا رانندگی در خط کند رو نیست. آهسته رانندگی کردن به معنی حفظ سرعت مطمئنه و پرهیز از شتاب زدگی و انجام رفتارهای خطر آفرین در مدت رانندگی است. مهم نیست که شما در خیابان رانندگی می کنید یا در بزرگراه های بیرون شهر. انرژی مثبت ها، به واسطه فرهنگ تنش گریزی خود، از هر چیزی که تنش زا باشد دوری می کنند. عدم توجه به سرعت مجاز، رفتاری تنش زا برای خود و دیگران است و عاملی برای وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده ها و حتی خیابان ها. آهسته رانندگی کردن، کیفیت رانندگی را افزایش می دهد و فرصت بهتری برای فهم شرایط جاده ای و اتخاذ تصمیم های بهتر و منطقی برای انرژی مثبت ها فراهم می کند. آهسته رانندگی کردن به معنای صبوری در رانندگی و ترجیح دقت بر سرعت است.

۵-انرژی مثبت و هتاکی

7-w900-h600

انرژی مثبت ها، ادبیات گفتاری و نوشتاری مبتذل ندارند. هر چیزی که مرتبط با ابتذال و فرهنگ سخیف انگاری باشد، در ذهن و جان انرژی مثبت ها جایگاهی ندارد. شما نمی توانید فردی انرژی مثبت و الهام بخش در زندگی دیگران را در جامعه امروزی پیدا کنید که از صبح تا شام، ادبیات گفتاری وی، با الفاظ و جملات سخیف، زشت و به قول آمریکایی ها: Undergraduate باشد! ادبیات فاخر، سمبل شناخت انرژی مثبت ها از طیف های مختلف جامعه است.

۵-انرژی مثبت و قانون مداری

8-w900-h600

انرژی مثبت و شاد زیستن الهام بخش، با قانون مداری و نظم و احترام به قواعد پذیرفته شده طبیعت و جامعه، در یک راستا بوده و تضادی با هم ندارند. انرژی مثبت ها همان طور که به حقوق طبیعت و محیط زیست احترام می گذارند، به همان اندازه به قوانین وضع شده ملی کشور خود و دیگر ملل توجه دارند. قانون مداری با انرژی مثبت رابطه مستقیمی دارد و هر اندازه فرد قانون مدار تر شود، ظرفیت انرژی مثبت بودنش افزایش پیدا می کند.

برای انرژی مثبت ها، اصلا مهم نیست که پلیس باشد یا نباشد، مهم نیست که شب است یا روز است، مهم نیست که کسی می بیند یا نمی بیند، مهم نیست که عجله دارد یا ندارد:

مهم آن است که ورود ممنوع در هیج حالتی نمی روند . . . .

۶-انرژی مثبت های منظم

9-w900-h600

نظم در رانندگی به معنای منظم راندن نیست. این تنها بخشی از فرهنگ رانندگی مدرن و با کلاس است. بخشی دیگر مربوط می شود به آمادگی راننده پیش از رانندگی و انجام سفر. یعنی چی؟ یعنی این که شما قبلا از این که سوار خودروی خود بشوید:

۱-آب و روغن رو چک کنید.

۲-از همراه داشتن لاستیک یدک سالم مطمئن شوید.

۳-در صورتی که با مسیر آشنایی کافی ندارید، از افراد مطلع یا GPRS کمک بگیرید.

۴-پیش از حرکت،، مسیر های کم ترافیک را بررسی کنید.

۵-صحت کارکرد علایم روشنایی و سیستم های گرمایش و سرمایش خودرو را بررسی کنید.

۶-دفترچه ماهانه بررسی چک آپ بخش های مختلف خودرو را بررسی کنید.

۷-در صورتی که مسافت بیش از ۱ ساعت است، آب و غذای سبک کافی همراه داشته باشید. گاهی یک شکلات و جرعه ای آب، انرژی های منفی را از ذهن شما دور می کند!

 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • me اردیبهشت ۴, ۱۳۹۶

    افراد مطلع یا gprs!!!!