آموزش ساخت دستگاه بستنی ساز در خانه [تماشا کنید]

با این دستگاه در عرض دو دقیقه بستنی درست کنید

آموزش ساخت دستگاه بستنی ساز در خانه [تماشا کنید]

احتمالا شما هم دست‌کم یکبار سعی کرده اید که در خانه بستنی درست کنید، اما بدون شک مثل نمونه های حاضری نمی شود. بدترین بخش تهیه بستنی نیز قرار دادن آن در فریزر و منتظر ماندن برای دیدن نتیجه کار است.

اما یک خبر خوشحال کننده برایتان داریم؛ خودتان در خانه می توانید دستگاهی بسازید که بستنی خانگی شما را در عرض چندین دقیقه آماده سرو می نماید.

برای اینکه بدانید چگونه می توان این دستگاه را ساخت از شما دعوت می کنیم ویدئوی آموزشی زیر که یوتوبری به نام «مت پرک» در کانال «خودت بساز» منتشر نموده را تماشا نمایید.

وقتی تمامی موارد مذکور را طبق ویدئو به یکدیگر وصل نمودید، المنت های Peltier همانند پمپ دما عمل کرده و یک طرفشان را گرم می نماید، اما طرف دیگر کاملا سرد خواهد بود. از این رو، سمت سرد آن به سینی فلزی وصل می شود تا با سرعت بالا، مخلوط بستنی را منجمد نموده و در کمتر از دو دقیقه آماده مصرف نماید.

برای ساخت این وسیله به یک سینی فلزی مسطح، یک هیت-سینک بسیار بزرگ، یک تابه بزرگ و پر از آب که هیت سینک درون آن قرار بگیرد، تعدادی المنت ترموالکترونیک Peltier و یک دستگاه منبع انرژی با قدرت ۴۰۰ وات نیاز دارید.

باید توجه داشته باشید که اندازه سینی باید دقیقا مشابه هیت سینک بوده و کف آن نیز مسطح باشد که به طور کامل روی هیت سینک قرار بگیرد. نخستین کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از خمیر حرارتی را روی هیت سینک گذاشته و المنت های Peltier را به صورتی که نوشته های آن رو به بالا باشند، به آن بچسبانید.

پس از چسباندن همه المنت ها، روی آنها مقداری چسب زده و سینی را رویشان محکم نمایید. سپس، برای اطمینان، لبه های آن را با بست های پلاستیکی سفت کنید.

در این مرحله، سیم های المنت ها را تفکیک نموده و در دو دسته مجزا در دو طرف دستگاه جمع کنید. در آخرین مرحله، فقط باید منبع انرژی را به آن وصل کنید. برای ۶ عدد المنت یاد شده، یک منبع ۴۰۰ واتی لازم است. برای این منظور می توانید از پاور کامپیوترهای قدیمی استفاده کنید.

برای وصل کردن کابل ها نیز باید از تبدیل های مخصوص این امر بهره بگیرید و به فاز منفی و مثبت سیم ها نیز توجه داشته باشید.

حالا دیگر دستگاه ساخته شده و می توانید نحوه عملکرد آن را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

منبع: lifehacker
یک نظر

ورود

  • جواد شامخی بهمن ۲۰, ۱۳۹۷

    کشته توضیحاتتم ادمین جان دیگه همه چیزو واضح گفتی منم یاد گرفتم تو راه هستم تو هواپیما برم المنتا رو جور کنم