وداع مرد سه طلایی؛ خداحافظی ملو

وداع مرد سه طلایی؛ خداحافظی ملو

پایان المپیک معمولا با پایان یکسری از ستاره های به انتهای خط رسیده مصادف می شود. ستاره هایی که پایان دوران حرفه ای خود را با المپیک رقم می زنند و اغلب می کوشند تا با حضور در مهمترین فستیوال ورزشی دنیا وداعی باشکوه با دنیای حرفه ای داشته باشند.

از همین رو اغلب ستاره های بزرگ، المپیک را برای وداع انتخاب می کنند همانند یکی از ستاره های بزرگ تیم ملی بسکتبال آمریکا که با پایان المپیک از بازی‌های ملی اعلام بازنشستگی کرد. کارملو آنتونی بازیکن تیم ملی بسکتبال آمریکا و تیم نیویورک نیکس در NBA پس از قهرمانی در مسابقات بسکتبال المپیک از حضور در تیم ملی آمریکا خداحافظی کرد.

آنتونی نخستین بازیکن تاریخ بسکتبال آمریکاست که ۳ مدال طلای المپیک را با تیم ملی این کشور کسب کرده است. او سومین مدال طلای المپیک خود را با پیروزی ۹۶ بر ۶۶ مقابل صربستان به‌دست آورد. ملو همچنین با ثبت ۳۳۶ امتیاز در بازی‌های المپیک، امتیازآورترین بازیکن و همچنین صاحب بیشترین تعداد ریباند (۱۲۵) در تاریخ بسکتبال آمریکا در المپیک است.

کارملو در این مورد گفت: من بدترین‌ها و بهترین‌ها را در تیم ملی آمریکا تجربه کردم و حالا به پایان خط رسیده‌ام. من به اندازه کافی به تیم ملی خدمت کرده‌ام. با اینکه دلم برای آن تنگ می‌شود، ولی پیراهن تیم ملی را باید به جوان‌ها سپرد تا آنها هم در افتخاراتش سهیم باشند.

وی در پایان تصریح کرد: من مدال‌های المپیک خود را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی‌کنم.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود