در این ۴ مورد، قبل از پیدا کردن شغل جدید، شغل قبلی تان را ترک کنید

اگر سلامت تان در خطر است، حتما این کار را انجام دهید

در این ۴ مورد، قبل از پیدا کردن شغل جدید، شغل قبلی تان را ترک کنید

ممکن است با عقلانیت های مطرح شده در مورد کار کردن چندان هماهنگ به نظر نرسد اما گاهی می تواند تصمیم درستی باشد که قبل از یافتن یک موقعیت کاری جدید، شغل قبلی تان ترک کنید. پیش از آنکه وارد جزئیات مربوط به موارد ذکر شده در این نوشته شویم، بهتر است تصدیق کنیم که مادرانمان درست می گویند که پیدا کردن کار مناسب تر زمانی که کار می کنیم همواره آسان تر است.

همچنین به مراتب راحت تر است که برای پرداخت قبض های ماهیانه خود، بتوانیم روی چکی که از محل کاری فعلی مان دریافت می کنیم، حساب کنیم و روی آن دریافتی ماهانه برنامه ریزی کنیم. خصوصا اینکه بیشتر افرادی که مشاغل خود را از دست می دهند، دارای شرایط دریافت حقوق بیکاری نیز نیستند و در نتیجه در برهه ای از زمان و تا یافتن کار جدید دیگری، بدون درآمد می مانند.

بله در زندگی مواقعی وجود دارد که زندگی با شما راه نمی آید و ناگریز هستید که خودتان را با آن شرایط تطبیق دهید. در اینجا موقعیت های محدودی را بر می شماریم که در آن لازم است هر چه زودتر، کاری که به آن مشغول هستید را ترک کنید. این موارد از قرار ذیل هستند:

۱- اگر سلامت تان در خطر است

استرس در طول زمان می تواند برای سلامتی تان بسیار مضر باشد. اگر کمبود خواب داشته باشید، افسرده باشید و یا اگر از عدم تعادل میان زندگی شخصی و کاری رنج می برید، زمانی است که باید به بررسی مجدد این نکته بپردازید که شما واقعا چه چیزی از کاری که اکنون به آن اشتغال دارید، طلب می کنید. وقفه و زمان استراحتی که در فاصله یافتن شغل جدید در زندگی تان به وجود می آید، این فرصت را به شما می دهد که به وضعیت جسمی و روحی خود، تمرکز بیشتری داشته باشید.

اگر از کاری که در حال حاضر مشغول به انجام دادن آن هستید، اصلا لذت نمی برید و در آن احساس بدبختی و پوچی می کنید، بد نیست که زمان کوتاهی را به تنفس های عمیق در اتاق تان بپردازید و و دیدگاه تازه ای با این استراحت موقتی، برای شروع کار جدید به دست آورید.

۲- اگر قصد آن را دارید که زمینه شغلی تان را به طور کامل تغییر دهید

اگر قصد آن را دارید وارد زمینه کاملا جدیدی از کار شوید که با شغل فعلی تان کاملا متفاوت است، بد نیست مدت کوتاهی بین این دو کار وقفه بیفتد.بدنیست برای ورود به یک صنعت و حرفه کاملا جدید به منظور دستیابی به ایده مطلوبی که به دنبال آن هستید، داوطلبانه زمانی را برای آشنا شدن با جزئیات آن بگذرانید تا بتوانید در آینده و با شروع رسمی آن کار، توفیق بیشتری در انجام مراحل آن شغل داشته باشد.

این فاصله زمانی میان دو شغل که کاملا هم متفاوت و بی ربط به هم هستند، کاملا می تواند توجیه خوبی برای وقفه ای باشد که شما عامل اصلی آن بوده اید. اینکه شما با ابتکار عمل و به دلخواه خودتان مجموعه ای را در آن مشغول به کار هستید ترک می کنید، می تواند در یافتن کارفرمای جدید مناسب برای تان هم تاثیر مثبت داشته باشد.

۳- اگر روند زندگی تان در حال یک تغییر بزرگ باشد
مثلا اگر قرار است به مکان دیگری نقل مکان کنید. اینکه برای جا افتادن در محل جدید زندگی تان، استرس کمتری داشته باشد و بتوانید در آنجا شغل مناسبی را برای خودتان بیابید، بهتر است که در این زمان درگیر کارهای مربوط به شغل فعلی تان نباشید. اگر هم قصد اصلی تان از این جابجایی پیدا کردن کار مناسب تر در محل جدید اقامت تان است، تلاش کنید که در طول چند هفته ای که تا جابجا شدن کامل به آن مکان و شروع شغل جدیدتان فرصت دارید، کمی صرفه جویی کنید.

اگر به جایی که به آن نقل مکان می کنید، آشنایی ندارید، ممکن است موقعیت های فراوانی در آن مکان وجود داشته باشد که پیش از ورود به آن مورد بررسی شما قرار نگرفته بود و این فرصت به شما داده شده که در این زمان فراغت کوتاه به وجود آمده در زندگی تان، آنها را نیز کشف و بررسی کنید.

۴- اگر به اندازه کافی پس انداز دارید  

اگر می خواهید از شغلی که اکنون مشغول انجام آن هستید، استعفا دهید و تا گرفتن شغل جدید پس انداز کافی دارید، فکر بدی نیست که این کار را انجام دهید. شاید ماه ها طول بکشد که شغل مناسبی را بیابید. اگر هم در صنعتی مشغول به کار باشید که بازار آن رقابتی است، حتی در مواقعی هم ممکن است بیشتر طول بکشد تا کار مناسبی بیابید.

اگر تاریخ دقیقی را برای از شدن محل کاری فعلی تان در ذهن دارید، محاسبه کنید که هر هفته چه میزان از پس اندازی که دارید را باید به منظور حفظ وضعیت پایدار مالی خود، در پس اندازتان نگه دارید و به آن دست نزنید. و البته در کل تصمیم خوب و منطقی به نظر نمی رسد که از شغل فعلی تان که به آن علاقه هم دارید خارج شوید و وارد شغلی شوید که شاید آن را کمتر از قبلی دوست داشته باشید و تازه مدتی هم در این میان، هیچ حقوقی دریافت نکنید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود