از این اشتباهات رایج در خانه تکانی دوری کنید

از تمیزکاری خانه برای خود غول نسازید

از این اشتباهات رایج در خانه تکانی دوری کنید

در روند خانه تکانی و تمیز کردن گوشه و کنار اتاق ها، برای پیشگیری از دوباره کاری باید از برخی اشتباهات رایج دست بکشید. به طور مثال، برخلاف تصور عموم، پاک کردن شیشه پنجره ها زیر نور خورشید به هیچ عنوان کار درستی نیست. یا مثلا اسپری کردن مستقیم شوینده ها بر روی سطوح چوبی می تواند نتیجه عکس داشته باشد. برای آگاهی از دلایل این امر توصیه می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱- درست کردن شوینده در خانه

1

درست است که در فضای وب مقاله های آموزشی بیشماری در رابطه با نحوه ساخت و تهیه انواع شوینده و ابزار و وسایل لازم برای تمیزی خانه وجود دارد، اما توصیه می کنیم از ساختن انواع پودر یا مایع شست‌وشو در خانه دست بکشید. دلیلمان هم این است که برخلاف تصورتان استفاده از نمونه های خانگی و دست‌ساز این محصولات نه تنها موجب صرفه جویی در هزینه ها نمی شوند، بلکه خرج بیشتری هم روی دستتان باقی می گذارد. بعلاوه، خاصیت تمیزکنندگی هم ندارند.

۲- استفاده از گردگیر دستی (چوب پر)

2

این گردگیرها به هیچ عنوان خاصیت تمیزکننده ندارند و فقط گرد و غبار را از جایی به جای دیگر منتقل می کنند. به جای استفاده از این وسیله های غیرکاربردی، بهتر است از دستمال های میکروفایبر برای زدودن غبار و آلودگی از روی سطوح استفاده نمایید.

۳- شستن پنجره های در روزهای آفتابی

3

بسیاری از ما تصور می کنیم که اگر شست‌وشوی پنجره ها را در طول روز و زیر نور خورشید انجام دهیم بهترین کار را انجام داده ایم. اما این باور درست نیست زیرا در گرمای آفاب، مایه پاک کننده شیشه خیلی سریع روی پنجره خشک شده و اثرش به صورت لک روی شیشه باقی می ماند. بنابراین، برای اجتناب از این امر بهتر است این کار را به روزهای ابری یا بعد از غروب آفتاب موکول نمایید.

۴- با کفش در خانه راه رفتن

4

برای پیشگیری از تراشیده شدن کار و زحمت اضافه، کفش های خود را در بیرون در درآورده و پابرهنه روی فرش و کفپوش ها راه بروید. بدون شک می دانید که کف کفش ها مملو از خاک و آلودگی است و با پوشیدن آنها در فضای داخلی خانه فقط زحما خود را دوچندان نموده و دایم باید تی یا بخارشور دستتان باشد.

۵- تمیز نکردن دستگاه جاروبرقی

5

با توجه به اندازه جاروبرقی و تشخیص خودتان، هر چند وقت یکبار کیسه داخلی دستگاه را عوض کنید. در غیر این صورت به جای کشیدن آشغال ها به درون جاروبرقی، همه آنها روی سطح زمین برخواهند گشت و کارتان را دوبرابر خواهند نمود.

۶- استفاده غلط از مایع تمیزکننده سطوح

6

یکی از اشتباهات رایج در میان خانم های خانه دار این است که هنگام تمیز کردن کاشی های آشپزخانه، اجازه نمی دهند مایع شوینده چند دقیقه روی سطح آنها باقی بماند. این کار برای این است که شوینده یاد شده روی چربی ها و آلودگی ها اثر کرده و زدودن آنها را آسان تر نماید.

۷- کم توجهی به سیستم تهویه سرویس بهداشتی

7

یکی از ساده ترین کارها برای تمیز نمودن سرویس های بهداشتی این است که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از شروع کار، هواکش را روشن کنید تا تمام رطوبت را بیرون کشیده و پروسه تمیزنمودن را برایتان آسان نماید.

۸- پاشیدن مایع تمییز کننده روی سطوح

8

برخلاف تصور، اسپری کردن مستقیم شوینده ها بر روی سطوح چوبی یا شیشه ای به تمیزی بیشتر آنها کمک نمی کند، بلکه نوعی خاصیت چسبناک بودن از خود بر جای می گذارند که موجب جذب بیشتر گرد و غبار می شود. برای پیشگیری از چنین پیشامدی، مایع را روی دستمال اسپری نموده و سپس میز را پاک کنید.

۹- نداشتن برنامه ای منظم برای تمیزکاری

9

وقتی در طول هفته دست به سیاه و سفید نزده و همه کارها را به آخر هفته موکول می کنید، در واقع به حجم و سختی این پروسه می افزایید. به جای اینکه یک بار در هفته جارو و دستمال بکشید و حسابی خد را خسته کنید، بهتر است این مسوولیت را به دست کم سه روز در هفته تقسیم کنید تا هم خانه همیشه تمیز باشد و هم اینکه خودتان را بیشتر از حد لزوم خسته نکنید.

منبع: housebeautiful
دیجیاتو
بدون نظر

ورود