پژوهشگران دریافته اند که زرافه ها، در واقع ۴ گونه مجزا هستند

بر اساس آخرین پژوهش ها، کمللُپاردالیس ها، تنها گونه زرافه نیستند

پژوهشگران دریافته اند که زرافه ها، در واقع ۴ گونه مجزا هستند

 این پژوهش می تواند در فعالیت هایی که برای حفظ این جاندار انجام می پذیرد بسیار موثر باشد.

برطبق پژوهش های اخیر انجام پذیرفته شده بر روی زرافه ها، پژوهشگران به این نتیجه دست یافته اند که زرافه ها حداقل ۴ گونه متنوع هستند و این نتیجه ممکن است در فعالیت هایی که برای حفظ این جاندار انجام می پذیرد، مفید واقع شود.

به گزارش خبرگزاری واشنگتن پست، پنجشنبه هفته گذشته و طبق نتایج بدست آمده از مطالعات انجام شده روی زرافه ها که در نشریه کارنت بیولوژی (Current Biology) به چاپ رسید، اعلام گردید که کمللُپاردالیس ها (camelopardalis)، تنها گونه موجود زرافه ها نیستند بلکه گونه های دیگری از این موجود نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش، اعلام این نتیجه می تواند نتایج اتحادیه بین المللی حفظ گونه های طبیعی (International Union for Conservation of Nature) را تغییر دهد. چرا که اکنون زرافه ها در فهرست جاندارانی هستند که خطر چندانی برای انقراض آنها وجود ندارد. اما چنین نتیجه ای می تواند نه تنها زرافه ها بلکه سایر گونه های جانوری و حتی همه آنها را در فهرست حیوانات در معرض خطر قرار دهد.

بعد از مطالعه دی ان ای بیش از ۲۰۰ نمونه زرافه، پژوهشگران به این باور دست یافتند که این گونه های منحصربفرد زرافه ها، اسلاف مشترکی در ۱.۵ تا ۲ میلیون سال قبل داشته اند.

منبع: time
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود