۱۵ کاری که افراد موفق در طول تعطیلات بیش از ۳ روز انجام می دهند

استراحت، تفریح، ورزش و در کنار اعضای خانواده بودن و ...

۱۵ کاری که افراد موفق در طول تعطیلات بیش از ۳ روز انجام می دهند

در نظر بگیرید که یک تعطیلی چند روزه در راه است. دراین تعطیلات افراد موفق نیز مانند دیگران برای خودشان برنامه ریزی هایی دارند.

مایکل کِر سخنگوی بین المللی امور تجارت و نویسنده کتاب “مزیت مضحک” در این مورد می گوید: “برای افراد موفق اهمیت فراوانی دارد که چگونه از یک تعطیلی نسبتا طولانی استفاده کنند تا بتوانند به اصطلاح باتری خود را شارژ و با پایان تعطیلی دوباره به کارشان ادامه دهند.”

لین تیلر متخصص امور کار و تجارت و نویسنده کتاب “اهلی کردن محل کار: چگونه رفتارهای بچه گانه رئیس را مدیریت و در کارمان پیشرفت کنیم.” می گوید، افراد موفق چند روز پیش از یک تعطیلی سه روزه معمولا بیشتر کار می کنند تا بتوانند از تعطیلات شان بیشتر لذت ببرند.

در واقع آنها تلاش می کنند تا آنجا که ممکن باشد آنچه مربوط به مسائل کاری می شود را از تفریحات خود مثلا تعطیلی سه روزه ای که پیش رو دارند جدا کنند. وی معتقد است که چنین افرادی بر آن باور هستند که اگر دو مقوله کار و تفریح را از هم تفکیک نکنند، با ادغام این دو در حال گول زندن خودشان هستند.

اینکه چگونه از یک تعطیلی سه روزه استفاده درست کنیم بسیار اهمیت دارد چرا که قرار نیست در این زمان همه وقت مان سر کار تلف شود و به فشردگی طول هفته کار کنیم.

تیلر در این مورد توضیح می دهد: “این تعطیلات چند روزه با آنچه ما معمولا در آخر هر هفته تجربه می کنیم تفاوت هایی دارد چرا که در این زمان ما فرصت بیشتری برای استراحت، انجام کارهای شخصی، ملاقات با افراد مهم زندگی مان داریم. آنچه در مدت این چند روز انجام می دهیم بسیار وابسته به اهداف کوتاه و بلند مدت زندگی مان دارد.”

اگر مطمئن نیستیم که چگونه از این تعطیلی که پیش رویمان است استفاده کنیم، بهتر است از ایده های افرادی که موفق نیز هستند بهره ببریم. در اینجا به بررسی ۱۵ مورد از فعالیت هایی می پردازیم که افراد موفق پیش و در طول تعطیلات این چنینی انجام می دهند.

۱- از قبل برنامه ریزی می کنند 

بیشتر افراد موفق برای تعطیلات این چنینی از قبل برنامه ریزی هایی می کنند. به عنوان مثال برای برخی از ملاقات هایشان در رستوران یا کافی شاپ رزروهایی را از پیش انجام می دهند یا برای وقت گذراندن با فرزندان شان برنامه ریزی هایی می نمایند.

تیلر اضافه می کند: “افراد موفق اگرچه برای تعطیلات این چنینی از قبل برنامه ریزی می کنند اما همواره آمادگی آن را دارند که اگر موضوع مهم کاری برای شان پیش آمد قادر به رسیدگی به آن باشند.”

۲- در محل کارشان هم آمادگی هایی را کسب می کنند

کِر می گوید افراد موفق پیش از شروع تعطیلاتی نسبتا طولانی، با آمادگی کامل تمام پروژه های ناتمام را تا آنجایی که امکان دارد به انجام می رسانند تا از لحاظ روانی و در طول تعطیلات آسوده خاطر باشند و بتوانند لذت کافی را ببرند.

افراد موفق پیش از یک تعطیلی چند روزه در محل کارشان هم آمادگی لازم را پیدا می کنند. به عنوان مثال از همکاران شان خداحافظی می نمایند، میز یا محلی را که در دفتر کارشان در آن حضور دارند را مرتب و تمیز می کنند، کارهایی را که در دست دارند به پایان می رسانند و برای خودشان مشخص می نمایند زمانی که دوباره به دفتر کارشان برگردند قرار است چه کارهایی را از سر گیرند.

۳- هدایت های از راه دور و از طریق استفاده از تکنولوژی 

افراد موفق عمدتا راه ها و زمان هایی را تعیین می کنند تا کارمندان شان بتوانند در زمان های مشخص و از طرق معلوم با آنها تماس داشته باشند.

ممکن است این تصور انتقادجویانه در میان کارمندان به وجود آید که می توان صبر کرد تا تعطیلات تمام شود و بعد به بقیه کارها رسیدگی کرد. کِر در این باره می گوید، اگرچه امکان دارد که چنین تصوری در میان کارمندان به وجود آید اما لازم است که چنین اطمینانی از سمت مسئول یا رئیس هر قسمتی مطرح شود تا کارمندان این اطمینان را داشته باشند که در موارد ضروری امکان دسترسی به رئیس شان وجود دارد.

۴- اندکی هم از تکنولوژی به دور می مانند

اگرچه در مواردی هدایت هایی از راه دور انجام می پذیرد اما بهتر است در لحظاتی هم موبایل و لپ تاپ کاملا کنار گذاشته شوند.

ایده خوبی به نظر نمی رسد که  تنها بنشینید و به صفحه لپ تاپ خود آن هم در طول تعطیلات خیره شوید. نه به طور کامل اما کمی هم تلاش کنید تا در چنین تعطیلی ای از تکنولوژی دور بمانید. این کار سبب می شود بهتر بخوابید و ذهن آرام تری هم داشته باشید.

۵- اندکی از این زمان را هیچ کار خاصی انجام نمی دهند

تیلر در این باره می گوید، به دلیل فشردگی بیش از حد کار، جلسات و ملاقات های کاری پشت سر هم در طول هفته ای پر کار، افراد موفق گاهی هم تنها از زمان لذت می برند و هیچ کار خاصی هم انجام نمی دهند، نه کسی را ملاقات می کنند و نه برنامه خاصی را دنبال می نمایند.

۶- وقت گذراندن با اعضای خانواده و دوستان 

تیلر می گوید، هفته های پرمشغله این فرصت را از افراد می گیرد تا به آنهایی که دوستشان دارند به اندازه کافی توجه کنند، چه فرصتی می تواند بهتر از یک تعطیلی چند روزه برای جبران این کار باشد.

mark-zuckerberg-diapers-1

۷- انجام فعالیت های داوطلبانه 

بسیاری از افراد موفق از چنین تعطیلاتی برای شرکت در فعالیت های داوطلبانه همچون شرکت در خیریه ها استفاده می کنند.

Web

۸- سفر نمی کنند یا به مسافرت های کوتاه اطراف شهری می روند

آن طور که کِر بدان اشاره می کند، افراد موفق گاهی ترجیح می دهند در چنین تعطیلاتی در حیاط پشتی منزل خودشان تفریح کنند تا استرس و خستگی بازگشت از یک سفر طولانی را تجربه نکنند.

ایده خوبی دیگری هم که به کار می گیرند این است که به مسافرت های طولانی نمی روند و تنها جاهایی را برای مسافرت انتخاب می کنند که تا محل زندگی شان فقط چند ساعت فاصله دارد. با این کار می توانند هم از یک جای جدید که قبلا ندیده اند دیدن کنند و هم خستگی یک سفر طولانی را تجربه نمی نمایند.

۹- از خانه بیرون می روند و از طبیعت لذت می برند

تیلر می گوید این بسیار خوب است که بعد از مدت های طولانی کار کردن سخت، اندکی هم با طبیعت پناه برد. مهم نیست که این تعطیلی در چه فصلی باشد می تواند وسط زمستان و یا حتی اوایل تابستان باشد. مهم این است که به طبیعت پناه و از آن لذت ببریم. این کاری است که افراد موفق از آن غافل نمی شوند.

۱۰_ ورزش می کنند 

تقریبا تمام افراد موفق می دانند که تمرین و ورزش تا چه اندازه در سلامت جسم و روان آنها نقش موثری دارد. به همین دلیل هم است که خصوصا در تعطیلاتی این چنینی به آن می پردازند.

۱۱- به فعالیت هایی می پردازند که حال شان را بهتر می کند و به آنها علاقه دارند

تعطیلاتی این چنینی فرصت بسیار خوبی است تا به کارهایی که به آنها علاقه دارید و فرصت انجام آنها در طول هفته را پیدا نمی کنید بپردازید. این کارها می توانند خرید کردن، گلف بازی کردن، مطالعه، نقاشی و یا هر فعالیت دیگری باشد که دوست دارید آن را انجام دهید و از آن لذت هم می برید.

۱۲- به کار فکر نمی کنند

بله فکر کردن به کار چالشی بزرگ است اما افراد موفق در طول چنین تعطیلاتی تا آنجا که امکان دارد به کار فکر نمی کنند، اینکه مثلا باید در فلان جلسه یک سخنرانی مهم داشته باشند و یا اینکه باید فلان پروژه را در تاریخی مشخص به پایان ببرند. به جای اندیشدن به چنین چیزهایی از همان زمان و کاری که انجام می دهند لذت می برند.

۱۳- خودشان را شارژ مجدد می کنند

همه ما نیاز به استراحت داریم و بدن مان احتیاج دارد که به اصطلاح دوباره شارژ لازم برای ادامه را داشته باشد. افراد موفق نیز در طول یک تعطیلی چند روزه این کار را انجام می دهند.

اگرچه این گروه، در طول چند روز تعطیلی برای خودشان برنامه هایی بیرون از منزل تعیین می کنند اما به اندازه کافی استراحت می کنند و برای خوابیدن به اندازه کافی زمان می گذارند.

۱۴- یکی از آن روزهای تعطیل را هم  به صورت متفاوتی کار می کنند

کِر می گوید، برخی از افراد موفق نیز یکی از روزهای تعطیل خود را به دفتر کارشان می روند و در آنجا در سکوت و آرامش به برخی از کارهای ناتمامی می پردازند که احتیاج به تمرکز بیشتری دارد.

اگر دفتر کار مجللی دارید می توانید یکی از این روزهای تعطیل به آنجا بروید، به کارهای شخصی تان بپردازید و کارهای ناتمام تان را نیز در فضای آرام و بدون استرس به پیش ببرید.

۱۵- اندکی هم به روزهای آتی می اندیشند

تیلر می گوید، افراد موفق آخرین شب تعطیلات را به تفکر در مورد هفته ای که پیش رو دارند می پردازند و با این کار بخشی از استرسی را که احتمالا در پیش رو خواهند داشت با هدف گذاری های مشخص کاهش می دهند.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود