مسیرهای دوچرخه سواری درخشان که با نور خورشید شارژ می شوند

راه آبیِ حفظ محیط زیست

مسیرهای دوچرخه سواری درخشان که با نور خورشید شارژ می شوند

دوچرخه سواری یکی از بهترین گزینه های دوستدار محیط زیست بودنِ سفرهای داخل شهری محسوب می گردد که اگر مسیرهای مخصوص آن در طول شب هم دید کافی را برای دوچرخه سوار مهیا نماید، نور علی نور می شود.

خوشبختانه یک کمپانی لهستانی با استناد به این نیاز، یک مسیر نورانی و درخشنده برای این ورزش ساخته که علاوه بر کاربردی بودن، بسیار هم زیباست.

1

طرح آن به این صورت است که با استفاده از نوعی مواد مصنوعی که توان انتشار نور را دارند، مسیرهای دوچرخه سواری در بخشی از شهر لیدزبارک وارمینسکی در شمال کشور لهستان را سنگفرش کرده اند. این مواد در طول روز از نور خورشید تغذیه نموده و در طول شب به مدت حداکثر ۱۰ ساعت، نور آبی از خود متصاعد می کنند.

3

البته بد نیست بدانید که کانسپ این طرح از مسیر دوچرخه سواری درخشان کشور هلند گرفته شده اما مواد مصرفی در آن کاملا متفاوت است. در کشور هلند مسیر یاد شده با لامپ های LED روشن می شوند اما در طرح ارائه شده توسط کارشناسان لهستانی، هیچ لامپی وجود نداشته و کف زمین با موادی که از انرژی خورشیدی تغذیه می کنند، پوشانده شده است.

2

گفته می شود که مسوولان در نظر دارند از این طرح در حجم وسیع تر و برای جاده ها نیز بهره بگیرند. اما در حال حاضر در حال آزمایش آن در دنیای واقعی بوده و قصد دارند پیش از اقدام به هر کاری، از کاربردی و مفید بودن طرحشان اطمینان حاصل کنند.

منبع: techcrunch
دیجیاتو
بدون نظر

ورود