رستورانی که در داخل یک سطل آشغال بزرگ غذا را سرو می کند

دورریزی سالانه در حدود 2.275 دلار ماده غذایی توسط خانواده های آمریکایی

رستورانی که در داخل یک سطل آشغال بزرگ غذا را سرو می کند

در شهر نیویورک رستورانی که بتوان در آن ریحان، گوجه فرنگی تازه و چغندر یافت، کار چندان آسانی نیست اما در «سویج ساپرکلاب» می توان چنین ترکیباتی را در منوی آن یافت. جالب این است که همه وعده های غذایی در این رستوران داخل یک سطل آشغال بزرگ سرو می شود.

جاش تروهافت، موسس این رستوران حدود دو سال پیش کلوپی را بنیان نهاد که در آن به مردم تذکراتی در مورد پرهیز از اصراف و دورریزی مواد غذایی می داد. او در این باره گفت: “ما معمولا بخشی از غذایی را که می خوریم دور می ریزیم.” در کشوری که حدود ۴۰ درصد از مواد خوراکی دور ریخته می شود این موضوع اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. آمار نشان می دهد که یک خانواده چهارنفره به طور متوسط، سالانه در حدود ۲.۲۷۵ دلار از مواد غذایی را که خریداری می کنند، دور می ریزند.

تروهافت و اعضای تیمی که در این کار با او همکاری می کردند، این موضوع را در منوی غذاهای رستوران شان، در نظر گرفتند. به عنوان مثال آنها از شکلات ها و یا موزهایی که در مناسبت های مختلف و جلسات کاری یا در سوپر مارکت ها، دست نخورده باقی می مانند و یا سیاه می شوند، برای درست کردن نوعی موز خامه ای که اتفاقا مورد علاقه جاش هم است، استفاده می کنند.

بسیاری از کسانی که علاقه به خوردن شام در بیرون از منزل دارند به این رستوران می روند که مکانی بسیار تمیز و ضدعفونی شده است. تروهافت این رستوران را برای کسانی که دوست دارند از فضای های خارجی برای صرف غذا استفاده کنند، طراحی کرده و چراغ ها و میزهایی را نیز در آن تعبیه کرده است.

این مکان گواه آن است که حتی مواد غذایی که تصور می شود قابل استفاده نباشند، با ظاهری هنرمندانه، زیباشناسانه و به عنوان یک تجربه خاص می توانند سرو شوند. تروهافت می گوید: “کار آسانی نیست که بتوانی مردم را متقاعد کنی که اصراف نکنند. این کار ممکن است حس گناه را در فرد به وجود بیاورد. اما این همان تجربه های که کسانی که وارد این رستوران می شوند تا شام بخورند، آن را تجربه می کنند. مکالماتی در این رستوران صورت می پذیرد که تاثیر همه گیری بر روی مردم دارد.”

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود