چرا بسیاری از مردم خواب هایی مشابه یکدیگر می بینند؟

رویاهای ما می توانند معانی خاصی به همراه داشته باشند

چرا بسیاری از مردم خواب هایی مشابه یکدیگر می بینند؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که رویاهایی عجیب دیده باشید. افتادن از تخت از آن دسته خواب هایی است که مدام در ذهن ما تکرار می شود. جست و جویی ساده در گوگل، شما را با نتایج جالبی رو به رو می کند. شما تنها کسی نیستید که چنین رویاهایی می بینید. ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. یک متخصص خواب، در این زمینه پاسخ می دهد.

چه اتفاقی رخ می دهد؟ چرا بسیاری از مردم خواب هایی مشابه با یکدیگر می بینند؟

بر اساس نظر «رابرت هاس» رئیس انجمن بین المللی مطالعه رویاها، این گونه خواب ها لزوما فراگیر نیستند؛ بلکه بسیار واضح به نظر می رسند. با وجود آن که دیدن خواب هایی مانند افتادن از تخت و ریختن دندان ها بسیار رایج است، اما با نگاه موشکافانه می توان دریافت که آن ها از نظر جزئیات، بسیار متفاوت هستند.

آقای هاس در این رابطه می گوید: “اگر موضوع را به طور دقیق تر مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شد که چنین اتفاقی در کمتر از یک درصد موارد رخ می دهد. علت آن که ما این گونه خواب ها را به یاد می آوریم و گمان می کنیم بسیار فراگیر هستند، احساسی بودن آن هاست.”

بر اساس گفته های آقای هاس، دیدن رویا جلوه ای بصری از نحوه برخورد مغز شما با مسائل عاطفی است. به همین منظور، مغز با استفاده از خاطرات، سناریوهایی برای نشان دادن مسئله طرح می کند.

مغز می تواند از هر مسئله ای که در زندگی عادی برای شما رخ می رهد، داستانی برای خواب بسازد. اما این دلیلی برای فراگیر بودن آن خواب در مقایسه با دیگر رویاها نیست. این گونه خواب ها بی معنی نیستند. اگر شما در حال سقوط از آسمان هستید، مغز شما سعی داشته مشکلی عاطفی که چنین حسی را در زندگی واقعی به شما بخشیده، به این شکل نشان دهد. این مفهوم در افراد مختلف یکسان نیست و تفاوت هایی خواهد داشت.

حضور در کلاس درس بدون لباس به تن داشتن، می تواند نشان دهنده ترس شما از آشکار شدن مسئله ای جلوی همکلاسی هایتان باشد. معنی این خواب برای فردی دیگر، می تواند داشتن مشکل در آماده شدن برای رویدادی تعبیر گردد. این موضوع به درگیری های ذهنی هر فرد بستگی دارد.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود