تا سال ۲۰۱۸ نیروهای ویژه آمریکا لباسی مشابه «مرد آهنین» خواهند داشت

تا سال ۲۰۱۸ نیروهای ویژه آمریکا لباسی مشابه «مرد آهنین» خواهند داشت

فرماندهی عملیات ویژه آمریکا، در حال تحقیق، توسعه، و آزمایش لباسی مقاوم است و قصد دارد آن را برای حفاظت و نجات اپراتورهای با ارزش هنگام شرکت در درگیری ها به کار گیرد. در این پروژه که تحت نام «لباس سبک نظامی برای عملیات» جریان دارد، قرار است لباس هایی با پویایی بیشتر و فناوری های حفاظتی پیشرفته تولید شوند و در اختیار سربازان مهم مانند تکاوران دریایی و نیروهای ویژه قرار بگیرند.

انتظار می رود نمونه اولیه این لباس، در سال ۲۰۱۸ میلادی تولید گردد و سپس در شرایط عملیاتی آزمایش شود. تیم صنعتی از آغاز تلاش ها در سال ۲۰۱۳، تاکنون پیشرفت های خوبی داشته است. اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، ایمنی اپراتورها بسیار بیشتر از قبل خواهد شد. صنعت دفاعی همراه با کارآفرینان و دانشگاهیان، در تلاشند تا به اهداف مورد نظر خود دست یابند.

پوشش های پیشرفته، سیستم های مقاوم و افزایش دهنده قدرت و حفاظت تقویت شده، از جمله فناوری های در حال توسعه هستند. برخی از فناوری هایی که برای لباس جدید توسعه داده می شوند عبارتند از: زره پیشرفته، کامپیوترهای فرمان و کنترل، ژنراتورهای انرژی (قدرت) و پوشش های خارجی پویاتر. به علاوه، محققان دانشگاه «MIT» در حال کار بر روی زرهی جدید به نام «زره بدن مایع» هستند.

هنگامی که به این پوشش، میدان مغناظیسی و یا جریان برق اعمال گردد، تنها در چند میلی ثانیه از مایع به جامد تبدیل خواهد شد. لباس جدید، به سامانه فیزیولوژیکی نیز مجهز است که بر روی پوست نهفته شده و از حسگرهایی برای پایش دمای بدن و پوست، ضربان قلب، موقعیت و سطح هیدراتاسیون بهره مند خواهد بود. تمام این کارها برای محافظت بیشتر از اپراتورها صورت می گیرد، زیرا آن ها نخستین افرادی هستند که وارد موقعیت می شوند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • بهروز شهریور ۲۰, ۱۴۰۱

    خوب فایده این لباس چیه الان خیلی کشورا از اول موشک نداشتن فقط روسیه و امریکا داشت الان همه موشک دارن این احمقا به تکنولوژی میرسن ولی به راحتی در اختیار سایر کشورها میزارن باز برتری تکنولوژیکیشون هیچ میشه