رکورد گران قیمت ترین ساعت مچی دنیا شکسته شد

پرداخت 11 میلیون دلار برای خرید یک ساعت مچی

رکورد گران قیمت ترین ساعت مچی دنیا شکسته شد

یک ساعت بسیار نادر از کمپانی Patek Philippe به شماره مدل ۱۵۱۸ که از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده است، در اول این هفته با قیمت بالغ بر ۱۱ میلیون دلار به فروش رسید و لقب گران‌قیمت ترین ساعت مچی که تاکنون در مزایده به فروش رفته است را از آن خود کرد.

این قیمت پس از ۱۳ دقیقه مزایده در مراسم حراجی ساعت که در شهر ژنو توسط کمپانی فیلیپس با همکاری بکس اند روسو برگزار شده بود، پیشنهاد شد.

2

نکته جالب در مورد این مزایده این بوده که ۸ خریدار داشته و هر کدام برای مالکیت آن قیمت های بالائی پیشنهاد داده اند. در نهایت دو نفر باقی می مانند و در جدال قیمتی با هم، یکی از آنها موفق به خریداری این ساعت کمیاب می شود. خریدار این ساعت دوست نداشته که  نامش فاش شود.

ساعت ۱۵۱۸ پَتِک فیلیپ برای مجموعه دارهای ساعت مچی ارزش بالائی دارد زیرا فقط ۴ نمونه از آن ساخته و روانه بازار شده است.

3

پَتِک فیلیپ به شماره مدل ۱۵۱۸، در سال ۱۹۴۳ میلادی ساخته شده و امکاناتی همانند سیستم سنجش مسافت دارد.

4

شاید بد نباشد بدانید که تا پیش از این مدل، گران قیمت ترین ساعت مچی فروخته شده در دنیا، باز هم به شرکت سوئیسی پَتِک فیلیپ و مدل ۵۰۱۶ آن تعلق داشته که در سال گذشته میلادی با قیمت ۷.۳ میلیون دلار فروخته شد.

پَتِک فیلیپ، یک شرکت سوئیسی تولیدکننده ساعت‌ های لوکس است که در سال ۱۸۵۲ در ژنو تأسیس شده. این شرکت به دلیل طراحی و ساخت ساعت‌ های بسیار گران‌ قیمت و پیچیده به عنوان «پادشاه ساعت ها» شناخته می‌ شود.

در آخر نیز بد نیست یادآوری کنیم که قبلا در یکی از مطالب سایت به معرفی کامل یکی از ساعت های این برند به نام «گرند مستر چایم» پرداخته بودیم که به خاطر دقت بسیار بالا و طراحی خارق العاده، بیش از ۲٫۶ میلیون دلار قیمت گذاری شده است. این مدل، پیچیده ترین نمونه ساخته شده به دست بشر محسوب می شود.

منبع: cnn
بدون نظر

ورود