نستله اعلام کرده که می تواند بدون تغییر در مزه شکلات ها، ۴۰ درصد از قند آنها کم کند

نستله اعلام کرده که می تواند بدون تغییر در مزه شکلات ها، ۴۰ درصد از قند آنها کم کند

آیا می توانید تصور کنید شکلات های خوشمزه کیت کت، ۴۰ درصد قند کمتری داشته باشند؟

نستله به تازگی اعلام کرده که محققان این شرکت روشی برای تغییر ساختار زیر-اتمی قند طبیعی پیدا کرده اند که به موجب آن، سه برابر ماده کمتری استفاده می شود بدون اینکه تغییری در طعم و مزه آنها ایجاد شود.

به زبان ساده، کاری که آنها انجام می دهند، خالی کردن بخش داخلی کریستال های قند است که باعث سریع تر حل شدن آن شده و به موجب آن، ذهن فرد گول خورده و مزه شیرین تر از آنچه در حال میل کردن آن است را در دهان حس خواهد کرد.

مدیر بخش فناوری نستله، استفان کاتسیکاس، این کشف را که قرار است پتنت آن به زودی توسط این کمپانی به ثبت برسد و از سال ۲۰۱۸ میلادی به مرحله اجرا در بیاید را «پژوهش ساختارشکن واقعی» نام نهاده است.

این کشف به دنبال تعهدی صورت پذیرفته که نستله در سال ۲۰۰۷ میلادی برای کاهش میزان قند موجود در محصولات خود داده بوده.

در حال حاضر، شکلات های ۴ ردیفی کیت کت حدود ۲۳.۸ گرم قند در خود دارند که با استفاده از مولکول های قندی جدید در آنها، این میزان به ۱۴.۳ گرم کاهش پیدا خواهد کرد.

این نخستین بار نیست که شاهد دستکاری در ساختار مولکول های مواد خوراکی بدون تغییر طعم آنها هستیم؛ در سال ۲۰۱۰ نیز کمپانی سرشناس پپسی مولکول جدیدی برای نمک ساخت تا میزان سدیم موجود در اسنک های خود همانند چی توز را بدون اینکه تغییری در مزه آنها ایجاد شود، کاهش دهد.

منبع: people
دیجیاتو
بدون نظر

ورود