«سگ فحش نیست» به گالری های تهران آمد

گزارش پاییزی روزیاتو از روزهای داغ نگارخانه های پایتخت

«سگ فحش نیست» به گالری های تهران آمد

سرویس هنری روزیاتو در هشت ماه اخیر به طور منظم، به معرفی جدید ترین برنامه نگارخانه های تهران پرداخته تا علاقمندان به گالری گردی را با رویدادهای مختلف این مراکز فرهنگی و هنری شهری آشنا کند. عاشقان نقاشی، کاریکاتور، خطاطی، مجسمه سازی، عکاسی، جواهر سازی و هنر چیدمان می توانند بخشی از برنامه های گردشگری شهری خود را در گالری های پایتخت سپری کنند که هم فال است و هم تماشا.

در روزهای آخر پاییز هزار رنگ هزار نقش هستیم و با وجود سرمای این شهر دود آلود، تنور گالری های تهران از جنوب تا شمال شهر همچنان داغ بوده و با استقبال گسترده عاشقان فرهنگ و هنر مواجه شده است.

برای اطلاع از برنامه های جدید ۱۸ گالری تهران، در گزارش گالری گردی این هفته همراه ما باشید.

گالری راه ابریشم با سگ ها آمد

این روزها، گالری راه ابریشم، با استقبال گسترده مخاطبان عرصه کاریکاتور همراه شده است که آمده اند تا جدید ترین آثار بزرگمهر حسین پور، طنز پرداز جوان تهرانی را بر روی تابلوهای عریض و طویلش مشاهده کنند. تابلوهای نقاشی آقای حسین پور، از ۱۹ آذر تا ۶ دی ماه در معرض دید عاشقان نقاشی قرار گرفته است.

g4
(یکی از تابلوهای نمایشگاه سگ ها که با تکنیک آکریلیک روی بوم طراحی شد)

تم تمامی آثار ایشان، سگ است و یکی از دلایلی که او به این موضوع علاقمند شده است، مقوله ای است که در بیانیه گالری آورده و در تصویر زیر مشاهده می کنید.

g2
(بیانیه بزرگمهر حسین پور درباره نمایشگاه جدیدش با موضوع تکریم سگ ها)

برگزاری این نمایشگاه با موضوع خاص و محور حیوانات در هفته های اخیر، با استقبال گسترده هنرمندان و عاشقان محیط زیست مواجه شده که برخی از آنها، با حضور در نمایشگاه، تابلویی که روی آن، هشتگ   سگ فحش نیست را در دست گرفته و عکس یادگاری انداختند.

g1

این هشتگ، صدها بار در صفحات کاربران ایرانی علاقمند به حیوانات تگ شده و به نظر می رسد در حال تبدیل شدن به جنبش حمایت از حقوق حیوانات در کشور بوده که کار ارزشمندی به شمار می رود. ایشان به مناسبت چهل سالگی اش، این گالری را با حمایت دوستانش راه اندازی کرده و اتفاقا، اخیرا شمع کیک تولدش را هم فوت کرد.

g3

بزرگمهر را در این نشانی در اینستاگرام دنبال کنید که بیش از ۲۴۰ هزار مخاطب دارد.

گالری راه ابریشم در نشانی خیابان فرمانیه، بین خیابان آبکوه و آقایی، شماره ۱۰۳ واحد ۲ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال این مجموعه در این نشانی مراجعه کنید.

امیدواریم گالری های بیشتری با تم حمایت از حیوانات در ماه های آینده به برنامه گالری های پایتخت اضافه شود.

گالری دید با هنگام نو

g5

گالری دید این روزها میزبان نمایش تابلوهای نقاشان پیشکوست پایتخت بوده که با موضوع هنگام نو (۲)، تا ۷ دی ماه سال جاری، میزبان عاشقان این هنر جذاب هستند.

آثاری از آریا اقبال، یعقوب امدادیان، حسین پازوکی، حمید پازوکی و ۱۵ نقاش دیگر در این نمایشگاه گروهی نقاش در معرض دید علاقمندان قرار دارد. برای مشاهده آثار به نشانی بزرگراه زین الدین شرقی، خروجی احسان، خیابان گرمابدری شماره ۱۸ مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.

گالری تم با سایه بی رنگ

g6

گالری تم، تا اول دی ماه، میزبان نمایش آثار عکاسی خواهد بود. این نمایشگاه، در واقع نمایشگاه آثار فارغ التحصیلان دوره عکاسی دیجیتال موسسه سروش خراسان رضوی  است از روز جمعه ۱۹ آذرماه ۹۵ همزمان با رونمایی از کتاب این نمایشگاه که توسط انتشارات آهنگ قلم منتشر شده، در گالری تم گشایش یافت.

مدرس این دوره کیارنگ علایی بوده و هنرجویان در این دوره، تجربه‌های تصویری خود را در قالب چهار موضوع «خودنگاره»، «سازگاری با محیط»، «همسایه» و «مجاز» ارائه کرده‌اند.

عکس‌های نهایی که در نمایشگاه به روی دیوار می‌روند توسط اسماعیل عباسی، دکتر نعما محمدیان روشن و سحر سقا در جلسه‌ای آموزشی در حضور هنرجویان، گزینش شده است.

کیارنگ علایی درباره‌ی این نمایشگاه گفته بود که این نمایشگاه حاصل یک دوره آموزش مقدماتی عکاسی در فضای آموزشگاهی و کوتاه مدت در مشهد است و طبیعتاً میوه‌های این درخت نوپا، نخستین تجربه‌های جدی هنرجویان من در این دوره پایه است.

گالری تم را در نشانی خیابان کریم خان زند، نجات الهی، کوی زبر جد، شماره ۱۰ مراجعه کنید که برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

گالری شیرین با ذرات نور

g7

گالری شیرین این روزها تا اول دی ماه، میزبان نمایش آثار نقاشی محمد اعظم زاده است که با عنوان ذرات نور، پذیرای بازدید عاشقان این هنر قرار دارد. برای مشاهده آثار به خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوی سیزدهم شماره ۵ مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر نیز از این لینک استفاده نمایید.

گالری شیرین دو

g8

این روزهای گالری شیرین دو، با نمایشگاه نقاشی هامون علیپور همراه شده که با عنوان لایه های تاریک، میزبان علاقمندان به این هنر در روزهای سرد تهران است.

پروژه های آران

g9

تا اول دی ماه، نگارخانه پروژه های آران، میزبان نمایش آثاری است که توسط فریدون آو انتخاب شده است و با عنوان چهره/تصویری از خود در معرض دید علاقمندان به نقشی قرار دارد.

برای مشاهده آثار، به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوی لولا گر، شماره ۵ مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک بروید.

گالری کارگاه هنر در روز دهم

g10

گالری کارگاه هنر این روزها میزبان نمایشگاه عکس داود اکبر زاده بوده که آثار خود را تا اول دی، در معرض دید علاقمندان قرار داده است. آثار وی با موضوع روز دهم رونمایی گردید. برای مشاهده آثار به نشانی پاسداران، خیابن شهید کشوری، خیابان فرخی یزدی، کوی شهید طاهری شرقی، بن بست یاس شماره ۲ مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این لینک استفاده کنید.

نگارخانه والی

نگارخانه والی تا ۳۰ آذر میزبان نمایش تابلوهای نقاشی سهیلا حقیقت است.

این نگارخانه در میدان ونک، خیابان شهید خدامی شماره ۷۲ قرار داشته و سایت اینترنتی آن در این نشانی در دسترس است.

نگارخانه آوا

g11

نگارخانه آوا تا ۳۰ آذر میزبان نمایش آثار سهیل عباسی است. او در بیانیه نمایشگاه آورده است:

Line in mode با خودم هر چه اندیشیدم واژه فارسی هم وزنش را نیافتم. بهترین حالت می توانم فقط، مسیر را به موازاتش قرار دهم … روزها و شبها به اطرافم نگاهی موشکافانه داشتم همه چیز از line آعاز شده … حتی جایی آنرا هدف می دیدم، خیلی محکم و استوار نیش یک حشره هم line بود …

کشنده و ترسناک جاده ای در یک صحرا نیز یک line بود … مملو از امید و رهایی و زندگی دوباره لاین می تواند یک خط فکری باشه که سمت و سوی مشخص خودش رو داشته باشد … لاین مشخصا می تواند شکلی از نظم را ارایه دهد در این نمایشگاه هدفم ارایه لاینی است.

هدفمند به دنیای مد، دنیای زیبا و توهم برانگیز لاین در حشرات و برگ ها انواع این لاین ها می تواند در تولیدات کیف و کفش، زیورالات و حتی خود طراحی لباس و پارچه مورد استفاده قرار گیرد لاین جهانی است بی انتها که می تواند مد را اشکالی زیبا ببخشد.

برای تماشای آثار به آدرس خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی منش، بن بست رامین، شماره ۹ مراجعه کنید.

گالری شکوه

گالری شکوه تا اول دی، میزبان نمایش آثار نقاشی بهمن نیکو بوده که با موضوع با نگاهی دقیق تر ارائه شده است. برای مشاهده آثار، به فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوی امیر نوری مراجعه کنید.

نگارخانه آتشزاد

نگارخانه آتشزاد تا ۳۰ آذر، میزبان نمایش آثار صنم اسلامیه است که تابلوهای آبرنگ خود را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد. وی در بیانیه نمایشگاهش چنین گفت:

g12

نمایشگاه نقاشی من ترکیبی است از عناصر مرتبط با گذشته تا به امروز؛ پر از رنگ و شور و ادای دینی است به همه ی زنان و مردانی از سرزمینم که با رنج بافتند تار را در پود، و پود را در تار؛ تا امروز، ایران، مهد فرش، گلیم و گبه های رنگارنگ و اصیل باشد، و ببالیم به هنرمان.

آنان با دار، قیچی، چله، الیاف و دفتین بافتند؛ من با، قلم، آب و رنگ و سر سوزنی ذوق ایرانی و ترکیبش با نوگرایی، این نقش ها را بر پهنه ی بوم نشاندم، تا بر سر نهیم هنر سرزمینمان را. همچنین تا مرزهای مدرنیته پیش رفتم؛ به بهانه ی سرک کشیدن به دنیای پیچیده و رازآلود امروزمان، با آثاری انتزاعی و سرشار از رنگ و خیال؛ تا در این نمایشگاه سفر کنیم از گذشته تا حال …. باشد تا دستانم توانی یابند برای ادامه ی این مسیر و ترسیم آینده ی پیش رو …

برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپـور ( توانیــر ) شمـالـی، بعـد از پـل همت، پـلاک ۲۳ مراجعه کنید.

گالری ویستا با آویزش آمد

g13

خانم سمیرا دریا، نقاش جوان و خوش ذوق تهرانی این روزها، چندین تابلو نقاشی خود را در نمایشگاهی با عنوان آویزش، در معرض دید علاقمندان به نقاشی قرار داده است.

برای مشاهده آثار، به خیابان مطهری، خیابان میر عماد، کوی دوازدهم، شماره ۱۱ مراجعه کنید و یا از این سایت کسب اطلاع کنید.

گالری دلگشا

نقاشی های آرشین آگشته با عنوان پالایش تا اول دی در معرض دید علاقمندان به نقاشی قرار دارد. برای مشاهده آثار به نشانی  تهران. خیابان کریمخان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر. پلاک ۳۰  مراجعه کنید.

 گالری پردیس ملت

این نگارخانه، نمایشگاه نقاشی خط را تا ۴ دی در معرض دید علاقمندان گالری گردی تهران قرار داده است.

به همت گالری مجازی آرتیبیشن و با همکاری گالری پردیس ملت، نمایشگاه «ایران شهر» در تاریخ ۱۹ آذر ماه افتتاح شد. پس از بررسی آثار ارسالی، ۱۰۰ اثر از هنرمندان جوان در کنار هنرمندان پیشکسوت و با سابقه از شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان، کرمانشاه، اهواز، اردبیل و … انتخاب گردید. این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تاریخ ۱۹ آذر در گالری پردیس ملت گشایش می یابد و تا تاریخ ۳ دی ماه ادامه می یابد. هم چنین از ۲۰ آذرماه تا ۲۰ دی ماه امکان بازدید مجازی در وب سایت آرتیبیشن برقرار است.

گالری شماره شش

نمایشگاه «حیوان درون» به کوشش حافظ روحانی، سوگول کاشانی و ژوبین میراسکندری برگزار می‌شود.

در نمایشگاه گروهی «حیوان دورن» هشت عکاس آثار خود را در گالری «شماره شش» به‌نمایش می‌گذارند. رئوفه رستمی، زروان روح‌بخشان، رضا شریفی، محسن شاهمردی، نامدار شیرازیان، علی‌ قاضی، بهنام صادقی و مریم نیازاده عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

در بخشی از متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «از همان زمان که پدران و مادران گمنام ما نخستین گله‌ی گاو را بر دیوار غارها تصویر کردند، نه فقط آموختند که هنر می‌توانند «بیان» کنند که در عین‌ حال، قدرت یگانه‌ی خود در دیدن و تصویر کردن توحش اطراف را نشان دادند و این همان زمانی بود که آن‌ها آرام‌آرام آموختند تا به مدد هوش خداداد از غارها بیرون بیایند، از همسایگی حیوانات فرار کنند تا تمدن ما را بسازند و از هراس زندگی در طبیعت بی‌منطق که بی‌دریغ دامان ساکنان حیات وحش را می‌گیرد، بگریزند.»

برای مشاهده آثار به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، شماره ۲، طبقه همکف مراجعه کنید.

گالری گلستان و ۲۰ هنرمند

۲۰ هنرمند آثار هنر کاربردی‌شان را از ۲۶ آذر ماه در گالری «گلستان» به نمایش می‌گذارند.

g14

در این نمایشگاه آثاری از بهرام دبیری، گیزلا وارگا سینایی، مریم سالور، ابراهیم حقیقی، مریم زندی، هلیا ابراهیمی، میترا دوایی، نعیمه رزاقی، شکوفه رخام، روزبه دبیری، فرانک سالور، نرگس عقدایی، شمس‌الدین غازی، شیرین غازی، لیلا فرزانه، گلناز قدیری، طناز کمالیان، نازگل کمالیان، مهبد منیعی، سوگند میرزایی و زیورهای گالری کبالت به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

لیلی گلستان – مدیر گالری گلستان – که طراحی این نمایشگاه را بر عهده دارد، در این‌ زمینه گفت: قدمت هنر کاربردی هم‌سنگ خود هنر است و بسیاری از هنرها در آغاز رویکردی کاربردی داشتند. در این روزگار چنین آثاری می‌توانند به آشنایی مردم با هنرمندان معاصر و سبک هنری‌شان عمق بیشتری ببخشند.

برای تماشای این آثار به واقع در دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ مراجعه کنید.

از خانه هنرمندان ایران چه خبر؟

روزهای پایانی پاییز ۹۵، روزهای خیلی داغی در خانه هنرمندان ایران و سالن های مختلفش جاری است که بازدید از این برنامه ها را در آخر هفته به پایتخت نشینان توصیه می کنیم.

پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» ۱۹ آذرماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران کار خود را آغاز کرد. در طی برگزاری همایش تمام گالری‌های خانه هنرمندان در اختیار «۱۰ روز با عکاسان» خواهد بود. بیش از ۲۵۰ اثر از اعضای انجمن‌ها و تشکل‌ها و برخی عکاسان آزاد در این همایش روی دیوار گالری‌ها می‌رود.

پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» از ۱۹ تا ۲۸ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود. سرویس هنری روزیاتو، بزودی گزارشی از این گالری منتشر خواهد کرد.

گالری شکوه

باز هم گالری شکوه، ما را به شکوه نقاشی با طعم آبرنگ می برد.

نمایشگاه نقاشی آبرنگ «با نگاهی دقیق‌تر» بهمن نیکو همراه جمعی از هنرجویانش در گالری «شکوه» برپا می‌شود. در این نمایشگاه ۳۲ نقاشی آبرنگ که کوچک‌ترین آن‌ها ۵۰×۳۵ سانتی‌متر و بزرگ‌ترین‌شان ۷۰×۵۰ سانتی‌متر است، از ۲۵ هنرجو در کنار سه نقاشی آبرنگ از بهمن نیکو که دو اثر آن از طبیعت به‌صورت رئال و دیگری در فضایی سورئال کار شده است، روی دیوار گالری می‌رود.

نمایشگاه نقاشی آبرنگ «با نگاهی دقیق‌تر» از ۱۹ تا ۳۰ آذرماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۱ (گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است) در گالری «شکوه» به نشانی خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

همراهان گالری گرد روزیاتو

در صورتی که به یکی از گالری های اشاره شده در گزارش امروز مراجعه کردید، تصاویر خود را از طریق کانال های ما در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

گالری گردی و موزه گردی را فراموش نکنیم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • رویا آذر ۲۸, ۱۳۹۵

    آفرین به بزرگمهر
    احسنت
    این خبر عالی بود

  • امیر آذر ۲۸, ۱۳۹۵

    این دیگه تهشه!
    یعنی بریم به یکی از همین آقایون بگیم سگ ناراحت نمیشه! میگه عیب نداره بگو؟!

  • میثم آذر ۲۹, ۱۳۹۵

    به به 🙂
    عجب عنوانی