«بنا» دختر ۷ ساله ای که از حلب توییت می کرد، از این منطقه جنگ زده نجات پیدا کرد

«بنا» دختر ۷ ساله ای که از حلب توییت می کرد، از این منطقه جنگ زده نجات پیدا کرد

بنا العابد هفت ساله، در ماه گذشته عکسی‌ از خود در حالی‌ که پشت میز تحریرش نشسته بود، منتشر کرد. در این تصویر، او در حالی که کتابی جلویش باز بود و عروسکش روی میز قرار داشت، نوشته بود: «عصر بخیر. اینجا حلب است. دارم کتاب می‌خوانم تا جنگ را فراموش کنم.»

پیغام‌ های توئیتر‌ی بنا توجه عموم را به زندگی‌ طاقت‌ فرسای ساکنان شرق حلب که در دست شورشیان بود جلب می کرد. او نوشته هایش را زبان انگلیسی منتشر می کرد و در این امر از مادرش که معلم است کمک می گرفت.

به دنبال این توجهات جهانی، امروز مدیر جامعه پزشکی آمریکائی- سوری (SAMS)، خبر رهایی بنا و خانواده اش از منطقه جنگ زده حلب را توییت کرده است.

همچنین «ظاهر سهلول» که مسوول هماهنگی های انجمن SAMS است نیز عکسی از خود که «بنا» را بغل کرده توئیت نموده و نوشته که: «او به همراه خانواده اش از محاصره، بمباران و سردی شهر نجات پیدا کرد»

capture00

در ابتدا معلوم نبود که آیا او به همراه همه اعضای خانواده خود است یا خیر؛ بنا دو برادر به نام های محمد ۵ ساله و نور ۳ ساله نیز دارد و با پدر و مادر خود زندگی می کنند.

سه ماه پیش، العابد، معلم انگلیسی که دسترسی به اینترنت داشت، تصمیم گرفت تا صدای فرزندان خود را به گوش جهانیان برساند تا آنها نظاره گر زندگی کودکان جنگ در حلب باشند، به این امید که دنیا در پایان بخشیدن به این جنگ به آنها کمک کند.

از آن زمان بنا به صدای کودکان جنگ زده در حلب تبدیل شد و در مورد ترس ها و ناراحتی های ناشی از جنگ و بمباران در این کشور برای مردم جهان توییت کرد.

در روز یکشنبه، مادر بنا در یک پست توئیتری اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه، طیب اردوغان و وزیر امور خارجه برای نجات آنها از حلب اعلام آمادگی کرده اند.

خانواده بنا از ۲۷ نوامبر که خانه شان از بین رفته بود تا کنون محل زندگی خود را مخفی کرده بودند.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود