معجزه های نادانسته در مورد روغن نارگیل که باعث شگفتی تان خواهند شد

بعد از خواندن این مطلب با خرید یک روغن نارگیل به منزل باز خواهید گشت

معجزه های نادانسته در مورد روغن نارگیل که باعث شگفتی تان خواهند شد

روغن نارگیل، منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب است. خصوصیات منحصر بفرد این ماده زمانی نشان داده می شود که به صورت خوراکی و یا مصارف خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

«برایت ساید» این بار فهرست مفصلی از استفاده های روغن نارگیل را برشمرده که به مرور آنها خواهیم پرداخت. بعید نیست که در پایان مطالعه این نوشته برای خرید نوع خوراکی آن هم اقدام کنید.

برای سلامتی 

1

زمانی که در پوست تان بریدگی یا زخم کوچکی به وجود می آید. روغن نارگیل در چنین مواقعی می تواند بسیار موثر باشد، تنها محل بریدگی را با کمی از این روغن چرب کنید.

مراقبت کننده دهان و دندان. روغن نارگیل می تواند به خوبی با تنفس های متعفن و پلاک های دندانی مبارزه کند. قبل از آنکه صبح و شب دندان های تان را مسواک بزنید، با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده، دهان تان را بشویید.

زمانی که از عفونتی رنج می برید. روغن نارگیل خاصیت ضدعفونی کننده دارد. زمانی که سرفه می کنید آن را در دهان تان قرقره کنید. زمانی هم در ناحیه ای از بدن تان زخم یا گزیدگی های حشرات وجود دارد، آن مناطق را با کمی روغن نارگیل چرب کنید.

زمانی که تب یا درد دارید. از آنجایی که این روغن، باعث کاهش تب و درد می شود بهتر است در دوران بیماری یا سرماخوردگی مصرف آن را افزایش دهید.

برای غده تیروئید. مطالعات نشان داده که مصرف مداوم روغن نارگیل می تواند در کارکرد بهتر غده تیروئید موثر باشد.

برای استخوان ها. این روغن در درمان پوکی استخوان موثر است. با مالیدن آن روی مفاصل می توان دردهای آرتروز را کاهش داد.

دورماندن از پشه ها. با ترکیب آن با ماده ای به نام ylang-ylang  که نوعی گیاه استوایی شیرین است می توان از پشه ها در امان ماند.

برای زیبایی

2

لوسیون مرطوب کننده. روغن نارگیل بیش از هر روغن دیگری می تواند پوست را مرطوب نگه دارد. هر روز صورت تان را تمیز کنید و با یک اسفنج مقداری از این روغن را روی پوست خود بمالید. برای اینکه از کشیده شدن پوست صورت تان هم پرهیز کرده باشید، این کار را با ماساژ دادن انجام دهید.

راهی برای برطرف کردن چروک های پوست. برای اینکه از چروک های پوست تا اندازه ای نجات پیدا کنید هم در رژیم غذایی و هم برای پوست خود از این روغن استفاده کنید.

کرم چشم. قبل از اینکه بخوابید به دور چشم خود روغن نارگیل بزنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید پس از گذشت مدتی متوجه از بین رفتن بسیاری از چروک های زیر چشم خود خواهید شد.

درمان ضددرماتیت. اگر از نوعی بیماری پوستی به نام «آتوپیک درماتیت» رنج می برید، این روغن می تواند به بهبود آن کمک کند. توصیه می شود از نوع خالص روغن نارگیل دوبار در روز و در مناطق تحت درمان استفاده شود.

ماسکی برای موهای آسیب دیده. روغن نارگیل برای بازیابی موهای سلامت و زیباتر شدن آن ماده موثری به شمار می رود. آن را روی ریشه های موهای تان بمالید و به تمام نقاط مو پخش کنید. اجازه دهید به مدت نیم تا یک ساعت روی سرتان باقی بماند و سپس آن را با شامپو بشویید.

درمان شوره. این روغن با چرب کردن کف سر می تواند باعث از بین رفتن شوره های سر شود. آن را روی ریشه موهای تان گذاشته و اجازه دهید تمام طول شب روی سرتان بماند.

چرب کردن لب ها. روغن نارگیل می تواند برای جوان سازی لب ها هم مفید باشد. به علاوه قادر است ترک های روی لب را از بین برده و یا از بیشتر شدن آن جلوگیری کند.

تقویت ناخن ها. برای اینکه از خشکی و ترک ناخن ها جلوگیری کنید، روغن نارگیل را روی سطح ناخن های خود بمالید.

به عنوان اسکراب بدن. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری قوه ترکیب کنید. قهوه نقش سایشی را بازی خواهد کرد اما می توانید برای این کار از نمک دریایی و شکر هم استفاده کنید.

نرم کننده و لطافت بخش پوست. از این روغن برای نرم کردن پوست در نواحی چون آرنج، کف پاها و یا اطراف ناخن خود استفاده کنید.

برای آشپزی 

3

روغنی برای پخت و پز و سرخ کردن. برخلاف بسیاری از روغن های دیگر که با حرارت دادن خاصیت خود را از دست می دهند، روغن نارگیل، ساختار اصلی خود را با حرارت دیدن نیز حفظ می کند. همچنین به بشقاب ها و وسایل آشپزخانه تان رایحه بسیار خوبی می بخشد.

طعم دهنده برای وعده های غذایی. می توانید روغن نارگیل را به پوره سیب زمینی یا سوپ تان هم اضافه کنید. علاوه بر طعم خوبی که به غذای تان می دهد، باعث کاهش اشتها نیز خواهد شد.

ماده رازآمیزی برای اضافه کردن به نوشیدنی های غلیظ. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به نوشیدنی های غلیظ و شیرینی که از ترکیب میوه ها درست کرده اید اضافه کنید. با این کار از آن نوشیدنی انرژی بیشتری دریافت خواهید کرد. خصوصا اگر قصد دارید که وزن کم کنید این کار می تواند به شما کمک بسیاری کند.

در تهیه مایونز. زمانی که در خانه سس مایونز تهیه می کنید می توانید از روغن نارگیل در آن استفاده کنید. با این کار از ورود کلسترول های مضر به بدن پرهیز خواهید کرد و می توانید مراقب وزن تان هم باشید.

برای تخم مرغ ها. به دلیل وجود ترکیبات ضدباکتریایی موجود در این روغن، زمانی که روی پوست تخم مرغ مالیده شود می تواند عمر آن را افزایش دهد.

برای نوزادان و کسانی که قصد مادر شدن دارند

4

برای سینه. در دوران شیردهی و در زمان خشک شدن یا ترک خوردن نوک سینه ها، روغن نارگیل می تواند بسیار موثر باشد. بسیار اهمیت دارد که این روغن هیچ گونه حساسیتی را برای نوزاد هم به وجود نخواهد آورد.

برای از بین بردن ترک های شکم در دوره بارداری. اعمال این روغن روی شکم می تواند میزان ترک های روی شکم در زمان بارداری را کاهش دهد.

برای پوست نوزاد. پژوهش ها نشان داده که بهترین ماده برای پوست صورت نوزاد، روغن نارگیل است. می توان آن را بعد از حمام کردن نوزاد و با ماساژ روی پوست بدن او اعمال کرد.

جوش هایی که به وسیله پوشک بچه روی بدن نوزاد شکل می گیرد. زمانی که پوشک نوزاد را تعویض می کنید، پوست بدن او را با یک دستمال آغشته به روغن نارگیل خوب پاک کنید. با این کار از جوش های روی پوست او جلوگیری خواهید کرد.

برای مصارف روزانه

5

چرب کردن وسایل آشپزخانه. بعد از پایان آشپزی می توانید قابلمه یا تابه را با اندکی روغن نارگیل چرب کنید. برای مصرف بعدی می تواند بسیار مفید باشد.

برای برق انداختن مبلمان. پارچه تمیزی به کمی روغن نارگیل آغشته کنید و برای پاک کردن مبلمان منزل از آن استفاده کنید. خصوصا در جاهایی از آن که چوب به کار رفته به خوبی عمل کرده و از ترک خوردن چوب جلوگیری می کند.

روان کردن زیپ. اگر زیپ لباس یا کت تان گیر کرده با مالیدن کمی روغن نارگیل آن را روان کرده و راحت باز و بسته کنید.

برای روشن کردن آتش. به جای آنکه از مواد شیمیایی استفاده کنید یک تکه پنبه را در داخل روغن نارگیل بغلتانید، خواهید دید که سریع آتش می گیرد.

برای وسایل چرمی. خواهید دید که با کمی روغن نارگیل به راحتی درخشندگی خوبی را روی کیف، کفش، دستکش و سایر وسایل چرمی خود به وجود خواهید آورد.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود