راهکارهای ساده و خانگی برای تهیه خوشبو کننده های هوا

آسان و کم هزینه

راهکارهای ساده و خانگی برای تهیه خوشبو کننده های هوا

همه ما به خوبی از این موضوع آگاه هستیم که بو تا چه میزان می تواند در وضعیت روحی و احساسی ما نقش داشته باشد. در همین لحظه که مشغول خواندن این متن هستید، بوی مورد علاقه خود را به خاطر آورید. این بو می تواند بوی آشنای یک تکه نان داغ تازه، بوی نمک مرطوب دریا و یا رایحه یک جنگل سرسبز باشد.

خبر خوب این است که شما هم می توانید، چنین رایحه هایی را در خانه و بدون استفاده از افزودنی های شیمیایی تهیه کنید. این بار هم «برایت ساید» برای شما طرز تهیه ۵ نمونه از این رایحه های طبیعی خانگی خوشبو را برگزیده است که می تواند بوی خوبی را در فضای خانه یا آپارتمان تان به وجود آورد و حال و هوای روحی شما را نیز تغییر دهد.

نفس تازه ای بکشید و با این رایحه های خوشبو با ما همراه باشید:

سیب، دارچین، بادیان رومی (star anise) و میخک 

1

این رایحه تازه و در عین حال تند بسیار مناسب بعد از ظهر یک روز تابستانی است. تعدادی سیب را قطعه قطعه کنید و آن ها را داخل یک شیشه مربا قرار دهید. کمی آب روی آن بریزید. تعدادی چوب دارچین و میخک و یک تکه بادیان رومی را به آن اضافه کنید. می توانید برای تغییر این رایحه مواد تشکیل دهنده آن را نیز تغییر دهید.

لیمو، رُزماری و وانیل

2

لیموها را با پوست قطعه قطعه کرده و داخل شیشه خالی مربا قرار دهید. به آن کمی آب اضافه کنید. سپس چند قطره وانیل و ۳ یا ۴ خوشه از رُزماری را به آن اضافه کنید.

لیمو، آویشن، نعناع و عصاره وانیل 

3

بوی مطبوع و خاص آویشن در کنار لیمو و نعناع می تواند ترکیب مناسبی باشد. مانند مورد قبل لیمو را قطعه قطعه کرده و داخل یک شیشه مربای خالی بریزید. سپس به آن آب اضافه کنید.

کمی نعناع و آویشن تازه به این ترکیب اضافه کنید. حتی می توانید از برگ های خشک آنها استفاده کنید که به راحتی در سوپرمارکت ها قابل خریداری هستند. چند قطره ای عصاره وانیل را به این مواد اضافه کنید.

پرتقال، زنجبیل و بادام 

4

بوی شیرین و مزه دار بادام به همراه رایحه پرتقال آبدار می تواند ترکیب مناسبی به شمار آید. پرتقال ها به صورت حلقوی برش داده و داخل شیشه تمیز خالی بریزید و روی آن را هم با آب پر کنید. با افزودن لایه هایی از لیموی تازه بوی مطبوع و تازه تری را به آن خواهید داد.

همچنین می توانید تکه هایی از زنجبیل تازه را نیز به آن بیافزایید. با اضافه کردن عصاره بادام به ترکیب قبلی آن رایحه مطبوع را بدست خواهید آورد.

خیار، ریحان و برگ های لیمو 

5

اگر به دنبال بویی هستید که بلافاصله بتواند شامه شما را تحریک کند و از آن لذت هم ببرید می توانید از ترکیب ریحان و خیار تازه به همراه برگ های لیمو استفاده کنید.

خیارها را قطعه قطعه کرده و در داخل شیشه بریزید و به آن آب اضافه کنید. روی آن ریحان تازه قرار دهید که البته می توانید از ریحان خشک شده هم استفاده کنید. با افزودن عصاره برگ لیمو به این ترکیب رایحه مورد نظر خود دست پیدا خواهید آورد.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود