با راز ۶ شعبده ی کلاسیک و مشهور تاریخ آشنا شوید

با راز ۶ شعبده ی کلاسیک و مشهور تاریخ آشنا شوید

شعبده بازی در تمامی اعصار بسیار مورد توجه مردم قرار داشته و همچنان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. شعبده باز با ترفندهای خاص و ماهرانه خود کاری می کند تا بیننده در جای خود میخکوب شده و دنبال پاسخ سوالات متعددی باشد که در ذهنش شکل گرفته اند.

کسی که این ترفندها را اجرا می کند باید در اجرای کار خود از مهارت بسیاری برخوردار باشد تا شعبده اش برای بیننده باورپذیر شود.

در همین راستا، شاید جالب باشد بدانید که برخی از این ترفندها چیستند و شعبده بازها چگونه آن ها را انجام می دهند. از جمله رایج ترین موارد می توان به گزینه هایی اشاره کرد که در ادامه ذکر شده اند.

راز ۱: اره کردن شخص به دو نیمه

1

تقریبا همه ما این شعبده را دیده ایم؛ یک زن درون جعبه چوبی می خوابد و شعبده باز با استفاده از اره، بدن او را از وسط دو نیم می کند. تصور چنین صحنه ای هم دردناک است. اما آیا می دانید راز این شعبده چیست؟ این جعبه دو بخش مجزا دارد و درون هر کدام از آنها، یک زن به حالت نیمه خوابیده قرار گرفته اند که یکی سر و دیگری پاهایش نمایان هستند.

راز ۲: پاره نشدن اسکناس

2

چندین سال پیش مردم از دیدن این شعبده ی دیوید کاپرفیلد که چگونه مداد را از وسط اسکناس عبور داده و اسکناس همچنان سالم باقی می ماند و پاره نمی شود، بسیار متعجب می شدند. حتی شما هم اکنون این صحنه را مشاهده کنید، بدون شک انتظار دارید که با یک اسکناس پاره مواجه شوید، اما این طور نمی شود. چرا؟ راز این ترفند مدادی است که برای اجرای آن استفاده می شود.

این مداد از وسط دو نیم شده و با یک آهنربای بسیار قوی به هم وصل است تا شبیه یک مداد سالم به نظر برسد. وقتی شعبده باز، مداد را از وسط پول تا شده عبور می دهد، به جای اینکه کاغذ پاره شود از میان این درز عبور کرده و سالم باقی می ماند.

راز ۳: معلق بودن در هوا

3

این شعبده بیشتر در سطح خیابانی و توسط هندی ها انجام می شود. این طور به نظر می رسد که شخص با نیروی اراده و ذهن خود در هوا معلق مانده. اما راز کار آن عصایی که به دست دارد و لباس هایی که پوشیده است. درون این عصا و در زیر لباس ها، یک پایه فلزی مقاوم همانند تصویر جای داده شده که فرد روی آن نشسته و تصویری از شناور بودن در هوا را به بیننده القا می کند.

راز ۴: غیب شدن لیوان

4

یک لیوان شیشه ای روی میز قرار دارد و یک دستمال روی آن کشیده شده است. شعبده باز پارچه را بلند کرده و به هوا پرتاب می کند. نتیجه این است که لیوان غیب شده و دستمال روی زمین می افتد. راز این روش دو مرحله ای است: درون پارچه یک سیم نازک به اندازه قطر لیوان تعبیه شده که توهم وجود لیوان در زیر آن را به بیننده القا می کند. دو اینکه لیوان شیشه ای درون گودال مخفی که درون میز تعبیه گشته، انداخته شده و از دید پنهان می ماند.

راز ۵: زیگزاگ انسانی

5

موفقیت این شعبده در اصل به دستیار شعبده باز منوط است تا بتواند دست و پای خود را درست در جایی که یک انسان در حالت عادی قرار می دهد، نگه دارد. برای این امر، فرد باید بدن بسیار نرم و انعطاف پذیری داشته باشد که با جابه جائی باکس، به بدنش کش و قوس لازم را بدهد.

راز ۶: خم شدن مایکل جکسون و نیفتادن وی

6

حتما در ویدئوی آهنگ «مجرم دو رو» مایکل جکسون دیده اید که این خواننده مشهور و موفق ۴۵ درجه به سمت زمین خم شده و دوباره به جای اول خود بر می گردد. حتما برایتان سوال است که وی چگونه از عهده این حرکت بر آمده؟ باید بدانید که راز این حرکت مشهور و فوق العاده جذاب در پاشنه های کفش مایکل جکسون نهفته است. درون پاشنه کفش یک حفره تعبیه شده که درون میخ موجود در زمین رقص قفل و باعث می شود فرد بر جاذبه زمین غلبه کرده و پس از خم شدن دوباره به حالت اول بازگردد.

 

منبع: brightside
۲ نظر

ورود

  • علی دی ۸, ۱۳۹۵

    خیلی با حال بود عالی….

  • محمدهادی دی ۱۴, ۱۳۹۶

    خیلی جذاب و آموزنده بود. یاد گرفتن شعبده بازی هایی به این شکل برای اجرا کردن به این دلیل حرام هست که عقل و دانایی بیننده را زیر سوال می برد.