محسن چاوشی: یک روز که وقت کنسرت دادن برسد

محسن چاوشی: یک روز که وقت کنسرت دادن برسد

چند روزی از انتشار آلبوم جدید محسن چاوشی «امیر بی گزند» می گذرد ، شور صدای چاووشی هر روز به شوق بیشتری برای شنیدن آلبوم «امیر بی گزند» دامن می زند و هر ترانه از آلبوم بیشتر و بیشتر دیدن چاوشی و شنیدن آهنگ هایش بر صحنه را به ذهن می آورد اما آنچه موجود است آلبوم های چاوشی ست، رکوردهای فروشی که آلبوم جدید او می شکند و اعلام چندباره از سوی چاوشی که هنوز وقت خواندن اش بر صحنه نرسیده است.

پخش آلبوم «امیر بی‌گزند» با کمپین «موسیقی را غیرقانونی دانلود نکنیم» همراه شد و شاید بر اثر همین اتفاق بود که رکوردهای فروش بسیاری به خصوص در فضای مجازی برای این آلبوم به وجود آمد. با همکاری محسن چاوشی و ناشر آلبوم با سایت فروش قانونی موسیقی «بیپ‌تونز»، قبل از ارایه فیزیکی در بازار، آلبوم به صورت مجازی در روز ۱۶ خرداد به مدت یک روز به پیش‌فروش گذاشته شد. همین یک روز کافی بود تا رکورد پیش‌فروش آلبوم در فضای مجازی شکسته شود. به گزارش مسئولین سایت بیپ‌تونز، آلبوم «امیر بی‌گزند» در مدت یک روز سه برابر رکورد دار قبلی پیش‌فروش داشته است.

همچنین با پخش رسمی آلبوم از روز ۱۷ خرداد نیز استقبال از آلبوم در فضای مجازی بسیار چشم‌گیر بود. بر اساس اطلاعات دریافتی، رکورد فروش آلبوم در روز اول توسط «امیر بی‌گزند» شکسته شد، میزان فروش این آلبوم در روز اول دو برابر رکورددار قبلی بوده است و عجیب‌ترین آمار پخش شده از سایت بیپ‌تونز مبنی بر این است که فروش آلبوم محسن چاوشی تنها در سه روز اول، برابر با مجموع فروش پرفروش‌ترین آلبوم سال گذشته در فضای مجازی بوده است.

از سوی دیگر چاوشی در گفتگویی که با روزنامه شرق داشته است در پتاسخ به این سوال که چرا کنسرت نمی دهی گفته است: «الآن حال خوبی دارم. تمام روز و شب وقت دارم کارکنم و در خلوتم چیزی خلق کنم. یک روز که وقت کنسرت دادن برسد، حتماً این کار را خواهم کرد. اما فعلاً برای آن عجله‌ای ندارم.»

چاوشی در مورد آلبوم «امیر بی گزند» هم گفته: در این آلبوم سعی شد از تم‌های مختلفی استفاده شود، از شرق تا غرب، از گوشه‌های مختلف و نواهای بومی و فولک ایران تا کشورهای دیگر. شاید یک بخش‌ آن به این دلیل باشد که خود من اصولاً موزیک‌های روز دنیا را زیاد گوش می‌کنم و علاوه بر گوش دادن، سطح کیفیت و ارزش هنری آن‌ها هم برایم مهم است.

بدون نظر

ورود