۱۲ حقیقت جالب درباره برج ایفل که احتمالا آنها را نمی دانستید

۱۲ حقیقت جالب درباره برج ایفل که احتمالا آنها را نمی دانستید

کمتر کسی در دنیا پیدا می شود که برج ایفل را نشناسد؛ به طوری که طراح این برج به نام گوستاو ایفل در این رابطه گفته بود: «من به ایفل حسادت می کنم زیرا او بیشتر از من مشهور است.»

در رابطه با قد و وزن و مواد به کار رفته در ساخت پربازدیدترین بنای جهان و نام طراح و سال ساخت آن همیشه صحبت بوده و اطلاعات زیادی موجود است، اما در ادامه این مطلب به ۱۲ حقیقت جالب در رابطه با این سازه فلزی اشاره خواهیم کرد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

پیدایش

1

مراحل ساخت برج ایفل دقیقا ۲ سال و ۲ ماه و ۵ روز به طول انجامیده است. جالب است بدانید که این سازه قرار نبوده که دایمی و همیشگی باشد زیرا هنرمندی به نام Lustig که بیشتر با عنوان «مردی که برج ایفل را دو بار فروخت» اعتقاد داشت این سازه بسیار سنگین است و نمی تواند پایداری لازم را داشته باشد.

نجات یافته از تخریب

2

گفته می شود که در زمان ساخت، بیان شده که باید این برج تخریب گردد. اما این نظر اعمال نشده و مقرر گشته تا به عنوان یک آنتن مخابراتی بسیار بزرگ از آن استفاده گردد.

به زحمت انداختن هیتلر

3

گفته می شود، هنگامی که هیتلر در زمان جنگ جهانی دوم به پاریس وارد می شود، مالک فرانسوی برج، کابل بالابر ایفل را قطع می کند. بدین ترتیب، اگر هیتلر قصد رسیدن به بالای سازه را می داشت باید از پلکان استفاده می کرد. (سال ۱۹۵۵)

آیا اسپانیا پشیمان است

گویا قرار بوده که برج ایفل اول در شهر بارسلونا در اسپانیا ساخته شود، اما مسئولان این شهر از طرح این سازه حمایت نکرده و مانع از این کار شده اند.

برج ایفل یک بار ازدواج کرده است

5

یک زن فرانسوی به نام اریکا ل تور ایفل در سال ۲۰۰۷ میلادی با این سازه معماری مشهور جهان پیمان زناشویی بست. عجایب جهان گاهی واقعا شوک آور و تاسف برانگیز هستند.

تیم ایفلی ها

6

جالب است بدانید که بیش از ۳۰ نسخه قلابی و کپی از برج ایفل در گوشه و کنار جهان ساخته شده اند.

زندگی در نوک برج

7

گوستاو ایفل که پیمانکار این سازه است برای خود یک آپارتمان در بالای برج ایفل ساخته بود.

کسی از بالای برج ایفل خودکشی نمی کند

با اینکه بلندی این برج برای خودکشی بسیار مناسب به نظر می رسد، اما افراد بسیاری کمی در طول تاریخ به چنین کار بی منطقی اقدام کرده اند. به طوری که با استناد به آمار رسمی، از زمان گشایش تا کنون فقط ۳۴۹ اقدام به خودکشی از بالای برج ایفل به ثبت رسیده است. برخی از بالای سازه پریده اند، تعدادی خودشان را حلق آویز کرده و بقیه زنده مانده اند.

آزمایشات علمی

9

بلندی این برج گاهی چندان هم مزیت محسوب نمی شود. در سال ۱۹۱۲ میلادی، یک خیاط و مخترع فرانسوی به نام فرانس رشلت، پس از اختراع جلیقه چتر نجات، برای آزمایش کارکرد آن از بالای برج ایفل خود را به پائین پرتاب کرد که همین مساله به مرگ وی منجر گشت.

رنگ آمیزی

10

برای نقاشی این برج به مجموعا ۶۰ تن رنگ نیاز است تا نونوار شود. بد نیست بدانید که از زمان ساخت تاکنون، برج ایفل ۱۸ بار نقاشی شده است. حساب و کتاب اینکه به طور کلی چند تن رنگ صرف ظاهر این سازه عظیم شده است، با خودتان.

پربازدیدترین اثر تاریخی جهان

11

برج ایفل یکی از پربازدیدترین بناهای باستانی است که مردم برای دیدن آن پول پرداخت می کنند. این سازه در طول سال بیش از ۲۵۰  میلیون بازدیدکننده دارد.

نورانی شدن در شب

12

برج ایفل ۲۰ هزار لامپ دارد که از ابتدای شب تا یک بامداد روشن هستند. باید اشاره کنیم که عکس گرفتن از برج در این زمان خلاف قانون محسوب می شود و در صورت ارتکاب، جریمه خواهید شد.

منبع: ohfact
دیجیاتو
بدون نظر

ورود