گرایش جدید غربی ها؛ حذف لوگوی برندها از روی لباس به منظور پیشگیری از تبلیغ برای آن ها

چرا یک نفر باید به صورت رایگان برای دیگران تبلیغ کند؟

گرایش جدید غربی ها؛ حذف لوگوی برندها از روی لباس به منظور پیشگیری از تبلیغ برای آن ها

جدیدا در کشورهای غربی برخی از مردم به این نتیجه رسیده اند که اگر لباس یا محصول یک برند مشهور را بپوشند، لوگو یا آرم آن روی لباسشان نوعی تبلیغ برای آن کمپانی محسوب می شود و آن ها هم تمایلی ندارند که به طور رایگان برای کسی کاری انجام دهند. از این رو، با هر وسیله ای که شده سعی در از بین بردن این آرم از روی لباس خود دارند.

البته این طرز فکر بسیار عجیب و تا حدی بی منطق به نظر می رسد. اما گرایشی است که غربی ها به آن روی آورده اند و در همین راستا، ویدئوهای متعددی هم در باب چگونگی زدودن این مارک ها و آموزش بهترین روش ها در یوتوب به اشتراک گذاشته می شود.

«مکس لیچ»، ۴۷ ساله یک مشاور در همپتون واقع در نیوهمشایر ادعا می کند که هر بار پس از خرید هر لباس مارک، ساعت ها وقت برای از بین بردن آرم آن صرف می کند. دلیلش هم این است که جنس و کیفیت این پوشاک را بسیار می پسندد اما دلش هم نمی خواهد که به یک بیلبورد سیار تبدیل گردد.

او در مصاحبه با وال استریت ژورنال بیان داشته که: «چرا یک نفر باید به صورت رایگان برای دیگران تبلیغ کند؟»

جالب است که تا چند سال پیش، در اروپا و آمریکا مردم از نمایندگی برندهای مشهور لباس می خریدند تا مارک آن نشان دهنده این باشد که چه آدم های باکلاس و پولداری هستند. حالا ورق برگشته و تصور می کنند این مارک ها نوعی تبلیغ رایگان است.

البته در ایران هنوز هم آرم و لوگوی لباس ها برای مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و کسانی که توان مالی لازم برای خرید از فروشگاه های برندهای مشهور را دارند، بخشی از استایل و تیپ خود را وابسته به همین مارک ها می دانند.

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، ویدئوهای آموزشی متعددی برای از بین بردن لوگوی برندها در یوتوب وجود دارد که بازدیدهای خوبی هم دارند. به طور مثال، لوگوی عینک های آفتابی که روی شیشه آن ها چاپ شده به راحتی با لاک پاک کن قابل زدودن هستند.

شاید بتوان گفت یکی از دلایل این امر در این است که جوانان زیادی به ثبت برند خود علاقه و توجه نشان می دهند و برایشان چندان خوشایند نیست که محصولات شرکت رقیب را پوشیده و به این طریق تبلیغی رایگان برای آن ها صورت دهند.

این در حالی است که برندهای موفقی همانند ابرکرومبی اند فیچ سعی می کنند مارک خود را پررنگ تر کنند.

منبع: thesun
دیجیاتو
بدون نظر

ورود