نگاهی به عجیب ترین و جالب ترین خودرو هایی که در سال ۲۰۱۶ تولید شده اند

نگاهی به عجیب ترین و جالب ترین خودرو هایی که در سال ۲۰۱۶ تولید شده اند

چند روزی است که سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده و روزهای جدید آغاز شده اند. سالی که گذشت، مملو از رویدادها و اتفاقات عجیب بود. به عنوان یک رسم و سنت در پایان هر سال، برترین ها و جالب ترین ها در هر زمینه معرفی می شوند. ما نیز در وب سایت روزیاتو این موضوع را در قالب تصاویر و فیلم ها بررسی نمودیم. یکی از حوزه هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، موضوع خودرو و وسایل نقلیه است. ما این بار قصد داریم از زاویه ای متفاوت این مسئله را بررسی کنیم.

برندهای مطرح خودرو سازی جهان، در سال ۲۰۱۶ محصولات جدیدی تولید نموده و ماشین های قبلی خود را نیز ارتقا دادند. اما این تنها کاری نیست که آن ها پیگیری نمودند. کمپانی های سرشناس، در سال گذشته خودرو هایی عجیب و غریب معرفی کردند که دیدن آن ها هر کسی را به تعجب وا می داشت. ما در این مقاله قصد داریم ۱۴ عدد از جالب ترین آن ها را به شما معرفی کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

۱- رولز رویس ویژن ۱۰۰

200-w700
این ماشین از جنبه های زیادی خیره کننده به نظر می رسد، اما طراحی آن کمی عجیب و غریب است و ما را به یاد عصر ماشین های تخت و جعبه ای می اندازد.
201-w700
همانطور که مشاهده می کنید، درون آن یک مبل دو نفره و یک تلویزیون بزرگ قرار داده شده است.

۲- خودروی الکتریکی «SUV» تویوتا

202-w700
واژه «SUV» به خودروهایی اطلاق می گردد که برای پیمودن مسیرهای بیابانی و صعب العبور مورد استفاده قرار می گیرند. ماشین عجیب تویوتا که «ubox» نامیده می شود، برای کارآفرینان جوانی در نظر گرفته شده که قصد دارند فضایی اداری را به خدمت بگیرند.
203-w700
صندلی های این خودرو می توانند برداشته شوند تا فضای اداری و کاری بزرگتری به وجود آید. شما قادر هسیتد با باز چینی پنل های درون اتاق، امکانات ویژه ای مانند «door trim» را به وسیله اضافه نمایید.

۳- ماشین مفهومی فارادِی فیوچر

204-w700
این خودروی شگفت انگیز که ۱ سال پیش به نمایش درآمد، بیشتر به ماشین بتمن شباهت دارد. در نظر داشته باشید که این وسیله قرار نیست به تولید انبوه برسد.
205-w700
درون آن نیز بسیار عجیب و حیر آور به نظر می رسد. اتاقک خودرو به صندلی هایی با زاویه ۴۵ درجه مجهز شده است و شما با نگاه کردن به فرمان وسیله، ناخودآگاه به یاد ماشین های مسابقه می افتید.

۴- مک لارن «۶۷۵LT JVCKenwood»

206-w700
فرمان این ماشین نیز بیشتر شبیه به دسته کنسول های بازی است. عملکرد شبیه به دوربین در آینه های عقب نیز می تواند جالب توجه باشد.
207-w700
این ماشین همانند تمامی محصولات مک لارن، طراحی داخلی و خارجی بسیار زیبایی دارد.

۵- آئودی «longboard»

208-w700
اگر شما به وسیله ای احتیاج دارید که بتواند تخته اسکیت شما را حمل کند، آئودی لانگبرد انتخاب مناسبی خواهد بود.
209-w700
این ماشین به سامانه ای مجهز است که می تواند مسیر مناسب برای اسکیت را تشخیص دهد. به علاوه اگر سرعت رسیدن شما به مقصد با اسکیت بیشتر باشد، این خودرو به شما اطلاع خواهد داد. به همین دلیل، این مفهومی ترین خودرویی است که تا به حال دیده ایم.

۶- ماشین چوبی تویوتا

210-w700
تویوتا در آوریل ۲۰۱۶ ماشینی تمام چوبی را معرفی کرد. این وسیله ار ۸۶ پنل دست ساز ساخته شده است. آن ها با استفاده از تکنیکی به نام «okuriari» به یکدیگر متصل شده اند. در این کار به جای استفاده از میخ، از مفصل ها استفاده شده است.
211-w700
علاقه مندان می توانند با این وسیله به رانندگی بپردازند، اما به دلیل چوبی بودن، استفاده از آن در خیابان امری غیر قانونی تلقی می شود. دو صندلی و داشبورد خودرو، ما را به یاد وسایل نقلیه سال های دور می اندازد.

۷- جیپ «FC 150 ۱۹۶۰»

212-w700
این ماشین ترکیبی از فناوری های قدیمی و جدید است. اگرچه ظاهر آن از مد افتاده به نظر می رسد، اما در زیر آن از امکانات «Wrangler» مدل ۲۰۰۵ استفاده شده است. بنابراین می توانید با خیال راحت آن را در جاده برانید.
213-w700
روکش صندلی «vinyl» و قطب نمای دستی، از دیگر امکانات آن به شمار می روند.

۸- خودروی الکتریکی رنو

214-w700
شرکت فرانسوی این ماشین را در نمایشگاه پاریس معرفی نمود. سقف این خودرو به طور کامل برداشته می شود و شما می توانید اتاقک درون آن که شبیه به کشتی های فضایی است را مشاهده کنید.
215-w700
حفره هایی شش ضلعی بر روی کاپوت ماشین قرار دارد که برای تهویه هوا در نظر گرفته شده اند.آن ها به گونه ای هستند که احساس می کنید ماشین در حال نفس کشیدن است.

۹- مدل تغییر یافته تسلا «Model S»

216-w700
یک شرکت آلمانی این ماشین را به نعش کش تبدیل کرده است. شرکت «Vander der Lans & Busscher BV» بیش از ۸ ماه با کمپانی «RemetzCar» همکاری نموده تا بتواند چنین وسیله ای تولید نماید.
217-w700
سقف این ماشین به راحتی جمع می شود و می تواند یک تابوت را درون خود جای دهد.

۱۰- خوردوی «UX» لکسوس

218-w700
کلمه انگلیسی که در بالا مشاهده نمودید، به معنای طراحی بر مبنای تجربه کاربر است. ظاهر این خودرو کمی عجیب است و درون آن نیز موارد جالبی به چشم می خورد.
219-w700
طراحی داخلی خودرو بسیار خیره کننده و حیرت آور است. شما می توانید لوگوی لکسوس را که درون یک کُره قرار گرفته، مشاهده کنید. همچنین سامانه تهویه هوا و سرگرمی ماشین نیز حالت هولوگرام دارد.

۱۱- ماشین کفشی «United Nude»

220-w700
این شرکت در اوایل سال میلادی گذشته، ماشینی الکتریکی معرفی نمود که بیشتر شبیه به سفینه های فضایی به نظر می رسد. ساخت این خودرو بیش از ۵ سال به طول انجامیده و در این راه از صفحات مثلثی شکل با پوشش مشکی مات استفاده شده است.
221-w700
محرک الکتریکی تعبیه شده، ماشین را به طور کامل باز می کند و شما می توانید درون آن بنشینید. فرمان فلزی و ضد زنگ این خوردو نیز به شکل ۶ ضلعی طراحی شده است.

۱۲- خودروی رنگارنگ پینینفارینا

222-w700
اتاق داخلی این ماشین رنگی، از طراحی آینده نگرانه بهره می برد.
223-w700
سوخت این ماشین هیدروژن است و می تواند تنها در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. قرار است تعداد محدودی از این وسیله تولید گردد.

۱۳- فولکس واگن «BUDD-e»

224-w700
می توان این ماشین را یک مینی بوس کاملا مدرن دانست. سقف این وسیله طلایی رنگ است و ظاهر گرفته آن به گونه ای طراحی شده که می توان از آن هم برای رانندگی در صحرا و هم برای حمل مسافر استفاده نمود.
225-w700
صفحه نمایش بزرگی که برای آن در نظر گرفته شده، با ژست های حرکتی کار می کند و می تواند با تلفن هوشمند شما هماهنگ شود.

۱۴- میباخ (مایباخ) مفهومی مرسدس

226-w700
ظاهر این خودرو بسیار لوکس جلوه می کند و درهای آن نیز به ست بالا باز می شوند.
227-w700
طراحی داخلی ماشین کمی عجیب به نظر می رسد. تمام اتاق این وسیله حتی شیشه جلو، با صفحه نمایش های دیجیتالی پر شده است.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود