چگونه با شلوارهای جین وسیله ای برای مرتب کردن اشیا خورده ریز بسازیم؟

چگونه با شلوارهای جین وسیله ای برای مرتب کردن اشیا خورده ریز بسازیم؟

از شلوار جین استفاده های گوناگونی می توان کرد. از این رو بهتر است پس از کهنه شدن شلوارها، آن ها را دور نیندازید و در عوض کاردستی های کاربردی برای خانه یا کودکان خود درست نمایید. از جمله می توان به ساخت مبل کوسنی ، ساخت تاج پادشاهی برای کودکان، دوخت روکش صندلی کودکان، دوخت زیربشقابی پارچه ای، دوخت کیف دوشی کوچک، دوخت قالیچه اشاره کرد.

در این پست نیز قصد داریم نحوه ساخت یک سازمان دهنده ساده را با استفاده از جیب های شلوار جین برایتان آموزش دهیم که به واسطه آن می توانید همه وسایل ریز و کوچک از عینک گرفته تا جا کلیدی و ساعت را درون آن ها جای داده و همیشه دم دست داشته باشید.

از شما دعوت می کنیم برای آشنائی با روش دوخت این وسیله در ادامه با روزیاتو و همراه باشید.

3

وسایل مورد نیاز

  • ۴ دست شلوار جین
  • چرخ خیاطی با سوزن مخصوص شلوار لی
  • قیچی
  • سوزن ته گرد
  • نخ
  • شاخه درخت یا چوب

4

طرز ساخت

۱- جیب های عقب و جلوی شلوارهای جین را با فاصله ۱ سانتی متری از هر طرف (برای درز دوخت) برش دهید و کنار بگذارید. باید ۱۶ عدد جیب در اختیار داشته باشید.

۲- جیب های بریده شده در چهار ردیف چهارتائی در کنار یکدیگر بچینید. توجه داشته باشید که اختلاف رنگ ها در کنار هم جلوه بهتری به کاردستی تان خواهد داد. فرم چیدمان آن ها را تا زمانی که به مدل دلخواه برسید، می توانید آزادنه تغییر دهید.

۳- هنگامی که به چیدمان دلخواه رسیدید، آن ها را از پشت و با احتساب درز ۱ سانتی متری به هم بدوزید. البته بهتر است اول با سوزن ته گرد آنها را در کنار هم ثابت کرده و سپس مراحل دوخت را آغاز کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که سوزن های معمولی توان دوخت پارچه لی را ندارند و باید حتما از سوزن های مناسب جین استفاده نمایید.

۴- برای دوخت، باید ۴ ردیف ۴ تائی بدوزید و کنار بگذارید.

5

۵- در این مرحله، باید یک ردیف را روی زمین گذاشته و ردیف دوم را با تنظیم قد و اندازه در بالای آن قرار دهید. سپس ردیف سوم و در آخر هم ردیف چهارم را به گونه ای در کنار هم بچینید که منظم دیده شده و هیچ گونه بادکردگی یا ناصافی در مرکز کار دیده نشود.

۶- اکنون باید به سراغ کمر شلوارها بروید. آنها را با فاصله یک سانتی متر از پائین برش دهید. لازم نیست دکمه های شلوار را جدا کنید.

۷- این کمرها را در اطراف کار با سوزن ته گرد ثابت کرده و با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید. اگر طول این نوارها کافی نبود، می توانید از شلوارهای بیشتری برای این امر بهره بگیرید.

۸- در انتهای کار به حلقه های جین نیاز دارید. برای این بخش هم باید از کمر شلوارها استفاده کنید. برای ساختن حلقه، به ۶ حلقه با طول ۲۰ سانتی متر نیاز دارید.

۹- هر کدام از آن ها را از وسط تا کرده و سپس در پشت کار بدوزید. ابتدا، دو حلقه در دو انتهای کار قرار داده و سپس در فضای میانی ۴ حلقه دیگر را با فاصله های برابر بدوزید.

۱۰- در این مرحله ممکن است به دلیل ضخامت زیاد پارچه، چرخ خیاطی توان دوخت را نداشته باشید. در این صورت می توانید به صورت دستی آن ها را بدوزید.

۱۱- شاخه یا چوبی که برای بالای این کار استفاده می کنید باید دست کم ۲۰ سانتی متر بلندتر از اندازه نهایی ارگانایزر باشد.

2

می توانید برای زیباتری دیده شدن چوب ها، آن ها را با اسپری رنگ موردنظر خود رنگ کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود