گران قیمت ترین پیتزای جهان که با ورقه های طلا تهیه می شود

آیا حاضرید برای آن 2 هزار دلار هزینه کنید؟

گران قیمت ترین پیتزای جهان که با ورقه های طلا تهیه می شود

غذاهای لاکچری و گران قیمت را فقط عده معدودی از مردم جهان می توانند میل کنند زیرا قیمت های آن ها به حدی نجومی است که یک شهروند عادی هرگز حاضر نمی شود برای صرف یک وعده غذایی، مثلا ۲ هزار دلار هزینه کند.

۲ هزار دلار یعنی مبلغی حدود هشت میلیون تومان که برای یک وعده غذا واقعا گران محسوب می شود.

اما از آن جا که ثروتمندان جهان برای تست خوراکی ها و تفریحات جدید حاضرند هر مبلغی را هزینه کنند، یک رستوران در منهتن در اقدامی جدید به فروش پیتزا با ورقه های طلا روی آورده است.

در واقع باید گفت که این پیتزا از ورقه های طلای ۲۴ عیار، جگر چرب، ترافل و خاویار تشکیل شده؛ یعنی همه مواد غذائی گران قیمت دنیا در یک پیتزا جمع شده و در کنار یک فلز گران قیمت، پیتزای ۲ هزار دلاری را تشکیل داده اند.

البته این نخستین باری نیست که یک رستوران از ورقه های طلای برای پخت پیتزا استفاده می کند. پیتزا هات هم پیش از این، ورقه های ۱۰۰ دلاری از طلا را روی این غذا گذاشته و سرو می کرد. یا یک آشپز خلاق هم، پیتزا را به همراه شاه میگو، خاویار بلوگا (بهترین نوع خاویار)، لابستر، روغن ترافل (قارچ دنبلان) سفید و ورقه های ۲۳ عیار طلا پخته و ارائه می کرد.

gallery-1481915233-industry-kitchen-09-2

حالا این پیتزای جدید که ۲ هزار دلار قیمت دارد روی دست نمونه های پیشین بلند شده به طوری که هر اسلایس از این غذا ۲۵۰ دلار و هر لقمه از آن ۵۰ دلار هزینه برای فرد در بر خواهد داشت.

پنیر این پیتزا از انگلستان، جگر چرب و ترافل از فرانسه، خاویار از دریای خزر و ورقه های خوردنی طلا از اکوادور وارد می شوند.

برای سفارش این غذا باید از ۴۸ ساعت قبل اقدام کنید.

در آخر هم بد نیست اشاره کنیم که ورقه های طلای مورد استفاده در این پیتزا مزه، کالری، چربی یا قند ندارند و فقط و فقط برای دکور از آن ها استفاده می شود. همچنین گفته شده که ضرری هم برای بدن انسان نخواهد داشت.

منبع: townandcountrymag
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • منم دی ۱۵, ۱۳۹۵

    ۲۰۰۰ دلار میشه تقریبا ۸ میلیون تومان مهندس!!

  • saeed دی ۱۶, ۱۳۹۵

    عزیز دلم مطمئنی ۲ هزار دلار میشه ۸۰۰ هزار تومان . مثلا نمیشه ۸ میلیون تومان !!!!! اصلاح فرمایید لطفا