۱۷ نکته ای که باید در مورد بازیگر نقش «مستر بین» بدانید

۱۷ نکته ای که باید در مورد بازیگر نقش «مستر بین» بدانید

بسیاری از متولد دهه ۶۰ و پیش از آن، با مستر بین و کمدی های بسیار جذاب و سرگرم کننده اش آشنا هستند. وقتی برنامه مستر بین شروع می شد، همه ما از ته دل به کارهای احمقانه و خنده دارش می خندیدم و دیدن اینکه وی حتی قادر نیست ساده ترین کارهای زندگی را هم به انجام برساند برایمان بسیار جالب بود.

«روآن اتکینسون» که همه ما او را به لقب «مستر بین» می شناسیم، علاوه بر بازیگری، فیلمنامه نویس و مانکن تبلیغاتی انگلیسی است و نام وی در فهرست بامزه ترین کمدین های بریتانیا به چشم می خورد.

او همچنین در سال ۲۰۰۵ میلادی به عنوان یکی از ۵۰ کمدین برتر تاریخ نیز برگزیده شد. فارغ از این موارد، شاید بد نباشد با ۱۸ مورد دیگر از ویژگی ها و فعالیت های اتکینسون آشنا شده و بهتر وی را بشناسید.

برای این منظور با روزیاتو همراه باشید.

1-w900

۱- وی صداپیشه شخصیت زازو، مرغ شاخنوک قرمز رنگ در شیر شاه بوده است.

2-w900

۲- اتکینسون چگونه شخصیت مستر بین را خلق کرده؟ هنگامی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آکسفورد بوده، از وی درخواست شده تا تئاتری انجام دهد و وقتی جلوی آینه در حال شکلک درآوردن بوده، ایده این شخصیت به ذهنش خطور می کند.

3-w900

۳- روآن در مورد زندگی شخصی خود بسیار ساکت و کم حرف است. شاید دلیلش هم این باشد که او چندین سال است که از لکنت زبان رنج می برد. او قادر نیست حرف B و کلماتی که با این حرف آغاز می شود را به درستی ادا کند.

4-w900

۴- اتکینسون پیش از انتخاب نام «مستر بین» برای شخصیت طنز برنامه های خود، نام هایی همانند «مستر وایت» و «آقای گل کلم» را انتخاب کرده بود.

5-w900

۵- ملکه انگلستان نشان شوالیه را در سال ۲۰۱۳ برای هنر بسیار خوبش به وی اهدا نمود.

5-w900

۶- او در سال ۲۰۱۲ میلادی مستر بین را بازنشسته کرد زیرا اعتقاد داشت که رفتار او برای شخصیتش خیلی کودکانه است.

6-w900

۷- به گفته یکی از دوستان نزدیک مستر بین به نام استفن فرای، روآن بسیار دوست داشته با ماشین های برقی و کوچک به زمین تنیس برود.

7-w900

۸- او این شانس را داشته تا یکی از مهمان های عروسی پرنیس چارلز و کامیلا پارکر بولز باشد.

8-w900

۹- مجموعه تلویزیونی مستر بین در ۲۰۰ کشور دنیا پخش می شد و تقریبا همه مردم دنیا با شخصیت وی آشنایی کامل دارند.

10-w900

۱۰- اتکینسون یک دختر به نام لی لی دارد که در نمایش «تعطیلات مستر بین» ایفای نقش نموده.

a263536b-9db8-491d-9886-b2e00ea255bf

9-w900

۱۱- از روآن اتکینسون پرسیده شد که تشابه وی با مستر بین چیست؟ وی در پاسخ بیان داشته که: «در دنیای واقعی، گوش های من هم مانند او تکان می خوردند.»

11-w900

۱۲- به طور کلی ۱۴ فصل از این مجموعه تلویزیونی ساخته شد اما باعث تولید دو فیلم سینمایی بسیار موفق، سریال های انیمیشنی، بازی های کامپیوتری و کتاب های متعددی شد.

12-w900

۱۳- روآن اتکینسون یکی از طرفدران پر و پا قرص ماشین های اسپرت است و مجموعه ای از بهترین آن ها را دارد.

13-w900

۱۴- وی همچنین از طرفداران جیمز باند نیز هست و شغل خود را بازی در فیلم هرگز نگو هرگز آغاز کرده.

14-w900

۱۵- نام وی در مجله Observer به عنوان یکی از ۵۰ کمدین برتر بریتانیا به ثبت رسیده است.

46343d5a-4c22-4c09-9223-c53e78c3d5ef

15-w900

۱۶- با تمام علاقه ای که به ماشین های اسپرت دارد، هرگز به سراغ پورشه نمی رود. به اعتقاد وی پورشه یکی از بهترین خودروهای جهان است اما تیپ شخصیتی وی با پورشه سواری سازگار نیست.

16-w900

۱۷- او در دو دانشگاه مشهور تحصیل نموده؛ در نیوکاسل مهندسی برق خوانده و کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه آکسفورد دریافت نموده است.

691bff42-cb36-4a46-86c3-cf9fc8e7b613

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • یحیی بهمن ۴, ۱۳۹۵

    عکس آخرو دیدم نزدیک بود خفه شم انقد خندیدم

  • امیرحسین شهریور ۱۴, ۱۳۹۶

    سلام. ممنونم. خیلی مقاله خوبی بود?? مخصوصا اون گیف آخر مقاله رو دیدم ، مردم از خنده??ممنون?

  • علی اصغر محمودی دی ۱۳, ۱۳۹۷

    سلام.خدا سلامتی به شما و اون آقایی که یه عمر جوونیشو پای خندوندن ما گذاشت بده ?

  • امیدم بهمن ۱۲, ۱۳۹۸

    اگه خاطراتمون یا حافظه‌ی بصریمون از مستر بین رو از ذهنمون پاکشون کنیم ( منظورم شخصیتیه که از اتکینسون انتظار داریم ) به این نتیجه میرسیم چیزی که همیشه همراهشه و خودش مایل نیست که باشه مستر بینه ، به نظر میاد هرلحظه داره با این موضوع میجنگه و ازش فرار میکنه تا از نقش مستر خارج بشه ولی نمیتونه .بعنوان مثال کارهای جدی که در سینما کرده و انگار تمام هدفش در این خلاصه میشده که هرچه بیشتر عضلات صورتش رو فیریز کنه و چشمانش رو به یه نقطه بدوزه و در این حالت منجمد دکلمه کنه .
    همه هم بگن واوو عجب صحنه‌ای .
    خُب نکن عزیز من مگه مجبورت کردن .
    انگار حالا کاراکترش خورهٔ روح و روانش شده باشه که به هر قیمتی هم که باشه باید کاری متفاوت کنه . بعید نیست چند وقت دیگه هم مثل دیگر بازیگران ادعا کنه که خودش کارهای قبلیش رو نمی‌بینه .
    راستش خیلی بیشتر از این چند خط میتونم براتون از این موضوع بنویسم ولی خلاصه کردم .
    حالا مستر بین بچگانه شد !

    • . خرداد ۵, ۱۴۰۱

      منو برادرم و خواهرم و اون یکی برادرمو و پسر خاله و داییامو دختر خاله هامو پسر داییم و…. همه دسته جمعی مینشستیم تو خونه بابابزرگم که دیوونه خونه اس مستر بین میگذاشتیمو خیلی وقتا واسه هیچ و پوچ میخندیدم… داییمم هی سوتی میداد تو فیلم اصن خیلی خاطره هایه قشنگی بود..
      واقعا حسرت میخورم به اون روزا که عجب روزایه زیبا و باحالی بود…… هیچ اون روزا نمیشه ، خیلی دوست دارم از نزدیک ببینمش
      واقعا هرچقدر تشکر کنیم کافی نیست اینقدر که خاطراته قشنگیو واسمون ساخت… واقعا واقققققععععععاااااااااااااااا یکی از بهتتتتتریییینننن کمیدن هایه تاریخ بود.

  • AMIRHOSEIN آذر ۳, ۱۳۹۹

    دوستان وعزیزانی که واقعا از مستر بین خیلی خوششون میاد وازش میخوان که حمایت کنن برن به این سایت و نگاه کنید که چجوری درباره ی این اسطوره نوشتن به مستر بین گفتن دلقک اینجوری تمام حرفه ی اون شخص رو زیر سوال بردن انگارنه انگار که این آقا کلی زحمت کشیده برای خندوندن ما اون وقت آیا این حقه که بهش بگن دلقک ملکه الیزابت به ایشون لقب شوالیه دادن آخه مگه میشه…!!!!
    نام سایتشون:www.namava.ir