راهکارهای متخصصان پوست برای از بین بردن یا کم کردن چین و چروک های صورت

رابطه 10.000 بار پلک زدن در روز و چین و چروک

راهکارهای متخصصان پوست برای از بین بردن یا کم کردن چین و چروک های صورت

تقریبا کسی نیست که دلش نخواهد پوستی صاف، بشاش و بدون چروک داشته باشد. این خواسته در میان خانم ها و خصوصا با بالا رفتن سن افزایش نیز پیدا می کند. به همین دلیل هم است که علم هر روز راهکارهای جدیدی را با انجام مطالعات و پژوهش های بیشتر معرفی می کند.

انواع و اقسام کِرِم ها، با توجه به کارآیی هاشان این روند را تسهیل می کنند. در این نوشته بدون آنکه تاکید اصلی را بر به کاربردن کرم ها قرار دهیم، راهکارهایی را در کنار آن پیشنهاد خواهیم کرد که طی انجام پژوهش های علمی فراوانی به نتایج آن دست یافته شده است.

با هم این راهکارها را مرور می کنیم:

تلویزیون را خاموش کرده و بخوابید

1

شاید نام آشنای «زیبای خفته» چندان هم عجیب نباشد چرا که رابطه مستقیمی میان زیبایی و میزان خوابیدن وجود دارد.

در مطالعه اخیر انجام شده در مدرسه خواب لندن این نتیجه به دست آمد که زنانی که ۶ ساعت در شبانه روز می خوابند و این میزان ۲ ساعت کمتر از استاندارد توصیه شده به آنهاست، در مقایسه با زنانی که ۸ ساعت را می خوابند، چروک های بیشتری روی صورت شان مشاهده شد. این اتفاق تنها در ۵ روز و با افزایش ۴۵ درصدی در خطوط صورت همراه بود.

مانند یک کودک روی پشت تان بخوابید 

0

بله درست است که استراحت و خواب کافی می تواند میزان چین و چروک های صورت را کاهش دهد اما دکتر «جالیمان» چگونگی خوابیدن را نیز در این امر بی تاثیر نمی داند.

اینکه دائم پوست خود را در طول خواب روی بالش حرکت دهید، می تواند چروک های پوست تان را افزایش دهد. توصیه می شود روی بالش سیلک بخوابید و روبالشی های نایلون و کتان را کنار بگذارید. زمانی هم که به پشت می خوابید کلا تماس صورت با روبالشی را از بین خواهید برد که برای کم شدن چروک های صورت بسیار مفید است.

برای پوشاندن چروک ها هم راهی وجود دارد

00

دکتر «لیزا آیران» می گوید بر خلاف تصور عموم داشتن پوست خشک نمی تواند سبب ایجاد چروک روی صورت شود اما چروک زمانی ظاهر می شود که پوست تان خشک بماند. وی می گوید چرب نگه داشتن پوست می تواند سبب کاهش چروک شود.

وی توصیه می کند که خصوصا اگر پوست تان خشک است، هر روز آن را چرب نگه دارید تا خطوط روی صورت تان کمتر ظاهر شود. وی استفاده از برخی از انواع فیلرها از جمله No7 Instant Illusion Wrinkle Filler را نیز توصیه می کند.

می توانید به ساخت کلاژن کمک کنید

3

دکتر «شولتس» می گوید اگر شانس آن را داشته اید که در دوران بلوغ خود و در زمان ظاهر شدن آکنه های پوستی صورت خود را لایه برداری کنید آن وقت شانس بیشتری برای ساخت کلاژن در اواخر دهه سوم و چهارم زندگی تان خواهید داشت.

با افزایش سن ساخت کلاژن کاهش پیدا می کند اما زمانی که فردی به عنوان مثال در ۱۷ سالگی لایه برداری را انجام داده باشد آنگاه لایه های میانی پوست نیز پیام ساختن کلاژن را دریافت می کنند و با این کار ساخت کلاژن تا مدت ها بعد ادامه پیدا می کند.

از آفتاب جدا پرهیز کنید

4

دکتر شولتس در این باره می گوید که اگر برای رفتن به کار از دم منزل تا رسیدن به ایستگاه مترو و از زمان پیاده شدن از مترو تا رسیدن به دم محل کارتان حدود ۱۰ دقیقه و در بازگشت هم ۱۰ دقیقه دیگر در معرض آفتاب قرار دارید در پایان هفته مانند آن است که به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه بدون ضدآفتاب مقابل آفتاب و در کنار ساحل بوده اید.

وی حتی درفضای داخل خانه هم در امان ماندن از آفتاب را توصیه می کند چرا که اشعه «یو وی» می توانداز پنجره خانه یا دفتر کارتان عبور کرده و به پوست تان برسد. بنابراین حتی در خانه یا داخل دفتر کارتان هم نیاز به ضدآفتاب دارید. از ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

عادات بد غذایی را کنار بگذارید

6

شاید تا کنون بسیار شنیده باشید که غذاهای فرآوری شده را باید از فهرست مواد غذایی ای که می خورید حذف کنید با این حال توجهی نمی کردید. اما شاید وقتی دریابید که برای چروک های پوست تان هم می تواند مضر باشد آنگاه دست از خوردن آنها بردارید.

همچنین شکر می تواند سدی بر راه ساخته شدن کلاژن و ایجاد چین و چروک بیشتر شود. دکتر «جالیمان» در این مورد می گوید به جای مصرف شکر و شیرینی به خوردن میوه ها و سبزیجات رنگی روی آورید که حاوی «ویتامین ث» است و راهی به سوی جوانی پوست به شمار می آید.

با مصرف میوه و سبزیجات و حذف یا کم کردن شکر نه تنها به پوست خود کمک و آن را جوانسازی می کنید بلکه باعث درخشندگی آن نیز خواهید شد.

با عادات بد زندگی وداع کنید

7

عادات بدی چون خوردن نوشیدنی با نی، جویدن و باد کردن آدامس و سیگار کشیدن سبب می شوند که گاهی تا ۴۰ درصد، میزان اکسیژنی که به پوست بدن می رسد کاهش پیدا کند. همچنین این عادت باعث ایجاد چروک در نواحی اطراف دهان تان نیز می شوند.

همچنین زمانی که براثر برخورد چشم تان با آفتاب، چشم های تان را تنگ می کنید این هم باعث به وجود آمدن چروک در نواحی اطراف چشم می شود.

محافظت از پوست در هر سنی لازم است

8

دکتر شولتس همچون تمام متخصصان دیگر پوست بر این باور است که لزومی ندارد که حتما چروک در اطراف چشم یا روی پوست پدید بیاید و بعد دنبال راه چاره بود می توان در هر سنی از این جریان جلوگیری به عمل آورد.

این پیشگیری حتی می تواند از دوران کودکی هم آغاز شود. از آنجایی که ما ۱۰.۰۰۰ بار در روز پلک می زنیم، زمانی که ۲۰ سالگی می رسیم خطوطی در اطراف چشم مان ظاهر می شود. پس بهتر است هرچه زودتر اقدام کنیم.

لایه برداری، زدن کرم های مرطوب کننده و استفاده از ضدآفتاب راه هایی هستند که می توانیم این روند را به تاخیر بیاندازیم. اگر لازم باشد می توان از بوتاکس یا Xeomin یا فیلر هم استفاده کرد.

دکتر جالیمان می گوید کسانی که از ضدآفتاب استفاده می کنند یا در مقابل آفتاب از پوست شان محافظت می کنند، ۵ سال جوان تر از سن واقعی خود به نظر می رسند.

از آمپول هایی که به پوست می زنید نهراسید

9

خوشبتانه با این همه تحولاتی که در علم پزشکی صورت پذیرفته راهکارهای فراوانی برای مراقبت از پوست وجود دارد . بسیاری از متخصصان پوست با راهکارهایی چون بوتاکس، Dysport و Xeomin  از راه های اصولی و توسط متخصصان این امر موافق هستند.

به عنوان مثال یکی از این متخصصان به نام دکتر «آیران» بهترین راهکار جلوگیری از چین و چروک را ضدآفتاب و بوتاکس می داند. بسیاری از افراد از این کار واهمه دارند. دکتر شولتس هم بوتاکس را در اواخر نوجوانی و در اواسط ۳۰ سالگی پیشنهاد می کند و زمان دقیق آن را وابسته به میزان چروک های روی پوست می داند.

منبع: rd
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود