هنرمندی که واکنش انسان ها در شرایط گوناگون را در قالب مجسمه می سازد [تماشا کنید]

هنرمندی که واکنش انسان ها در شرایط گوناگون را در قالب مجسمه می سازد [تماشا کنید]

مجسمه سازی از جمله هنرهایی است که با آن می توان ایده های ذهنی خود را در قالب های سه بعدی درست کرده و به آن ها روح بخشید. هنرمندان بی شماری در این عرصه به فعالیت مشغول هستند و هر کدام نیز سبک و روش ویژه خود را دارند. اما ما در این مطلب، «وایلدفرید وود» را برای معرفی انتخاب کرده ایم. دلیلش هم این است که با خمیر مخصوص، مجسمه های عجیب و غریبی می سازد که جالب توجه هستند.

منظور از عجیب و غریب این است که وی به دنبال ساخت مجسمه هایی با فیگورهای تکراری نیست و اتفاقا عقیده اش بر این است که تمثال ها را به گونه ای شکل دهد که بیانگر حس و واکنش های طبیعی انسان ها در شرایط گوناگون باشند.

برای این منظور نیز تصاویری از انسان ها در موقعیت های مختلف را در مقابل خود قرار داده و به ساختن آن ها می پردازد. به طور مثال می توان به لحظه تعجب، خنده، زبان درازی، فریاد کشیدن، بی تفاوتی و … اشاره نمود.

او ابتدا از روی عکس مورد نظر خود یک طرح کلی روی کاغذ نقاشی می کند. سپس خمیر مخصوص مجسمه سازی را آماده نموده و آن را به شکل موردنظر می تراشد.

در ادامه می توانید ویدئوی روند کار این هنرمند را مشاهده کرده و ببینید که با چه ظرافتی، به مجسمه ها فرمی از واقعیت می بخشد.

منبع: gizmodo
دیجیاتو
بدون نظر

ورود