آموزش دوخت پیشبند کودکان با استفاده از شلوار جین

آموزش دوخت پیشبند کودکان با استفاده از شلوار جین

اگر پیگیر بخش سبک زندگی و آموزش روش های ساخت کاردستی های کاربردی در خانه با استفاده از شلوارهای جین بوده باشید، می دانید که تاکنون ساخت جای روزنامه و مجله با شلوار جین و لوله مسی، ساخت زیر لیوانی، مبل کوسنی، تاج پادشاهی برای کودکان، دوخت روکش صندلی کودکان، دوخت زیربشقابی پارچه ای، کیف دوشی کوچک، قالیچه و وسیله ای برای مرتب کردن اشیا را برایتان آموزش داده ایم.

امروز نیز آموزش دوخت پیشبند برای کودکان با استفاده از شلوارهای جین کهنه را برایتان برگزیده ایم. با ما همراه باشید.

برای این منظور به یک عدد شلوار جین نیاز دارید تا با بریدن پاهای شلوار و استفاده از پارچه مقاوم آن برای کودکان خود پیشبند با دوام بسازید تا هنگام بازی با رنگ و ساخت کاردستی آن را بسته و از کثیف یا پاره شدن لباس های خود پیشگیری کنند.

1

وسایل موردنیاز

  • یک عدد شلوار جین
  • قیچی
  • کاتر پارچه
  • نوار پارچه ای، روبان
  • پارچه نمدی برای ساخت قلب های تزئینی
  • چرخ خیاطی با سوزن مخصوص پارچه های ضخیم

6

روش ساخت

۱- پاهای شلوار را از بالاترین قسمت آن ها برش دهید.

۲- یکی از درزهای شلوار را با قیچی برش دهید تا پارچه مستطیلی در اختیار داشته باشید.

7

۳- الگوی پیشبند را کشیده و روی یک کاغذ روغنی یا روزنامه برش دهید. آن را روی پارچه شلوار جین گذاشته و ببرید. توجه داشته باشید که برای درز و دوخت لبه های پیشبند، دست کم یک سانتی متر درز در نظر بگیرید.

اگر قسمت پائین پیشبند، بخش پائین شلوار باشد، نمای زیباتری به کاردستی شما خواهد داد.

9

۴- برای نوار دور پیشبند می توانید نوارهای پارچه ای به رنگ دلخواه از خرازی تهیه کنید. آنها را با چرخ خیاطی و به صورت زیگزاگ به اطراف پیشبند بدوزید.

10

۵- یکی از جیب های پشتی شلوار جین را با بشکاف جدا کرده و اطراف آن را مرتب کنید. سپس آن را در قسمت پائین پیشبند نصب کنید.

11

۶- از پارچه نمدی یک عدد قلب برش دهید و آن را در قسمت باریک بالای پیشبند نصب کنید.

12

۷- در این مرحله نوبت به دوخت حلقه گردنی پیشبند می رسد. برای این منظور باید دور گردن فرزند خود را اندازه بگیرید تا طول مناسبِ بدن وی را متوجه شوید.

13

۸- برای اینکه یک نوار محکم و با دوام داشته باشید، بهتر است دوخت ضخیم خود شلوار جین (از بخش های باقی مانده) را بریده و استفاده کنید.

14

۹- نوار موردنظر را به اندازه دلخواه برش داده و با استفاده از چرخ خیاطی آن را به پیشبند بدوزید. یا می توانید با استفاده از چسب لباس (ولکرو) این نوارها را به پیشبند وصل کنید تا در ظاهر پیشبند جای دوخت دیده نشود.

4

5

3

منبع: happyhooligans
بدون نظر

ورود