۹ کار روزمره ای که به صورت معمول آنها را اشتباه انجام می دهیم

۹ کار روزمره ای که به صورت معمول آنها را اشتباه انجام می دهیم

انجام برخی از فعالیت های روزانه آنقدر در میان ما رواج پیدا کرده که در انجام آنها از درستی یا نادرستی شان پرسشی نمی کنیم اما واقعیت آن است که انجام برخی از آنها صحیح نیست و بهتر است مورد بازنگری قرار گیرند.

در ادامه این نوشته به برخی از موارد اشاره شده که آنها را با هم مرور کرده و دلایلی را نیز برای هر کدام بر می شماریم. با ما همراه باشید:

۱- بیش از اندازه در داخل حمام از صابون استفاده می کنید

1

با افزایش سن، پوست به سمت خشک شدن پیش می رود و صابون هم می تواند تاثیر نامطلوبی را در این روند داشته باشد. تلاش کنید که بیش از اندازه از صابون استفاده نکنید و فقط در مناطقی که لازم است آن را به کار گیرید. همان کفی که از سمت بالای بدن به پایین می ریزد برای شستشو کافی است.

۲- بدون داشتن برنامه ریزی، کار می کنید

2

تقریبا تمامی ما زمان های مشخصی را برای کار کردن داریم و در آن زمان ها تمرکز بیشتری برای انجام کارهای مان داریم چرا که هوشیارتر هستیم و الهامات بیشتری را در زمینه های آن کار دریافت می کنیم. در نتیجه می توانیم نتایج خوبی را هم کسب کنیم.

اما مسئله این است که بیشتر ما دقیقا نمی دانیم که این زمان ها کی هستند تا بتوانیم بهره بیشتری از آنها ببریم. اگر معمولا در فواصل زمانی ۱۱ صبح تا یک بعداز ظهر بیش از هر زمان دیگری انرژی دارید در این زمان ها استراحت نکنید. زمان ناهار خوردن و استراحت خود را به خارج از این زمان انتقال دهید.

۳- به پیام های رئیس تان در شبکه های مجازی چون WhatsApp پاسخ می دهید

3

بهتر است که مرزی میان کار و زندگی خصوصی وجود داشته باشد. روانشناسان بر این باور هستند که هرگز نباید مسائل کاری یا حرفه ای را با گذاشتن پیام هایی در اپ هایی چون WhatsApp مبادله کرد چرا که اینها اپ هایی خصوصی هستند.

علاوه بر این اگر با اپ هایی چون WhatsApp با رئسای خود در ارتباط هستید، آنها می توانند ببینند که مثلا شما پیام آنها را نادیده گرفته و در حال پاسخگویی به دیگران هستید.

۴- به آب پاستا روغن اضافه می کنید

4

زمانی که به پاستای خود روغن اضافه می کنید باعث خواهید شد که سسی که بعدا به آن اضافه می کنید را جذب نکند. برای آنکه یک پاستای فوق العاده بپزید و دانه های آن نیز به هم نچسبند، لازم است تنها مقدار کافی آب استفاده کنید.

برای هر ۱۰۰ گرم پاستای خشک یک لیتر آب و برای هر صدگرم پاستای تازه ۱.۵ لیتر آب مناسب است.

۵- با دستمال کاغذی دست های تان را خشک می کنید

5

آیا می دانید که در دستشویی های عمومی و برای خشک کردن دست ها چه اندازه دستمال استفاده می شود؟ بله میلیون ها کیلوگرم.

اگر بخواهیم به محیط زیست توجه بیشتری کنیم همه ما می توانیم راهکار ساده تری را برگزنیم. قبل از آنکه از دستمال استفاده کنید ابتدا دست های خود را بتکانید و سپس با دستمال خشک کنید.

۶- با سینه تنفس می کنید

6

برای تنفس کردن به جای تمرکز بر سینه بر دیافراگم خود تمرکز کنید. تنفس صحیح می تواند بر سیستم عصبی تاثیر بگذارد. همچنین این کار به کاهش فشار خون کمک می کند، تورم و درد در بدن را کاهش می دهد و در کل برای سلامت عمومی بدن بهتر است.

اگر یاد بگیرید به درستی تنفس کنید، می توانید احساسات تان را نیز بهتر مدیریت کنید.

۷- دندان های تان را تنها افقی مسواک می زنید

7

مسواک زدن دندان ها تنها به صورت افقی و عدم استفاده از نخ دندان می تواند یکی از رایج ترین اشتباهاتی باشد که افراد مر تکب می شوند. چند بار حرکات عمودی که از لثه ها آغاز و به سمت دندان ادامه پیدا می کنند می تواند بسیار مفید باشد.

البته این بدان معنی نیست که مسواک زدن به صورت افقی لازم نباشد. مسواک زدن درست فاصله زمانی مابین ۲ تا ۳ دقیقه طول می کشد. متاسفانه بسیاری از ما چنین نکات ساده ای را رعایت نمی کنیم.

۸- بدون گرم کردن بدن تان شروع به ورزش می کنید

90

بدانید که انجام ورزش های سنگین بدون آنکه بدن را گرم کرده باشید می تواند برای بدن تان بسیار مضر باشد.

لازم است که حتما برای انجام ورزش های خود بدن را گرم و آماده کنید و سپس فشارهای ورزشی را به بدن وارد آورید. اگر هم می خواهید از آسیب های بدنی دور بمانید، نرمش های کششی در پایان تمرین های خود را فراموش نکنید.

۹- بسته استفاده شده چیپس را به حال خود رها می کنید

9

برخی از افراد بعد از مصرف چیپس آن را با کلیپس می بندند و برخی هم آن را همان طور رها می کنند.

چگونه بدون استفاده از گیره، در بسته چیپس نیمه خورده را محکم ببندیم؟ آنچه در ویدئوی کوتاه زیر مشاهده خواهید کرد این راهکار را با الهام از هنر اریگامی به شما نشان خواهد داد.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود