وقتی بوکس ناک اوت می‌شود/ سهمیه‌های برباد رفته

وقتی بوکس ناک اوت می‌شود/ سهمیه‌های برباد رفته

حالا تنها یک رقابت تمام حرفه‌ای برای کسب جواز حضور در المپیک ریو باقی‌مانده که بسیار هم‌دست نیافتنی به نظر می‌رسد. در فاصله دو روز مانده تا پایان رقابت‌های گزینشی المپیک در رشته بوکس در باکو، پرونده حضور نمایندگان کشورمان برای ریو بسته شد. آن‌هم با سهمیه‌ای که احسان روزبهانی مدت‌ها قبل کسب کرده بود. سجاد محمد پور، فروتن گل‌آرا، احسان سپهوندی، هادی ماکویی، امین قاسمی  نژاد، محمدعلی شهیدی، سیاوش امیدی و سالار قربانی نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که به‌جز نفر آخر، مابقی بوکسورها حتی توان رسیدن به جمع ۸ نفر پایانی وزن خود را هم نداشتند تا این‌گونه خیال خامی که کادر فنی تیم ملی تا قبل از این رقابت‌ها داشت، رنگ و بوی ناکامی بگیرد.

هرگاه که نوبت به المپیک می‌رسید، عادت ورزش دوستان این بود که باوجود شرایط نابسامان این رشته، بازهم کشورمان چند نماینده در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان داشته باشد. انگار این بی‌برنامگی، امسال به اوج خود رسیده است. این درست است که علاوه بر اینکه طی چند وقت اخیر و پس از گزینشی چین هیچ تدارکات جدی برای رقابت‌های باکو انجام نگرفته بود اما مشکل اصلی از جای دیگری نشات می‌گیرد. اصولا گروه ملی مربی نداشت که بخواهد روند آماده‌سازی را در دست بگیرد و در زمان ناکامی پاسخگو باشد. پس از ترک ایران توسط مربیان اوکراینی،علیرضا استکی به‌عنوان مربی جدید انتخاب شد اما باوجود افرادی مانند روح اله حسینی و حسین نهرودی، از همان ابتدا هم مشخص بود که این تیم چند “آقابالاسر” دارد. اوج ناهماهنگی آنجا بود که در رقابت‌های چین، امید احمدی صفا توسط فدراسیون جهانی کنار گذاشته شد. علت این امر هم حضور او در رقابت‌های کیک بوکسینگ بود که طبق قوانین جهانی، ورزشکار را از مسابقه در بوکس منع می‌کند و اهالی فدراسیون و کادر فنی کوچک‌ترین اشرافی به این موضوع نداشتند. در این شرایط واقعا هم انتظار نمی‌رود که چنین مجموعه‌ای بتواند چند سهمیه برای المپیک کسب کند. اگر هم روزبهانی موفق بوده، طبق گفته خودش بدون برنامه فدراسیون بوده. شاید به همین دلیل هم بوده که ناطق نوری باوجود انتقادات این ملی‌پوش از مجموعه تحت هدایتش، دیروز شخصا به دیدار تمرینات روزبهانی رفت تا تولد او را تبریک بگوید. این روش هم کم‌خرج‌تر است و هم دراماتیک‌تر!

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مسعود مصطفوی مرداد ۲۵, ۱۳۹۵

    واقعت خود زبانی آشکار دارد و بلوف دیوار بلندی به نام حاشا …
    من می روم ..!! من خواهم رفت !! من نمی بایست می آمدم !!
    صحبت از واکاوی و بررسی علت شکست بوکس در المپیک ۲۰۱۶ ریو
    در یکی دوروز گذشته مطبوعات و سایت های خبری ایران با این ادعا تیتر زده اند که علت ناکامی ودلایل شکست بوکس را فدراسیون پاسخگو خواهد شد ..؟؟؟
    که البته در طول یک هفته اخیر نیز رئیس فدراسیون با مصا حبه ای در جراید و همین سایت های خبری از وزیر ورزش گرفته تا مربی تیم ملی بوکس و بوکسور المپیکی ایران را به موارد مختلف متهم نموده علت این عدم توفیق را بی کفایتی عدم همراهی مجموعه و خلاصه هزار و یک دلیل موجه از نظر خود عنوان می کند لذا از آخر به اول ادعاهای متناقض که بعدها شیطنت مطبوعاتی لقب گرفته فقط به ۹ مورد آن می پردازیم .
    ۱- شناسه خبر:۲-۷-۲۰۱۶ ورزشی مشرق نیوز، ورزشی ۱۰
    بوکس ایران در حالی تنها با یک نماینده در المپیک حضور خواهد داشت که رئیس فدراسیون مدعی شده بود در صورت عدم کسب چهار سهمیه از ریاست این مجموعه خداحافظی خواهد کرد. به گزارش مشرق، ناکامی بوکس ایران امسال از جایی کلید خورد که تیم ملی کشورمان اوایل فروردین ماه در مسابقات انتخابی المپیک در سطح قاره آسیا(چین) حضور پیدا کرد و با شکست همه ملی پوشان خود، ناکامی بزرگی را رقم زد. شکست مشت زنان در قهرمانی آسیا علاقمندان به این رشته المپیکی را برای یافتن دلایل شکست سنگین در چین، به فرو برد
    ۲- شناسهٔ خبر: ۲۹۳۳۴۶۸ – سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ – ۱۳:۰۵ ورزش > سایر ورزشها تست دوپینگ یکی از بوکسورهای اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا که به مدال برنز نیز دست پیدا کرده بود مثبت اعلام شد. ، تست دوپینگ بوکسور تیم ملی که در رقابتهای قهرمانی آسیا به مدال برنز رسیده بود مثبت اعلام شد. مسئولان دوپینگ ایران در تست دوپینگی که دو هفته پیش از اعزام تیم ملی بوکس به رقابتهای قهرمانی آسیا گرفته شده متوجه وجود مواد نیروزا در بدن حسن شاهینی بوکسور وزن ۸۱ کیلوگرم تیم ملی شده اند. علی دانشمند فر دبیر فدراسیون بوکس در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: مسئولان دوپینگ ایران این موضوع را به اطلاع ما رساندند. آنها با درخواست خود ما دو هفته قبل از اعزام تیم ملی به رقابتهای قهرمانی آسیا از ملی پوشان تست دوپینگ رفتند که مشخص شد تست یکی از بوکسورها مثبت بوده است.
    ۳- تاریخ انتشار: ۰۲ تیر ۱۳۹۵ – ۲۰:۰۵سرویس کیهان » اخبار
    ناک اوت شدن بوکس ایران در راه کسب سهمیه المپیک ریو
    تیم ملی بوکس ایران بدون کسب سهمیه المپیک ریو از مسابقات گزینشی باکو به کار خود پایان داد تا در آستانه حضور در المپیک تنها با یک سهمیه قرار گیرد.
    مسابقات بوکس گزینشی المپیک ریو از ۲۷ خرداد در باکو با حضور ۴۶۹ بوکسور از ۱۰۵ کشور آغاز شد و تا چهارم تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت، اما بوکس ایران در این رقابتها ناکام ماند و هر هشت بوکسور و پنج مربی بی سابقه ترین رکورد اعزام را داشت بدون سهمیه المپیک با دست خالی به ایران بازگشتند.۳۹ بوکسور از مسابقات گزینشی باکو می‌توانستند سهمیه بگیرند که سهم بوکس ایران صفر سهمیه بود و بوکس ایران با این نتیجه‌ای که گرفت یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود در راه کسب سهمیه المپیک را به دست آورد.
    ۴- خبر فارسی ›› خبر ›› خبرگزاری فارس ۹۴/۱۱/۱۶
    نهرودی پروفسور بوکس است / و پسرم حلال مشکلات
    البته این خودش جای بحث دارد که بعد از این همه سال بوکس به یک سرمربی نمی‌رسد.
    ما سرمربی نمی‌خواهیم. ما مدیریت تیم های ملی داریم. حسین نهرودی استاد و پروفسور و اینکاره است. یا روح ا.. حسینی قهرمان آسیا در دو دوره هستند و دکترای ورزش دارند. نهرودی زمان طاغوت بود و هنوز همه او را قبول دارند! حالا دوتا مربی تیم های آماتور و نیمه حرفه ای آمده‌‌اند هرکدام می‌گویند من سرمربی هستم.
    پس اگر سرمربی لازم نبود چرا ولادیمیر را آوردید؟
    او را به عنوان یک کارشناس از خارج آوردیم تا به مربیان ما درس بدهد، اما بعد از چندماه احساس کردیم که مفید نیست. ما یک مربی به نام “زاگارو” از کوبا به ایران آوردیم و پس از مدتی همه به جمع بندی رسیدیم که خوب نیست و او به کشورش بازگشت. در حال حاضر نیز سرمربی تیم ملی کوبا است. حالا همه مدعی هستند که من سرمربی هستم. واقعیت این است که من زیر بار هیچ حرف زوری نمی‌روم. نه مزدبگیرم نه بدهکارم. کاملا به کارم مسلط هستم!اما ما مسابقات جهانی قطر در بخش بزرگسالان را از دست دادیم. کجا؟
    مسابقات قهرمانی جهان که قرار بود ۲ تا ۳ نفر از بوکسورها راهی قهرمانی جهان شوند اما شما گفتید شانس کسب مدال ندارد و می‌خواهند برای سفر توریستی بروند و در پایان هم اعزام نشدند. من به آنها گفتم؟!
    ۵- خانه > ورزشی کد خبر: ۳۷۷۴۳۲ ۱۳۹۵/۰۴/۱۳ – ۰۹
    ۰ ایسنا منبع:
    بوکس ایران فقط با یک نماینده در المپیک ریو حضور خواهد داشت. پیش از این ناطق نوری رییس فدراسیون گفته بود که اگر بوکس ایران ۴ سهمیه ریو را نگیرد از بوکس می‌رود. حال در کنار بی‌توجهی مسوولان ورزش، باید پرسید آیا وقت آن نرسیده که آقای ناطق به وعده‌اش عمل کند؟ آیا زمان تغییر در بوکس ایران فرا نرسیده است؟
    لغو سفر ونزوئلا و از دست رفتن همه داشته ها
    تیم بوکس حرفه ای ایران در راه المپیک قرار بود با ترکیب سجاد محمد پور، امین قاسمی پور و سجاد محرابی دو روز قبل عازم ونزوئلا شود تا در مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو که آخرین میدان کسب سهمیه بود شرکت کند اما این سفر به دلیل عدم کسب روادید لغو شد تا پروژه ناکامی بوکس ایران تکمیل شود و بوکس ایران فقط یک نماینده در المپیک ۲۰۱۶ ریو داشته باشد.حال و بعد از لغو این سفر این سوال پیش می آید که آیا مسئولان فدراسیون که از قبل در جریان شرایط سخت اعزام تیم به ونزوئلا (یعنی گرفتن ویزای فرودگاهی برای آلمان و فرانسه) بودند نمی‌توانستند این کارها را از قبل انجام دهند تا این شانس کسب سهمیه به این راحتی از بوکس ایران گرفته نشود؟ آیا آنها تمام تلاش خود را برای اخذ روادید این سفر کردند؟ یا اینکه آن‌قدر درگیر نتایج اسفبار تیم ملی در باکو بودند که اعزام تیم به ونزوئلا و اهمیت این رقابت‌ها را فراموش کرده بودند؟ آیا این که گفته می شود به خاطر گرفتن دعوتنامه سجاد محرابی، کارهای اخذ روادید برای قاسمی پور و محمدپور هم دیر انجام شد درست است و اگر درست است آیا واقعا این خرد جمعی وجود نداشت که مسئولان فدراسیون به خاطر یک نفر که شرایط مبهمی داشت شانس دو نفر دیگر که شانس خوبی هم داشتند را از بین نبرند؟
    آیا فدراسیون بوکس اهمیت کسب سهمیه المپیک آن هم در آخرین میدان را درک کرده بود یا اینکه به خاطر احتمالات و اینکه بوکسورها در ونزوئلا هم نتیجه خوبی نگیرند تصمیم گرفت اخذ روادید را دست مایه‌ای قرار دهد تا از انتقادات بعدی جلوگیری کند؟ و چندین و چند سوال دیگر که جواب دادن به آنها عزم جدی مسئولان فدراسیون و پیگیری ویژه مسئولان وزارت ورزش را می طلبد. به هر حال بدون تردید بوکس ایران در راه کسب سهمیه المپیک ریو ناکام ماند و تنها با یک بوکسور، احسان روزبهانی در وزن ۸۱ کیلوگرم در المپیک ریو حاضر خواهد بود تا بعد از المپیک ۲۰۰۴ آتن که بوکس ایران یک سهمیه داشت، این نتیجه ضعیف تکرار شود. جالب است هر دوی این نتایج ضعیف در زمان ریاست ناطق نوری در فدراسیون رخ داده است. البته در المپیک آتن تیم ایران ۲ سهمیه گرفته بود اما یک نفر به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش به المپیک اعزام نشد. ناطق نوری، الوعده وفا
    *ناطق نوری: اگر چهار سهمیه نگیریم از بوکس می‌روم
    احمد ناطق‌نوری، رییس فدراسیون بوکس کشورمان سال گذشته در مورد عدم اعزام سه ملی‌پوش بوکس ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان در قطر، صحبت‌هایی را مطرح کرد: قرار بود رضا مرداخانی، حسن شاهینی و سجاد محرابی را به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام کنیم که ناگهان حسن شاهینی مهم‌ترین چهره‌ای که شانس زیادی برای کسب سهمیه داشت دچار مصدومیت شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که حضور ایران با دو بوکسور در این رقابت‌ها توجیهی ندارد. رییس فدراسیون بوکس ایران با بیان اینکه شرایط کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های جهانی قطر بسیار دشوار است، گفت: ما چند فرصت برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک در اختیار داریم که یکی از آنها رقابت‌های جهانی قطر است. البته در این رقابت‌ها کار دشواری برای کسب سهمیه داشتیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم به جای رقابت‌های جهانی قطر در رقابت‌های سال آینده( یعنی امسال در مسابقات قاره‌ای چین و رقابت‌های جهانی باکو) شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک دنبال کنیم. هدف اصلی ما کسب چهار یا پنج سهمیه برای المپیک ۲۰۱۶ ریو است و اگر نتوانم به آن دست یابم از بوکس کنار می‌روم. ما دو فرصت طلایی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ داریم که یکی از آنها رقابت‌های چین و دیگری رقابت‌های آذربایجان است. امیدواریم بتوانیم مانند المپیک ۲۰۱۲ برای کاروان ورزشی ایران چند سهمیه را کسب کنیم و در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ موفق باشیم.
    حالا پس از گذشت چند ماه از وعده‌هایی که رئیس فدراسیون بوکس داده بود می‌گذره و بوکس ایران با ناکامی که در چین و آذربایجان داشت، شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد و حالا بوکس با تنها نماینده خود در المپیک ۲۰۱۶ ریو دوژانیرو حضور خواهد داشت. احسان روزبهانی نماینده وزن ۸۱ کیلوگرم تنها نماینده ایران در برزیل خواهد بود.
    احمدناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس ایران، سال‌ها است که سکان هدایت این مجموعه را برعهده دارد، او سال گذشته تاکید کرده بود که بوکس ایران اگر چهار یا پنج سهمیه نگیرد از بوکس می‌رود. البته ناطق نوری با تکیه بر وعده‌هایی که مربیان تیم ملی به او داده بودند، چنان وعده‌‌ای را داده بود و حالا پس از ناکامی‌ها‌ی بزرگی که بوکس کسب کرده، وقت آن رسیده که وعده خود را عملی کند.رئیس فدراسیون بوکس سال گذشته گفت:” هدف اصلی ما کسب چهار یا پنج سهمیه برای المپیک ۲۰۱۶ ریو است و اگر نتوانم به آن دست یابم از بوکس کنار می‌روم. ما دو فرصت طلایی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ داریم که یکی از آنها رقابت‌های چین و دیگری رقابت‌های آذربایجان است. امیدواریم بتوانیم مانند المپیک ۲۰۱۲ برای کاروان ورزشی ایران چند سهمیه را کسب کنیم و در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ موفق باشیم.”متاسفانه هردوی این مسابقات با ناکامی مطلق بوکس ایران به پایان رسید و حال باید دید مردسپیدموی بوکس ایران که از ابتدای فعالیت مجلس شورای اسلامی در آن بود تا زمانی که بازنشسته شود به قول خود وفا خواهد کرد؟
    ۶- کد خبر: ۱۸۹۲۳۸تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ – ۰۳ تیر ۱۳۹۵ – ۲۰۱۶ June 23 ورزشی » فوتبال دلایل ناکامی بوکس در کسب سهمیه المپیک
    از اشتباه در انتخاب مربی تا اختلافات داخلی! خبرگزاری میزان- تیم ملی بوکس ایران در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک که در باکوی آذربایجان برگزار شد.
    به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، شاید شکست هر ۸ بوکسور کشورمان در رقابت‌های جهانی آذربایجان نتیجه‌ای قابل پیشبینی بود اما بهتر است دلایل این ناکامی را از چند جهت مورد بررسی قرار دهیم.افزودن مربی به تیم ملی حدود یک ماه پیش از آغاز رقابت‌های جهانی در یک اقدام بسیار عجیب دو مربی با نظر کمیته فنی(حسین نهرودی و روح الله حسینی) به کادر فنی تیم ملی اضافه شدند که البته بعدها مشخص شد که حسینی هیچ نقشی در انتخاب این دو نفر نداشته است. ولی الله صالح نیا به عنوان مربی بدنساز و عبدالرضا انصاری به عنوان یکی از اعضای کادر فنی به تیم ملی اضافه شدند.سپردن تیم به مربی تازه وارد و شروع اختلافات داخلی! «عبدالرضا انصاری» که در ابتدا به عنوان یکی از اعضای کادرفنی به تیم ملی اضافه شد به یکباره در یک مصاحبه اعلام کرد که سرمربی تیم ملی است و رئیس فدراسیون هم در واکنش به صحبت‌های او گفت: “انصاری قول کسب سه سهمیه را به ما داده و اگر خلف وعده کند، باید پاسخگو باشد.”شاید بتوان با اینکه یک مربی با وعده و وعید بخواهد نفر اول کادر فنی باشد می‌توان کنار آمد اما اینکه چرا مسئولان فدراسیون باید با این درخواست موافقت کرده و هدایت تیم ملی را به این مربی بسپارند جای تعمق دارد. همین تصمیم عجیب شروع اختلافات داخلی بین مربیان تیم ملی بود که تیم ملی را به طور ناخواسته به دو دسته تقسیم کرد.«انصاری» پیش از اعزام حرفش را پس گرفت
    در حالی که بحث قول سه سهمیه از سوی عبدالرضا انصاری در رسانه‌ها بسیار داغ بود، این مربی تازه وارد به کادر فنی تیم ملی در مصاحبه‌ای اعلام کرد:”من برای کسب سه سهمیه، تیم را از ۱۵ فروردین می‌خواستم و مسئولان با یک ماه تاخیر تیم را به من سپردند اما با تمام این اوصاف دست خالی از باکو باز نمی‌گردیم.”دست خالی از باکو بازگشتیم!
    تیم ملی بوکس ایران با هشت بوکسور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک که در باکو برگزار می‌شد شرکت کرد و حاصل کار این تیم ۲ حذفی در دور نخست، چهار شکست در دور دوم، یک حذف در دور سوم و یک مصدوم بود.بهتر از چین نبودیم
    *انصاری: حرکات برخی‌ها خیانت بود
    مسئول فنی تیم ملی ایران پس از ناکامی که برای بوکس در آذربایجان رقم خورد، مورد انتقاد مسئولان فدراسیون قرار گرفت و ناچار شد در قامت دفاع از خود صحبت‌هایی را مطرح کند: باید بگویم برخی نفرات حرکاتی را در ایران و باکو انجام دادند که نمی دانم نام آن را چه بگذارم جز خیانت. من ۱۵ فروردین جلسه ای را با رییس فدراسیون داشتم و گفتم به خاطر آبروی بوکس ریسک بزرگ هدایت تیم ملی را می پذیرم و همانجا قول کسب سه سهمیه المپیک را دادم، اما عملا ۳۸ روز بعد تیم را آن هم به طور ناقص به من تحویل دادند و زمان دیگر از دست رفته بود.شاید خیلی‌ها بر این باور باشند چون تعداد بردهای تیم بوکس ایران در این رقابت‌ها بیشتر از مسابقات چین بود پس عملکرد کادر فنی فعلی از کادر قبلی بهتر بوده اما حقیقت این است که به جز «سالار غلامی» هیچ یک از مشتزنان کشورمان عملکرد قابل دفاعی نداشتند و در نهایت هم تیم ملی با ۸ حذفی به کار خود پایان داد.
    ۷- واما نایب رئیس سر به مهرفدراسیون هم صحبت از اتمام این ریاست کرد جنگ زرگری که هیچ وقت رنگی نداشته …!!!
    گروه ورزشی / حوزه رزمیV۹۵/۰۴/۲۲ :: ۰۱:۳۰
    بی‌برنامگی و عدم مدیریت مشکل اصلی بوکس است
    مقصودی: دوران ریاست ناطق دیگر بس است/ هر کسی صبح زود به فدراسیون برود رئیس است! نایب رئیس سابق فدراسیون بوکس گفت: همیشه گفته‌ام بوکس ایران مدیون احمد ناطق نوری است، اما دیگر بس است و حالا باید او این فدراسیون را به دست جوانان بسپارد.
    به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر مقصودی نایب رئیس فدراسیون بوکس را به جرات می‌توان گفت یکی از دوستان قدیمی و مورد اعتماد احمد ناطق نوری است. او طی دو سال گذشته بنابر اختلاف‌ نظری که با رئیس فدراسیون داشت؛ رسما اعلام کرد که دیگر تمایلی برای فعالیت در این فدراسیون ندارد. حالا پس از ناکامی که فدراسیون بوکس در دو رویداد بزرگ کسب سهمیه المپیک در چین و آذربایجان داشت، انتقادهایی را مطرح کرد. وی در صحبت‌های خود مدعی شد که دیگر زمان رفتن ناطق نوری فرار رسیده است و بهتر است که او ریاست فدراسیون را به دست جوانان بسپارد.
    ۸- : ۱۳۹۵/۰۵/۲۴ ۱۴:۳۹ کد خبر: ۳۲۰۸۵۷۶ دسته: ورزشی ( ورزش ) منبع: مهر هرگز در بوکس کم کاری نکردم/ احدی خودش باعث خیلی از مشکلات شد
    سرمربی سابق تیم ملی بوکس گفت: قدرتی را که در گذشته داشتم پیش خودم احساس نمی‌کردم اما هرگز در بوکس کم کاری نکردم. غلامحسین نهرودی سرمربی سابق تیم ملی بوکس در نشست خبری امروز این فدراسیون گفت: وقتی از المپیک لندن برگشتیم، در جلسه تجلیل از قهرمانان یکی از خبرنگاران به سمت من آمد که در ابتدا تصور می کردم می خواهد به ما تبریک بگوید اما وی از من سوال کرد تا کی می خواهید سرمربی بوکس بمانید؟
    نهرودی ادامه داد: ناطق نوری همیشه به من لطف داشت ولی حتی او را هم ترساندند که در بوکس باید جوانگرایی شود. آن وقت بود که اکبر احدی که خودش بوکسور تیم ملی بود را از بازیکنی برداشتند و سرمربی تیم ملی کردند که مشکلات عدیده از همانجا پیش آمد.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در کمک به بوکس ایران کم کاری نکرده اید؟ گفت: هیچ وقت کم کاری نکرده ام. در تمام این روزها در کنار مسئولان بودم اما آن قدرت را پیش خودم احساس نمی کردم و جذابیتها برایم از دست رفته بود. توقع نداشتم با من آنطور برخورد شود. احدی در زمان قهرمانی اش بوکسور بسیار خوبی بود و در حال حاضر هم یکی از مربیان خوب مملکت است، اما باید بگویم باعث خیلی از مشکلات هم خود ایشان بود.سرمربی تیم ملی بوکس در المپیک لندن با اشاره به احسان روزبهانی گفت: در این مدت هر وقت اسم بوکس به میان می آمد، ناخودآگاه نام روزبهانی به ذهن می رسید. یک قهرمان باید از حاشیه فرار کند اما احسان اشتباه کرد و خودش جزئی از حواشی شد.نهرودی در خصوص پیش بینی عملکرد روزبهانی در المپیک ریو گفت: دو ماه قبل از آغاز مسابقات المپیک نظرم را اعلام کردم که آن هم به عدم نتیجه گیری ختم می شد و با توجه به وضعیت خاص احسان، موفقیتی را برایش در ریو نمی دیدم، اما به هر حال او باید حمایت میشد.وی همچنین در خصوص بحث پرداخت ۳۰ درصد از قرارداد لیگ نیمه حرفه ای به فدراسیون بوکس گفت: فدراسیون بوکس برای روزبهانی سرمایه گذاری کرده و آیبا سهم ۳۰ درصدی را برای فدراسیون ها به دلیل همین سرمایه گذاری قائل است وگرنه هزینه بلیت و رفت و آمد به عهده میزبان می باشد.
    ۹-بوکس همچنان گوشه رینگ؛
    دلایل نتیجه نگرفتن یک خارجی در بوکس ایران/ وینکوف: حرف نمی‌زنم!
    شناسهٔ خبر: ۳۶۶۳۹۲۹ – چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ – ۰۸:۵۰
    ورزش > سایر ورزشها سرمربی پیشین تیم ملی بوکس ایران درحالی بدون موفقیت یا کسب سهمیه با بوکسورهای ایران هدایت الجزایری ها را برعهده گرفت که با بوکسورهای این کشور موفق به کسب پنج سهمیه حضور در المپیک شد. به گزارش خبرنگار مهر، بوکس ایران درحالی که یکی از پرمدال‌ترین رشته های ورزشی در بسیاری از کشورهاست که در ایران تنها به یک سهمیه دلخوش کرده است و به نظر نمی رسد با این شرایط شانس چندانی نیز برای افزایش تعداد نمایندگان خود در ریو داشته باشد. وینکوف درحالی سال گذشته ۶ ماه هدایت تیم ملی بوکس ایران را بر عهده داشت که اغلب برنامه هایش به دلیل مشکلات مالی فدراسیون کنسل شد و تنها اردوی اوکراین که آن هم توسط خودش پیگیری می شد پابرجا ماند. سرمربی اوکراینی تیم ملی که خیلی از شرایط راضی نبود در حاشیه همان رقابتهای قهرمانی آسیا تایلند که با کسب سه مدال برنز برای ایران همراه بود به مذاکره با چند تیم حاشیه خلیج فارس و البته یک تیم آفریقایی پرداخت. تیمی که کمی بعد مشخص شد الجزایر بوده است!
    الجزایری ها که ۲ سهمیه المپیک (۶۴ و ۷۵ کیلوگرم) کسب کرده بودند با آمدن وینکوف در مسابقات قاره ای آفریقا در نتیجه ای خیره کننده ۵ سهمیه (در اوزان ۵۲-۶۰-۶۹-۸۱ و ۹۱ کیلوگرم) دیگر گرفتند تا تعداد نمایندگان خودشان در ریو را به ۷ نفر برسانند. ۵ سهمیه با مربیگری وینکوفی به دست آمد که در بوکس ایران نتیجه خاصی نگرفت و بعد از ۶ ماه هم با وی قطع همکاری شد.اما به راستی چرا وینکوف در بوکس ایران بی نتیجه ماند و در الجزایر انتظارات را برآورده کرد. ولادیمیر وینکوف پرسش خبرنگار مهر در این خصوص را بی پاسخ گذاشت و گفت: من تا المپیک بعدی با الجزایر قرارداد دارم و فعلا نمی خواهم مصاحبه کنم. کار در ایران و در کنار مردمان مهربان این کشور برایم خیلی زیبا بود.علی دانشمند فر دبیر فراسیون بوکس در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که چرا همکاری با وینکوف در ایران به نتیجه ای نرسید گفت: ولادیمیر مربی صاحب سبک و با رزومه ای بود. ما برای ادامه همکاری با وی مشکلاتی داشتیم، در مرحله اول بحث تمدید قرارداد وی مطرح بود. وینکوف در کوران مسابقات قهرمانی آسیا با چند کشور آسیایی و یک کشور آفریقایی مذاکره کرد. او بعد از بازگشت به کشور قرارداد بالاتری خواست و نتوانستیم مسئولان را برای تامین این هزینه مجاب کنیم. وی افزود: نکته بعدی تمهیدات دیگری بود که مورد نیاز برای وینکوف بود مواردی مثل اعزام به تورنمنت‌ها و یا اردوی آمادگی تیم که البته یک مورد در اوکراین با برنامه ریزی خود وینکوف انجام شد.دانشمندفر در خصوص کسب ۵ سهمیه المپیک توسط وینکوف در الجزایر ادامه داد: باید بپذیریم که سطح بوکس آفریقا از آسیا پایین تر است. در آسیا سلاطین بوکس دنیا از جمله قزاقستان حضور دارند و سهیمه گرفتن در میان آنها خیلی مشکل است. در مجموع می توانم بگویم حضور وینکوف در بوکس ایران حتی برای همین ۶ ماه بسیار تاثیرگذار بود. امیدوارم در آینده نیز بتوانیم یک مربی خارجی مجرب را برای تیم های پایه استخدام کنیم و نتیجه آن را در آینده ببینیم. بوکس ایران و نسلی که پشتوانه ندارد
    به نظر می رسد بوکس ایران که روزگاری با ستاره هایش همچون علی مظاهری به مدال می رسید و دلخوش بود حالا به جایی رسیده که پشتوانه چندانی ندارد. هر چند استعدادهای بی شماری در سراسر کشور وجود دارند اما بسیاری از آنها هرگز فرصت بارور شدن را نداشته اند.لیگ برتر بوکس نیز بیش از ۴ سال است که برگزار نمی شود و گویا جزو اولویت های فدراسیون نیست. با این شرایط شاید کسب تنها یک سهمیه المپیک آن هم در لیگ حرفه ای (و نه مسابقات آماتور) خیلی غیر منطقی به نظر نمی رسد. جنجال و درگیری های محسوس و نامحسوس مربیان تیم ملی برای کسب عنوان سرمربیگری و اضافه شدن چند گزینه دیگر نیز خیلی وقتها آرامش را از تیم ملی گرفته است.بوکسورهای ایران که بدون دریافت حقوق ماهیانه حتی برای حضور در خوابگاه نصرت هم با مشکل مواجه هستند چند روز دیگر آخرین شانس خود را برای کسب سهیمه المپیک در مسابقات آذربایجان امتحان می کنند و این در حالی است که اردوی خارجی نیز برای آماده شدن در این مسابقه حساس نداشته اند.
    واما امروز باز داستان تکرار و تکرار تکرار……
    ۹- واحد خبر گزاری مهر یکشنب۹۵/۵/۲۴
    ۴۰۰ میلیون تومان، هزینه‌های بوکسور المپیکی ایران
    در ادامه این نشست خبری پس از اعلام ریز هزینه‌ فدراسیون بوکس در سال ۹۴، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان کل هزینه‌های صرف‌شده برای روزبهانی اعلام شد. حدی و روزبهانی در ملاقات با وزیر ۱۴ میلیون تومان گرفتند! احدی قدش کوتاه است اما شیطنت خاصی دارد
    ناطق نوری با انتقاد از اکبر احدی سرمربی اختصاصی روزبهانی گفت: احدی قدش کوتاه است اما شیطنت خاصی دارد، او تلاش می‌کند تا رئیس فدراسیون شود و برای همین ما را تخریب می‌کند بلکه به این جایگاه برسد. امیدوارم هر چه صلاح است، همان اتفاق بیفتد.
    روزبهانی مثل یک بوکسور مبتدی بود رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به مبارزه روزبهانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو گفت: احسان مانند یک بوکسور مبتدی بازی می‌کرد، مثل کسی که اصلاً بوکس بازی کردن را بلد نیست و متأسفانه نتیجه را هم واگذار کرد.اشتباه بزرگم بازگشت به فدراسیون بوکس بود!وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در این خصوص که آیا کنار گذاشتن اکبر احدی پس از بازی‌های آسیایی اینچئون، اشتباه بزرگ فدراسیون بوکس نبود؟ گفت: اصلاً اشتباه بزرگ من این بود که به فدراسیون بوکس آمدم. احدی سفره‌اش را از استکی و سایر مسئولان جدا کرد، او بدون هماهنگی با ما، افرادی را در کنار خودش قرار می‌داد و بعد خواست که به صورت جداگانه تنها با روزبهانی کار کند؛ این شرایط برای ما قابل قبول نیست و احدی بهتر است به کار خودش به عنوان کارمند وزارت ورزش بپردازد.
    چطور فردی با آن همه و این همه ادعای درایت ننتوانسه موعضل و موضوع مربی های ثابت و ماندگار چندین ساله در این فدراسیون که همچنان استورار دارد را حل کند این کوچکترین وجه رسیدگی به امر یک فدراسیون است حال قضاوت دیگر مسائل برعهده اهای ورزش و صاحب نظران این رشته خواهد بود