نگاهی به تصاویر حیواناتی که به طرز غیرقابل باوری یخ زده اند

نگاهی به تصاویر حیواناتی که به طرز غیرقابل باوری یخ زده اند

چند ماه پیش تصویری از یک اردک ماهی که در حال خوردن یک ماهی بس بوده و در همان لحظه هر دو منجمد شده و مرده اند در فضای مجازی وایرال شده بود و کاربران زیادی این تصویر را دست به دست کرده و برای یکدیگر به اشتراک می گذاشته اند.

دیدن چنین صحنه ای بسیار نادر و در عین حال بسیار عجیب است. اما غیرممکن است و به همین خاطر، شاید بذ نباشد نمونه های مشابه آن را در گوشه و کنار جهان ببینید و متوجه شوید که حیوانات هم از تغییرات ناگهانی هوا مون نبوده و نمی توانند جان خود را نجات دهند.

برای دیدن تصاویر حیواناتی که به طور ناگهانی و بسیار سریع یخ زده و جان خود را از دست اند، در ادامه با ما همراه باشید.

یک شکارچی آلمانی به نام «فرانز استهله» تصویر این روباه را به اشتراک گذاشته و بیان داشته که این حیوان درون رودخانه دانوب افتاده، غرق و در نهایت منجمد شده است. آن ها این بلوک یخی که روباه بیچاره در آن جان خود را از دست داده را در محوطه هتل خانوادگی خود در فریدینگن به معرض نمایش گذاشته اند. شکارچی یاد شده بیان داشته بسیار کم پیش می آید که حیوانی یخ رودخانه را شکسته و داخل آن بشود. اما وی در گذشته گوزن و گراز وحشی منجمد شده در رودخانه ی یخی را نیز شاهد بوده است.
یک شکارچی آلمانی به نام «فرانز استهله» تصویر این روباه را به اشتراک گذاشته و بیان داشته که این حیوان درون رودخانه دانوب افتاده، غرق و در نهایت منجمد شده است.
آن ها این بلوک یخی که روباه بیچاره در آن جان خود را از دست داده را در محوطه هتل خانوادگی خود در فریدینگن به معرض نمایش گذاشته اند. شکارچی یاد شده بیان داشته بسیار کم پیش می آید که حیوانی یخ رودخانه را شکسته و داخل آن بشود. اما وی در گذشته گوزن و گراز وحشی منجمد شده در رودخانه ی یخی را نیز شاهد بوده است.
در ژانویه 2017، وزارت کشور ایالت متحده آمریکا، این عکس عجیب، ترسناک اما جالب را در توئیتر به اشتراک گذاشت. در سال 2015 بود که فردی به نام «کلی پریهیم» که در حال گشت و گذار در پناهگاه ملی حیات وحش دریاچه آند بوده، این صحنه بسیار زیبا را دیده و شکار می کند. «کلی» در این رابطه بیان داشته که دلیل منجمد شدن ماهی های کپور و دیگر ماهی ها در این دریاچه این بوده که در اثر خشکسالی، سطح آب دریاچه پایین آمده و ماهی ها در اثر کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده اند. هنگامی که روی سطح دریاچه یک لایه ضخیم یخ بسته می شود، جلوی تابش خورشید گرفته می شود و گیاهان دریایی نمی توانند فتوسنتز و در نتیجه اکسیژن تولید کنند. همین امر موجب کاهش میزان اکسیژن در آب می شود. بعلاوه، مردن و از بین رفتن گیاهان و جلبک های دریایی هم موجب استفاده اکسیژن می شود و تمامی این موارد در کنار هم موجب خفگی ماهی ها می شود.
در ژانویه ۲۰۱۷، وزارت کشور ایالت متحده آمریکا، این عکس عجیب، ترسناک اما جالب را در توئیتر به اشتراک گذاشت. در سال ۲۰۱۵ بود که فردی به نام «کلی پریهیم» که در حال گشت و گذار در پناهگاه ملی حیات وحش دریاچه آند بوده، این صحنه بسیار زیبا را دیده و شکار می کند.
«کلی» در این رابطه بیان داشته که دلیل منجمد شدن ماهی های کپور و دیگر ماهی ها در این دریاچه این بوده که در اثر خشکسالی، سطح آب دریاچه پایین آمده و ماهی ها در اثر کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده اند. هنگامی که روی سطح دریاچه یک لایه ضخیم یخ بسته می شود، جلوی تابش خورشید گرفته می شود و گیاهان دریایی نمی توانند فتوسنتز و در نتیجه اکسیژن تولید کنند. همین امر موجب کاهش میزان اکسیژن در آب می شود.
بعلاوه، مردن و از بین رفتن گیاهان و جلبک های دریایی هم موجب استفاده اکسیژن می شود و تمامی این موارد در کنار هم موجب خفگی ماهی ها می شود.
در سال 2014، مردی که در حال اسکیت بازی روی سطح یخی رودخانه بوده متوجه می شود در بخشی از رودخانه که یخ هایش ترک خورده، یک روباه درون آب یخ زده و مرده است.
در سال ۲۰۱۴، مردی که در حال اسکیت بازی روی سطح یخی رودخانه بوده متوجه می شود در بخشی از رودخانه که یخ هایش ترک خورده، یک روباه درون آب یخ زده و مرده است.
در سال 2014 جسد منجمد این گوزن شمالی در نزدیکی بودو در بخش شمالی نروژ پیدا می شود. گمانه زنی می شود که احتمالا زمانی که حیوان در حال عبور از سطح رودخانه یخ زده بوده، یخ ها ترک خورده و داخل رودخانه سقوط می کند. زن 47 ساله ای به نام Inger Sjøberg در حالی که مشغول اسکیت سواری بوده جنازه منجمد این گوزن را پیدا می کند.
در سال ۲۰۱۴ جسد منجمد این گوزن شمالی در نزدیکی بودو در بخش شمالی نروژ پیدا می شود. گمانه زنی می شود که احتمالا زمانی که حیوان در حال عبور از سطح رودخانه یخ زده بوده، یخ ها ترک خورده و داخل رودخانه سقوط می کند. زن ۴۷ ساله ای به نام Inger Sjøberg در حالی که مشغول اسکیت سواری بوده جنازه منجمد این گوزن را پیدا می کند.
به نظر می رسد که این قورباغه کوچک خوابیده است اما به طور تاسف باری باید گفت که این حیوان کوچک یخ زده و مرده. این طور تصور می شود که افزایش دمای ناگهانی هوا باعث گول خوردن این دوزیست شده و باعث شده به سمت دریاچه حرکت کند. اما سرمای هوا موجب یخ زدن او شده است. «اسواین نوردمان» 54 ساله این عکس را در اسلو گرفته است.
به نظر می رسد که این قورباغه کوچک خوابیده است اما به طور تاسف باری باید گفت که این حیوان کوچک یخ زده و مرده. این طور تصور می شود که افزایش دمای ناگهانی هوا باعث گول خوردن این دوزیست شده و باعث شده به سمت دریاچه حرکت کند. اما سرمای هوا موجب یخ زدن او شده است.
«اسواین نوردمان» ۵۴ ساله این عکس را در اسلو گرفته است.
در این تصویر گله ای کوچک از الاغ هایی را مشاهده می کنید که در یکی از روستاهای کشور ترکیه در اثر برودت بیش از حد هوا منجمد شده اند. البته تیم نجات به کمک این حیوانات بی زبان شتافته و آن ها را به مکانی گرم منتقل کرده اند.
در این تصویر گله ای کوچک از الاغ هایی را مشاهده می کنید که در یکی از روستاهای کشور ترکیه در اثر برودت بیش از حد هوا منجمد شده اند. البته تیم نجات به کمک این حیوانات بی زبان شتافته و آن ها را به مکانی گرم منتقل کرده اند.
کوهنوردی به نام «برد وبستر» و دوستش، دو گوزن شمالی منجمد را در رودخانه پیدا می کنند که در حال مبارزه با هم بوده اند. این گوزن ها در Unalakleet در دریای برینگ پیدا شده اند. گفته می شود احتمالا یکی از گوزن ها به آن یکی حمله کرده و در طول جنگیدن با هم، به سمت رودخانه رفته و غرق و در نهایت، منجمد شده اند.
کوهنوردی به نام «برد وبستر» و دوستش، دو گوزن شمالی منجمد را در رودخانه پیدا می کنند که در حال مبارزه با هم بوده اند. این گوزن ها در Unalakleet در دریای برینگ پیدا شده اند. گفته می شود احتمالا یکی از گوزن ها به آن یکی حمله کرده و در طول جنگیدن با هم، به سمت رودخانه رفته و غرق و در نهایت، منجمد شده اند.
کایوت (نوعی گرگ صحرایی بومی آمریکای شمالی)ی که در عکس مشاهده می کنید در بیابانی با دمای منفی 30 درجه سانتی گراد در نتیجه برودت هوا یخ زده و مرده است. این عکس را «سابینه کانئون» در سال 2008 میلادی گرفته است.
کایوت (نوعی گرگ صحرایی بومی آمریکای شمالی)ی که در عکس مشاهده می کنید در بیابانی با دمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد در نتیجه برودت هوا یخ زده و مرده است. این عکس را «سابینه کانئون» در سال ۲۰۰۸ میلادی گرفته است.
در زمستان سال 2014 میلادی به دنبال یک پدیده کاملا نادر، تمام ماهی های رودخانه Lovund در نروژ یخ زدند.
در زمستان سال ۲۰۱۴ میلادی به دنبال یک پدیده کاملا نادر، تمام ماهی های رودخانه Lovund در نروژ یخ زدند.
دو مورد آخری که برایتان انتخاب کرده ایم، دست انسان در کار است و طبیعت در این بین تقصیری ندارد؛ زمین پاتیناژ در ژاپن با یکصد ماهی یخ زده در خود برای استفاده عموم آزاد است. این زمین که در شهربازی شهر کیتاکیوشو در نوامبر 2016 گشایش یافته بود به دلیل شکایت مردم به دلیل بدرفتاری با حیوانات، چند هفته پس از باز شدن، تعطیل شد.
دو مورد آخری که برایتان انتخاب کرده ایم، دست انسان در کار است و طبیعت در این بین تقصیری ندارد؛ زمین پاتیناژ در ژاپن با یکصد ماهی یخ زده در خود برای استفاده عموم آزاد است. این زمین که در شهربازی شهر کیتاکیوشو در نوامبر ۲۰۱۶ گشایش یافته بود به دلیل شکایت مردم به دلیل بدرفتاری با حیوانات، چند هفته پس از باز شدن، تعطیل شد.

منبع: oddee
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ali اسفند ۲, ۱۳۹۵

    خیلی وقته که با سایت خوبتون اشنا شدم و باید بگم یکی از بهترین سایت هایی هست که در چند سال اخیر دیدم.میخواستم بگم که همین طوری به کارتون ادامه بدید چون ما همیشه منتظر مطالب جالبتون هستیم.
    فقط این یکی دیگه خیلی یه جوری بود.ادم جیگرش کباب میشه.:(