۱۰ نشانه از جانب بدن شما که باید بسیار جدی گرفته شوند

۱۰ نشانه از جانب بدن شما که باید بسیار جدی گرفته شوند

بدن ما مانند یکی از پیچیده ترین ماشین های جهان عمل می کند و همچون هر ماشین هوشمند دیگری پیام های برخی از نارسایی ها را به ما ارسال می کند. این کار عمدتا از طریق ارگان های بدن انجام می شود اما ما متاسفانه در بسیاری از مواقع به پیام های ارسالی از طریق بدن توجه چندانی نمی کنیم.

در ادامه این نوشته به برخی از پیام های بدن پرداخته خواهد شد که حتما باید مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

دایره های تیره در زیر چشم

1
یکی از دلایل چنین تیرگی هایی می تواند عدم خواب کافی باشد. پزشکان در این باره تاکید دارند که شب ها حتما بین ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. البته می تواند به دلیل کم خونی حاصل از فقر آهن نیز باشد. در این بیماری که از آن به «آنمی» یاد می شود، بدن از ساختن گلبول های قرمز کافی ناتوان است که می تواند سبب ایجاد تیرگی هایی در زیر چشم شود.

تغییرات رنگ در انگشتان دست

2
اگر ناگهان رنگ انگشتان تان تغییر پیدا می کند باید حتما این قضیه را جدی بگیرید چرا که می تواند نشانه سندرومی به نام Reynaud’s Syndrome باشد. در هنگام کاهش دما در رگ های خونی اسپاسم هایی بوجود می آید که منجر به تغییر رنگ پوست یا انگشتان می شود.

تاربینی

3
اگر اغلب مواقعی که خسته هستید قادر به تشخیص افراد، راه ها و علایم رانندگی نیستید، این احتمال وجود دارد که چمشان تان آستیگمات یا نزدیک بین شده باشد.

لکه هایی مقابل چشم

4
این لکه ها در مقابل چشم می توانند به صورت نقطه نقطه یا راه راه باشند و به صورت ناگهانی و یا بر اثر تابش نور سفید بوجود آیند. اگر به مدت بیش از یک هفته چنین وضعیتی را تجربه کردید، می تواند علامت آب مروارید یا مشکلات جدی تری در چشم باشد.

سر و صدای شکم

5
سر و صداهایی شکم که در محل کار هم می تواند آزار دهنده باشد، امکان دارد که به عملکرد روده وابسته باشد. اگر تنها گاهی اتفاق بیافتد، مشکلی به وجود نمی آورد اما اگر سر و صداهای شکم شما دائمی و با درد نیز همراه است حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

پوسته پوسته شدن پوست

6
این حالت نشان دهنده آن است که بدن شما به کمبود ویتامین دچار است. یک رژیم غذایی متعادل می تواند در بازگشت وضعیت بدن به وضعیت مناسب تر موثر باشد. همچنین امکان وجود عفونت های قارچی در بدن نیز وجود دارد.

از دست دادن بخشی از حس بویایی

7
طبیعی است که با افزایش سن و در اثر آسیب سیستم عصبی این امکان وجود دارد که حس بویایی کاهش پیدا کند اما اگر جوان هستید و این اتفاق برای تان افتاده باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید. از دلایل این اتفاق می تواند سرماخوردگی و یا یک عفونت ویروسی نیز باشد.

کشش و انقباض پلک

8
انقباضات طولانی پلک ها می تواند از نشانه های کار کردن بیش از اندازه باشد. برای غلبه بر این وضعیت بهتر است چشم ها را با پنبه ای که در داخل آب سرد قرار داده شده بشویید. اگر با انجام این کار وضعیت بهتر نشد بهتر است که به یک نوروپاتولوژیست مراجعه کنید چرا که امکان دارد مشکلی جدی در سیستم عصبی تان به وجود آمده باشد.

زنگ زدن گوش

9
وزوز گوش همچون نواخته شدن چیزی در داخل گوش است. بسیاری از افراد به چنین نشانه ای اهمیت نمی دهند چرا که بر این باورند که نمی تواند برای سلامتی آنها مشکل ساز باشد. باید دانست که در برخی از موارد این نشانه می تواند به دلیل یک بیماری جدی باشد اگرچه که صداهای بلندی محیطی نیز می توانند سبب این عارضه شوند اما نباید آن را پشت گوش انداخت.

۱۰- دررفتگی مفاصل شانه

10
امکان در رفتگی یا جابجایی مفاصل شانه وجود دارد. در میان افرادی که با رباط های انعطاف پذیرتر متولد می شوند، در رفتگی یا حرکت عضلات شانه ممکن است با فعالیت های ورزشی اتفاق بیافتد.

منبع: commons.wikimedia
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • sajad اسفند ۱۲, ۱۳۹۵

    سلام .مطالب بسیار آموزنده و مناسب ..مخصوصا در موردچشم …سپاس فراوان