هنرمندی که سرامیک های الهام گرفته از کهکشان را در قالب لیوان به تصویر می کشد

هنرمندی که سرامیک های الهام گرفته از کهکشان را در قالب لیوان به تصویر می کشد

شاید بهتر باشد که از هنرمندی به نام «آماندا جوی ولز» که اصالتا اهل اوکلاهاماست برای آفرینش سرامیک هایی که از کهکشان در ساخت آنها الهام گرفته شده تشکر کرد که توانسته جهان را در فنجان چای و قهوه دیگران شکل دهد.

تمام ماجرا از آنجا آغاز شد که یکی از مشتریان آماندا از او خواست که برای بزرگداشت فرزند از دست رفته اش، روی یک لیوان دسته دار تصویری تیره و تار را خلق کند.

هنرمند در این باره می گوید: “با اینکه تعطیلات نزدیک بود و همه در هیاهوی شروع آن بودند چیزی از دورن به من گفت که این کار را انجام دهم. بعد از اتمام کار تصاویر آن را به اشتراک گذاشتم که بسیار هم مورد اقبال عمومی قرار گرفت.”

اگرچه ولزِ هنرمند بر روی کاسه و گلدان هم ایده های خود را اجرا کرده بود اما می خواست که تمرکز اصلی خود را بر روی لیوان های دسته دار قرار دهد.

وی در مورد کار خود می گوید: “ابتدا لیوان خودم را طراحی کردم و بعد تصمیم گرفتم که به دیگران هم این امکان را بدهم تا بتوانند زمان هایی به خودشان هم توجه کنند و فضای روحانی را تجربه کنند و بتوانند لحظاتی متعالی در زندگی روزمره خود داشته باشند.”

وی با استفاده از لعاب بر روی فنجان ها و لیوان ها، اشکالی ستاره مانند را شکل داد. او تمام مراحل را روی چرخ سفال گری خود انجام داد و در مغازه Etsy خود برای فروش گذاشت.

این ظروف با غذا و نوشیدنی آسیب نمی بینند. قابل شستشو و گذاشتن داخل ماکرو هستند البته این هنرمند خاطر نشان می کند که این وسایل در واقع آثار هنری محسوب می شوند.

جالب است که قبل از آنکه نمونه های جدیدی را به اشتراک بگذارد تمام نمونه های قبلی کار او فروخته شده بودند.

برخی از آثار او را با هم مرور می کنیم:

1

2

3

4

5

6

^A3369ACBFBE206CCDBFDF524DFD9F6CCD819A02F6CFAFD29BC^pimgpsh_fullsize_distr

7

9

10

منبع: boredpanda
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود