گجت های خود را نو نگه دارید؛ ۱۱ راهکار ساده و هوشمندانه برای تمیز کردن وسایل دیجیتالی

گجت های خود را نو نگه دارید؛ ۱۱ راهکار ساده و هوشمندانه برای تمیز کردن وسایل دیجیتالی

پیشرفت های خیره کننده و شگفت انگیز در طول نیم قرن گذشته باعث شده که زندگی بشر بسیار آسانتر شود. از جمله نمود های این مسئله، می توان به تلفن های هوشمند و کامپیوترهای همراه اشاره نمود. در حال حاضر هر کسی حداقل دو گجت در اختیار دارد و از آن ها استفاده می کند.

با این حال، فرسوده شدن و از دست دادن جلوه اولیه آن ها، باعث می شود که خیلی ها به فکر تغییر دستگاه های خود بیفتند. اما همیشه هم نیازی به خرید وسایل جدید نیست و می توان با ترفندهایی ساده و هوشمندانه، دستگاه ها را همانند روز اول براق و زیبا نمود.

ما در این مقاله قصد داریم ۱۱ راه حل ساده برای تمیز و نو نگه داشتن وسایل دیجیتالی را به شما یاد دهیم. افراد می توانند با بهره گیری از آن ها، جان تازه ای به گجت های خود ببخشند و عمر آن ها را طولانی تر نمایند. پیشنهاد می دهیم توضیحات را بخوانید و تصاویر را ببینید تا با این راه حل ها آشنا گردید.

۱- استفاده از پرزگیر لباس برای زدودن غبارهای روی بلندگوها

250

به راحتی پرزگیر را روی توری های بلندگو بکشید. این وسیله گرد و غبار را به خود جذب می کند. در برخی موارد حتی دیده شده که کیفیت صدای بلندگوها بهتر گشته است.

۲- تمیز کردن هدفون با استفاده از مسواک

251

به جای آن که از خلال دندان برای این کار استفاده کنید و زحمت زیادی متحمل شوید، می توانید از یک مسواک بهره بگیرید. هدفون را روی یک حوله قرار داده و توسط مسواک تمام جرم های آن را بیرون بیاورید.

۳- تمیز کردن سیم هدفون با استفاده از پاک کن

252

تجربه نشان می دهد که تمیز کردن سیم توسط الکل آن را چسبناک می کند و عملکرد دستگاه را مختل می سازد. به همین دلیل، شما باید به دنبال راه حلی مناسب بگردید. استفاده از پاک کن گزینه خوبی به شمار می رود.

۴- به کار گیری بُرُس ریز برای تمیز کردن جک ۳.۵ میلیمتری هدفون

253

اندازه این گونه برس ها کاملا برای این کار مناسب به نظر می رسد و باعث می شود که جک هدفون به راحتی تمیز گردد. در نظر داشته باشید که دستگاه (برس بین دندانی) باید برای تمیز کردن خاموش باشد، بنابراین حتما به این نکته توجه کنید.

۵- به کار گیری نوار چسب برای تمیز کردن صفحه کلید

254

شما می توانید با استفاده از نوار چسب به راحتی صفحه کلید خود را تمیز کنید. این کار هیچ گونه سختی خاصی نخواهد داشت.

۶- تمیز کردن صفحه نمایش توسط پارچه های میکروفایبر

255

دستمال ها هیچگاه نباید برای تمیز کردن صفحه نمایش به کار گرفته شوند، زیرا امکان دارد روی آن خراش ایجاد نمایند. بهترین راه استفاده از پارچه های میکروفایبر است.

۷- به کار گیری فیلتر قهوه ساز برای زدودن گرد و غبار از روی نمایشگر

256

مواد به کار رفته در این کاغذها، نمی تواند روی مانیتور خراش ایجاد کند، بنابراین آن ها گزینه مناسبی برای پاک کردن نمایشگر به شمار می روند.

۸- استفاده از برس دست ساز برای تمیز کردن درگاه های یو اس بی

257

برای ساخت این برس به وسایل زیر نیاز دارید:

  • یک تکه پلاستیک سفت
  • چسب
  • ماده ای مصنوعی برای تمیز کردن

ماده مصنوعی (هر چیزی ساخته شده از الیاف که خاصیت گردگیری داشته باشد، مانند موکت یا یک قطعه پلاستیکی) را توسط چسب به قطعه پلاستیک بچسبانید. در نظر داشته باشید که برس باید مقداری باریک تر از درگاه یو اس بی باشد. تمامی قطره ها و یا توده های چسب به کار رفته باید صاف و هموار باشند، در غیر این صورت با مشکل جدی مواجه خواهید شد. هنگامی که چسب خشک شد، می توانید وسیله را برای تمیز کاری استفاده کنید.

۹- تمیز کردن صفحه نمایش تبلت و موبایل با استفاده از دستمال

258

دستمال گزینه بسیار مناسبی برای تمیز کردن سطوح شیشه ای به شمار می رود. در نظر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید از آن برای تمیز کاری سطوح پلاستیکی و یا کریستال مایع استفاده کنید. دستمال می تواند برخی خراش های موجود روی صفحه نمایش شما را از بین ببرد. دستمال را با استفاده از حرکات دایره ای روی سطح حرکت دهید و آن را چند دقیقه روی خراش ها بکشید تا پس از چند دقیقه ناپدید شوند.

از بین بردن خراش های روی صفحه نمایش توسط پولیش

259

برای آن که از عدم آسیب دیدگی دستگاه خود در طول عملیات پاکسازی خراش ها اطمینان حاصل کنید، وسیله را خاموش کرده و به دقت تمام دکمه ها، ورودی هدفون و دیگر درگاه ها را با نوار چسب بپوشانید. پس از آن، مقداری پولیش را با دقت زیاد و به کمک پارچه ای نرم روی صفحه نمایش بمالید و با حرکات دایره ای آن را اعمال کنید.

۱۱- پاکسازی اطراف دکمه های تلفن هوشند توسط مسواک

260

شما می توانید تلفن هوشمند خود را توسط مسواک برق بیاندازید. این کار باید با حرکات آرام و پیوسته انجام شود تا تمام گرد و غبارها به خوبی از میان شکاف ها و اطراف دکمه ها پاک گردند. شما می توانید توسط این وسیله درگاه سیم کارت را نیز تمیز کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • پرستو اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹

    سلام منم نمیدونستم برای ضدعفونی کردن هدستم از پد الکلی استفاده کرد م حالا چسبناک شده با پاک کن درست میشه؟