با ۸ نمونه از عجیب ترین مسابقات استقامت در جهان آشنا شوید

با ۸ نمونه از عجیب ترین مسابقات استقامت در جهان آشنا شوید

در ادامه این مطلب با عجیب ترین ورزش ها و مسابقاتی آشنا خواهید شد که هدف از آن ها، محک زدن میزان استقامت بدنی و فکری شرکت کننده ها بوده است. برخی از آن ها به دلیل داشتن تلفات جانی، ممنوع شده و دیگر هرگز تکرار نشده اند.

برای آشنایی با این سرگرمی های عجیب و دردناک، در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

نگه داشتن موش در شلوار

این مسابقه بسیار عجیب برای نخستین بار در دهه ۱۹۷۰ میلادی توسط کارگران معدن در یورکشایر انگلستان شروع شد. نحوه انجام آن بسیار ساده است: آقایان یک عدد موش خرما را درون شلوار خود قرار می دهند و هر کسی که بتواند برای مدت طولانی تر این موجود موذی را در شلوارش نگه دارد، برنده مسابقه خواهد بود.

طولانی ترین زمان استقامت در این مسابقه در سال ۲۰۰۹ میلادی و به مدت ۵.۳۰ ساعت بوده است.

۲۳ روز زندگی درون فورد مملو از زباله

2

یکی دیگر از عجیب ترین رقابت های استقامتی به کشور مالزی مربوط می شود. در سال ۲۰۱۴، به دنبال یک مسابقه، شرکت کننده ها سوار یک فورد رنجر که با آشغال پر شده بود، شدند. آن ها اجازه خروج از ماشین را نداشتند. حتی نمی توانستند در ماشین جا به جا شوند. آنها امکان دوش گرفتن، استفاده از سیستم تهویه هوا یا هر گونه فعالیت جانبی را نیز نداشتند. هر کسی که می توانست تعداد روزهای بیشتری در این ماشین دوام بیاورد، برنده می شد.

در سال یاد شده، مردی به نام Sritharan Amordalingam توانست با ۲۳ روز زندگی در چنین شرایط سخت و طاقت فرسایی، برنده مسابقه بشود. بد نیست یادآوری کنیم که او اجازه داشت هر سه ساعت یک بار ۱۵ دقیقه به دستشویی برود.

لمس کردن ماشین به مدت ۷۷ ساعت

3

شاید تصور کنید که لمس کردن یک ماشین کار آسانی است. اما اگر بخواهید همین کار ساده را برای چندین ساعت یا چند روز پیاپی انجام دهید، بدون شک دستانتان دیگر توان انجام آن را نخواهد داشت. این مسابقه نخستین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی در نمایندگی کمپانی نیسان در شهر تگزاس برگزار شد.

شرکت کننده ها اجازه دارند هر ساعت یک بار ۵ دقیقه استراحت کنند. پس از ۶ ساعت هم ۱۵ دقیقه می توانند استراحت بکنند. بالاترین رکورد ثبت شده برای این رقابت، ۷۷ ساعت بوده است.

خبر عجیب و ناراحت کننده ای که در رابطه با این مسابقه وجود داشته این بوده که در سال ۲۰۰۵ میلادی، مردی به نام ریچاد وگا، پس از ۴۸ ساعت لمس ماشین، عصبی شده، به خیابان رفته، یک تفنگ دزدیده و خودش را کشته است. همسر وی نیز از برگزار کننده های این رقابت شکایت کرده و بیان داشته که آن ها مغز شرکت کننده ها را شست وشو داده و آن ها را دیوانه می کنند.

به همین خاطر، این مسابقه دیگر هرگز تکرار نشد.

ماندن در یخ به مدت ۲ ساعت

5

چن کچای و جین سونگائو، افرادی هستند که به دلیل دوام آوردن در یخ برای ساعات طولانی، نامشان در کتاب گینس ثبت شده است. چن به مدت ۱۱۸ دقیقه و جین به مدت ۱۲۰ دقیقه درون محفظه های مملو از یخ دوام آورده اند.

لیگ مسابقات سونا

لیگ جهانی استقامت در سونا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ در کشور فنلاند برگزار می شد. به موجب این رقابت، شرکت کننده ها (فقط مرد) باید در اتاق سونا با دمای ۱۱۰ درجه سانتی گراد باقی می ماندند. بیشتر شرکت کننده ها حداکثر ۱۵ دقیقه توان تحمل این میزان گرما و بخار ناشی از آب را داشتند. اما «تیمو کاکونن» کسی بوده که توانست به مدت ۱۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه در این هوای نامطبوع دوام بیاورد و نام خود را به ثبت برساند.

در سال ۲۰۱۰ میلادی یکی از شرکت کننده ها در اثر گرمای شدید جان خود را از دست داد و تعدادی دیگر از افراد نیز دچار صدمات جدی شدند. از این رو، این مسابقه ممنوع اعلام شده و دیگر هرگز برگزار نشد.

ایستادن روی یک پا به مدت ۷ ساعت و ۲۶ دقیقه برای برنده شدن بی ام و

7

تقریبا همه دوست دارند که بهترین ماشین زیر پایشان باشد و برای این امر هر کاری می کنند. «وو دقی» فردی است که توانست در رقابت استقامتی ایستادن روی یک پا، به مدت ۷ ساعت و ۲۶ دقیقه دوام بیاورد و در نتیجه دردی که کشیده بود، جدیدترین مدل بی ام و را برنده شد.

البته لازم به یادآوری است که رکورد این رقابت را فردی از سری لانکا به نام سورش جوآچیم به ثبت رسانده که توانسته ۷۶ ساعت و ۴۰ دقیقه روی یک پای خود بایستد. وی برای بردن ماشین این کار را نکرده است.

خوردن ۲۳.۱۶ متر گیاه گزنه

8

گیاه گزنه همان طور که از نامش پیداست، همانند تیغ و خار درون پوست می رود و سوزش دردناکی به دنبال دارد. جای آن نیز همانند نیش زنبور ورم کرده و قرمز می شود. بدون شک دست زدن به این گیاه بسیار دردناک خواهد بود، حالا تصور کنید که بخواهید چنین گیاهی را بخورید!

رقابت خوردن گزنه نخستین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی برگزار شد و به موجب آن، شرکت کننده ها باید در عرض یک ساعت بیشترین میزان گزنه را میل می کردند. آن ها در ضمن مسابقه اجازه نوشیدن آب را هم داشته اند.

رکورد این رقابت، ۲۳.۱۶ متر بوده است.

لگد زدن به ساق پا

9

قانون اجرای این مسابقه آسان است؛ به ساق پای حریف خود لگد بزنید تا به زمین بیفتد. در این رقابت، دو نفر همدیگر را از گردن گرفته و سپس به ساق پای هم لگد می زنند.

این رقابت تقریبا مسخره از قرن ۱۷ میلادی رواج دارد. اما شکل مدرن آن در سال ۱۹۵۱ میلادی در مسابقات المپیک انگلستان برگزار شد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود