وسایلی که حتما باید در خانه تکانی امسال دور بیاندازید

وسایلی که حتما باید در خانه تکانی امسال دور بیاندازید

یکی از کارهای مرسومی که در کشور ما و با فرا رسیدن روزهای پایانی سال انجام می شود، خانه تکانی است. در واقع بخش مهمی از این کار دور ریختن وسایل اضافه و غیرکاربردی است که گاهی مدت ها بدون استفاده و در منزل نگاه داشته شده اند.

حتی اگر معتقد به جمع آوری انرژی های منفی در محل زندگی مان با نگهداری وسایل اضافه نداشته باشیم، این کار را برای برقراری نظم و نظافت انجام می دهیم.

جالب است که این کار که بخشی از فرهنگ، آداب و رسوم ما نیز است، در نقاط دیگر جهان هم رواج دارد.

ما هم فرصت را غنیمت شمرده و مقاله ای در این ارتباط و برای روزهای پایانی سال برای تان در نظر گرفته ایم. آنچه در ادامه به آن پرداخته خواهد شد مواردی هستند که هرچه سریع تر بهتر است برای دور ریختن آنها از منزل خود اقدام کنید.

با هم این موارد را مرور می کنیم:

چوب رختی های فلزی

1

چوب رختی های فلزی و نامرغوبی که در هر بار باز پس گرفتن لباس تان از خشکشویی دریافت می کنید به دلیل کیفیت پایینی که دارند برای لباس های شما مناسب نیستند.

آنها با پوشش نامرغوبی پوشیده شده اند و در زمان کوتاهی هم زنگ می زنند. به جای این چوب رختی ها از جنس هایی با پوشش های مرغوب پلاستیکی استفاده کنید.

کفش های کهنه

آیا کفش هایی در منزل شما وجود دارند که پاره شده باشند؟ اگر این کفش ها را استفاده نمی کنید اما هنوز هم قابلیت استفاده شدن را دارند آنها را به مراکزی که این اقلام را جمع آوری می کنند اهدا کنید.

لباس هایی که هرگز نمی پوشید

آنها را اهدا کنید. این امکان وجود دارد که کسانی وجود داشته باشند که به آن لباس ها بسیار احتیاج داشته باشند. می توانید در مورد لباس های فرزندتان هم کار مشابهی را انجام دهید.

اسباب بازی های قدیمی

4

به خوبی می دانیم که قیمت اسباب بازی گران است. اگر این اسباب بازی ها شکسته نیستند اما هیچ کدام از اعضای خانواده شما از آنها استفاده نمی کنند، آنها را اهدا کنید. اگر نمی دانید که به چه مراکزی اهدا کنید برای پیدا کردن مکان مناسب برای این کار پرس و جو کنید.

جوراب هایی که تنها یک لنگه آنها سالم است

نویسنده این مقاله آقای «جیکوب شمسیان»، می گوید که خودش یک سبد از این جوراب ها را داشت که آنها را روی ماشین رختشویی قرار داده بود و همواره این امید را داشت که بتواند لنگه دیگر آن را پیدا کند. اما بالاخره تصمیم گرفت که از پیدا کردن آنها صرفنظر کند.

لوازم آرایشی که تاریخ انقضای آنها گذشته

5

استفاده از لوازم آرایشی که تاریخ انقضای آنها گذشته می تواند آسیب های فراوانی را به همراه داشته باشد بنابراین هرچه سریع تر تمام مواد آرایشی قدیمی را بیرون انداخته و حتی در خرید انواع جدید آن از مراکز معتبر اقدام کنید.

داروهایی که تاریخ انقضا آنها گذشته

به عنوان مثال اگر کپسول Motrin که تاریخ نوشته شده روی آن مربوط به دو سال پیش است را هنوز هم نگهداری می کنید هرچه سریع تر آن را بیرون بیاندازید.

مسواک تان

7

لازم است هر چند ماه یک بار مسواک تان را با نوع جدیدی از آن جایگزین کنید. ظاهر مسواک تان مناسب ترین زمان برای این کار را به شما نشان خواهد داد. این کار از دیدگاه علمی نیز بسیار توصیه می شود.

وسایل داخل یخچال و فریزر

خودتان به خوبی می دانید که منظور از این وسایل چه چیزهایی هستند. برخی از اقلام مدت هاست که در یکی از کشوها یا گوشه کنار یخچال یا فریزر قرار داده شده اند و مدت هاست که از آنها استفاده نکرده اید.

آنها را بیرون آورده و دور بیاندازید. برخی از کیسه های نگهدارنده مواد غذایی موجود در فریزر هم لازم است همچون دستکش هایی که مدت طولانی استفاده شده اند با نوع جدید آن تعویض شوند.

کیسه های قدیمی خرید

7

کیسه هایی که بعد از خرید کردن از مراکز خرید دریافت کرده بودید و مجموعه ای از آنها را نگه داری کرده اید را نیز لازم است به دور بیاندازید.

سی دی (CDs)، دی وی دی (DVDs) و وی اچ اس (VHS)

یادمان نرود که اکنون سال ۲۰۱۷ میلادی است و آنچه مربوط به سال ها پیش بوده و اکنون قابلیت استفاده شدن را ندارد بهتر است دور انداخته شود.

اسفنج های ظرفشویی

8

یادمان باشد که همین اسفنج ها، می توانند بهترین مکان برای رشد باکتری ها باشند. دائم آنها را بشویید و تمیز نگه دارید. هر چند هفته یک بار هم آن را با نوع جدیدی جایگزین کنید.

فیلترهای آب

کارتریج های فیلتر آب بسته به مدلی که از آن استفاده می کنید هر چند ماه یک بار باید جایگزین شوند. زمانی که طعم آبی که میل می کنید فرق کرده باشد می تواند بهترین زمان برای انجام این کار باشد.

بیزنس کارت های قدیمی

9

اطمینان داشته باشید که هیچ کس به بیزنس کارت پنج سال پیش شما و زمانی که در شرکت دیگری مشغول به کار بودید نیازی ندارد. پس آن را دور بیاندازید.

شارژرهای قدیمی

اگر دیگر از ریش تراش Motorola Razr سیزده سال پیش خود استفاده نمی کنید، شارژر آن را هم نگهداری نکنید. یادتان باشد که در عصر تلفن های هوشمند زندگی می کنید.

مجله های قدیمی

10

در منزل یا محل کار همگی ما مجله هایی که مربوط به چندین سال پیش است دیده می شود. آنهایی را که به دردتان نمی خورد و هرگز استفاده نمی کنید را دور بیاندازید.

جوراب ها و لباس های زیر کهنه

اگر روی جوراب های تان سوراخ هایی وجود دارد که دیگر قابل پوشیدن نیست، آنها را بیرون بیاندازید و در صورت امکان با انواع جدیدی از آن جایگزین کنید. در مورد لباس های زیر هم همیشه توصیه به تعویض آنها می شود.

قبض های برق، آب و کلیه پرداخت های قدیمی

11

اگر در میان این قبض ها، لازم است برخی را نگهداری کنید یا اطلاعات مربوط به آن را داشته باشید، از آن عکس بگیرید و به صورت یک فولدر کامپیوتری نگه دارید و بقیه را بیرون بیاندازید.

لازم به ذکر است که هنرمندانی وجود دارند که از همین لوازم و اقلام آثار هنری ای را خلق می کنند اما اگر ما در گروه این هنرمندان قرار نداریم چه خوب است که هرچه سریع تر و پیش از شروع سال جدید سر و سامانی به وضعیت ظاهر منزل مان بدهیم.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود