آنچه باید از هم اکنون برای کاهش اثرات آلرژی های مربوط به فصل بهار انجام دهید

آنچه باید از هم اکنون برای کاهش اثرات آلرژی های مربوط به فصل بهار انجام دهید

یکی از رایج ترین فصولی که افراد در آن به آلرژی مبتلا می شوند فصل بهار است. اگر پیش از شروع فصل بهار، آمادگی های لازم را داشته باشید، کنار آمدن با حساسیت های مرتبط با آن برای تان آسان تر خواهد شد.

در ادامه این نوشته به بررسی برخی از راهکارهایی پرداخته خواهد شد که با به کارگیری آنها از بسیاری از عوامل حساسیت زا جلوگیری به عمل خواهید آورد.

این راهکارها را با هم مرور می کنیم:

فیلترهای کولر را عوض کنید

1

تمیز نگه داشتن فیلترهای هوا در هر فصلی اهمیت دارد اما خصوصا در فصل بهار که به دنبال یک زمستان نه چندان سرد آمده باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش های انجمن آسم آمریکا، در زمستان هایی که هوا چندان سرد نیست، گرده افشانی از برخی از درختان سریع تر صورت می پذیرد و این امر سبب تشدید آلرژی های فصل بهار می شود.

یک فیلتر کثیف کولر می تواند گرده های درختان را به خود جذب کند و ایجاد آلرژی هایی خصوصا در افراد مستعد کند. بنابراین راهکار بسیار خوبی است که برای جلوگیری از داشتن یک تابستان پر از عطسه، فیلترهای کولر را عوض کنید.

شروع به زدن عینک آفتابی تان کنید

زمانی که گرده های درختان به چشم ها، بینی و گلوی شما برخورد می کند نشانه های آلرژی در شما شکل می گیرد. دکتر «بویان هدجیو» متخصص آلرژی در شهر نیویورک، بر این باور است که افراد باید از ورود گرده ها به داخل چشم های شان پرهیز کنند.

این امر سبب قرمز شدن چشم ها، عطسه و خارش در نواحی اطراف بینی و گاهی نیز سرفه می شود. با زدن عینک آفتابی مانع ورود گرده های گیاهان به داخل چشم های تان خواهید شد. بنابراین پیش از شروع فصل بهار کم کم شروع به زدن عینک آفتابی خود کنید.

به اندازه کافی داروهای ضد آلرژی را تهیه و در دسترس داشته باشید

3

بهتر است پیش از آنکه فصل آلرژی فرا برسد، داروهای مرتبط با آن را میل کنید. Flonase یکی از اخیرترین اسپری های بینی به شمار می آید که به عملکرد تنفسی بهتر بینی کمک می کند چرا که گرفتگی های راه تنفسی بینی را برطرف می کند.

0

اگر از داروهای مخصوص آلرژی همچون «فکسوفنادین» استفاده کنید به خوبی متوجه تاثیر آنها خواهید شد.

استفاده از درمان های دارویی خصوصا اسپری بینی را زودتر شروع کنید

4

چند روزی طول می کشد تا اسپری های مخصوص بینی تاثیر خود را بگذارند. اگر می خواهید از منتظر ماندن برای دیدن نتیجه استفاده از این اسپری ها پرهیز کنید، زودتر از آن استفاده کنید.

پزشکان توصیه می کنند استفاده یک هفته زودتر از این اسپری ها می تواند بسیار مفید باشد.

جرم های دستشویی و توالت را کاملا از بین ببرید

5

زمانی که به آلرژی و مشکلاتی که برای تان به وجود می آورد می اندیشید احتمالا اولین چیزی که به ذهن شما می رسد، جرم های داخل دستشویی و توالت نیستند اما باید توجه داشته باشید که رسیدگی به این موضوع بسیار اهمیت دارد.

انجمن آسم آمریکا نیز بر اهمیت این موضوع تاکید دارد خصوصا اینکه در فصل بهار رطوبت نیز افزایش پیدا می کند.

زمان کمتری را در ساعات بین  ۵ تا ۱۰ صبح در فضای آزاد سپری کنید

6

اگر در گروه افرادی قرار دارید که به حساسیت در فصل بهار مبتلا می شوید. بهتر است در صبح هایی زود و در زمان گرده افشانی درختان در فضای آزاد حضور نداشته باشید.

دکتر «بویان هدجیو» نیز بر این باور است که افرادی که به حساسیت های فصلی مبتلا هستند بهتر است از ورزش کردن یا دویدی در فضای آزاد آن هم در هنگام صبح پرهیز کنند.

موها و مژه های تان را بشویید

99

دکتر «بویان هدجیو» تاکید می کند اگر پیش از آرایش کردن، صورت و مژه های تان را بشویید، از بروز نشانه های حساسیت جلوگیری به عمل خواهید آورد.

وی تاکید می کند اگر صبح ها برای پیاده روی یا ورزش به بیرون از منزل می روید حتما پیش از آرایش کردن صورت خود را به خوبی بشویید چرا که اگر صورت را به خوبی نشویید گرده های احتمالی را که روی صورت تان قرار گرفته، با آرایش کردن روی صورت تثبیت می کنید.

از راهکارهای طبیعی برای بهبود آلرژی استفاده کنید

7

عصاره های طبیعی می توانند، برای برطرف کردن نشانه های آلرژی بسیار موثر باشند. بسیاری از مردم این راهکارهای طبیعی را قابل اعتمادتر از روش های جدید امروزی می دانند.

دکتر «بویان هدجیو» می گوید: “این روش های سنتی ممکن است به شما پاسخ دهند و این امکان هم وجود دارد که در بهبود آلرژی شما بی اثر باشند اما در هر دو حالت ارزش امتحان کردن را دارند.”

یکی از بهترین این عصاره ها، از نظر دکتر هدجیو، عصاره گزنه است.

لزومی ندارد در روند چیزهایی که می خورید یا می نوشید تغییری به وجود آورید

8

اگرچه بسیاری از افراد معتقدند ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی می تواند باعث پرهیز از آلرژی شود، دکتر «هدجیو» بر این باور است که هیچ شاهد علمی ای برای این موضوع وجود ندارد.

وی می افزاید: “اینکه بتوانید یک رژیم سالم غذایی را دنبال کنید، بسیار خوب است اما واقعا نمی توانم از یک خوراکی خاص نام ببرم که بتواند تمام نشانه های آلرژی در شما را از بین ببرد.”

واکسن آلرژی ترزیق کنید

9

در مورد افرادی که هر سال با معضلات فراوان مرتبط به آلرژی مواجه هستند تزریق واکسن آلرژی توصیه می شود.

دکتر «هدجیو» نیز بر این موضوع تاکید دارد و از آن به عنوان «ایمن درمانی» یاد می کند. این واکسن ها بسیار شبیه به واکسن آنفولآنزا هستند با این تفاوت که برای افزایش ایمنی لازم است مقدار کمی از آن و در چند دفعه تزریق شود تا بتواند تاثیرگزار باشد.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود