۹ هنرنمایی عجیب و جالب که با بادکنک انجام شده اند

۹ هنرنمایی عجیب و جالب که با بادکنک انجام شده اند

اگر کارتون بسیار زیبای UP را دیده باشید، حتما صحنه ای که پیرمرد عاشق و مغموم، با استفاده از بادکنک های رنگی متعدد خانه خود را در آسمان پرواز می دهد را به خاطر دارید. صحنه ای که آدم تصور می کند به همان دنیای خیال و کارتون تعلق دارد را هنرمندان متعددی در گوشه و کنار جهان به واقعیت بدل کرده و با الهام از آن آثار زیبایی خلق کرده اند. از جمله می توان به همان خانه شناور آپ اشاره کرد که در واقعیت نیز تکرار شده. یا مثلا به صندلی ای اشاره کرد که با استفاده از دسته ای از بادکنک ها در هوا شناور است.

برای دیدن این آثار هنری که بعضا موقتی بوده اند، در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

پل معلق با استفاده از سه بادکنک هلیومی

1

پل Pont de Signeis که در تصویر مشاهده می کنید در واقع یک چیدمان هنری است که توسط هنرمندی موسوم به «اولیویر گراسته» در سال ۲۰۱۲ میلادی در پارک Biennial در کشور انگستان ساخته شده است.

این طور به نظر می رسد که سه بادکنک عظیم هلیومی، این پل را در هوا معلق نگه داشته اند و دنیای خیال را به واقعیت تبدیل کرده اند. اما این پل قابل استفاده نبوده و جنبه تزئینی دارد.

خانه UP در دنیای واقعی

2

دو بالن سوار بسیار خلاق و خوش ذوق، صحنه تاثیرگذار و زیبای انیمیشن آپ، هنگامی که پیرمرد عاشق صدها بادکنک را به خانه وصل کرده و به کمک آن ها خانه مشترکشان با عشقش را در آسمان به پرواز در می آورد را در دنیای واقعی بازسازی کرده اند.

آن ها ۳۰۰ بالن رنگی و بزرگ را به یک خانه کوچک وصل کرده و خودشان درون خانه، به آسمان پرواز می کنند. هنرنمایی این دونفر در زمان اجرا از شبکه نشنال جئوگرافیک پخش شده و مورد توجه افراد زیادی در دنیا قرار گرفت.

شناور بودن زرافه تاکسیدرمی شده با استفاده از بادکنک

3

این اثر هنری در استودیوی جیمز پرکینز نصب شده است.

صندلی معلق

4

این صندلی معلق که این توهم را ایجاد می کند که به هیچ کجا وصل نیست، توسط استودیوی هنری ژاپنی h220430 طراحی و ساخته شده است.

میز ناهار خوری معلق با بادکنک

5

این میز ناهار خوری که توسط هنرمندی موسوم به «کریستوفر دافی» طراحی شده نیز این توهم را ایجاد می کند که شیشه روی بادکنک هایی سوار شده که هر آن احتمال ترکیدن را دارند. طرح این بادکنک ها نیز از کارتون آپ ملهم شده اند.

پرواز عروس با بادکنک

6

اینکه بتوان با یک دسته بادکنک در هوا شناور بوده و حرکت کرد، آرزوی جالب بسیاری از کودکان می تواند باشد. در همین راستا یک موسسه برگزاری مراسم عروسی با توجه به این آرزوی دست یافتنی، امکان این کار را برای عروس ها مهیا می کند.

نمایشگاه بادکنک های آپ

7

در سال ۲۰۱۶ میلادی، یک هنرمند معلول با استفاده از ۲۰ هزار بادکنک هلیومی در کلیسای سنن لئونارد به آسمان بلند شد. این پرفورمنس هنری ۴۸ ساعت ادامه داشت و در جهت حمایت از هنرمندان ناتوان جسمی برگزار شده بود.

صندلی شناور

8

این صندلی نیز توسط هنرمند ژاپنی موسوم به «استاتوشی ایتساکا» طراحی شده و به این طور به نظر می رسد که توسط ۱۰ بادکنک هلیومی در هوا شناور است. این صندلی بسیار مقاوم تر از آن چه به نظر می رسد است و از پلاستیک تقویت شده فایبری ساخته شده.

خانه UP در دنیای واقعی

9

این خانه شناور در هوا که در تصویر می بینید نیز دقیقا مشابه انیمیشن آپ ساخته شده؛ فردی به نام جاناتان تراپ نخستین فردی بود که در جشنواره بالن سواری کشور مکزیک، با استفاده از بادکنک های هلیومی یک خانه کوچک را در آسمان به پرواز در آورد.

بدون نظر

ورود