زنان و جوانان قربانی های اصلی اضطراب هستند

زنان دو برابر بیشتر از مردان در معرض اضطراب قرار دارند

زنان و جوانان قربانی های اصلی اضطراب هستند

مطالعات جدید پیرامون تشویش و اضطراب ثابت نموده که زنان و جوانان دو برابر بیشتر از مردان در معرض این اختلال قرار دارند.

اختلال اضطراب شایع‌ترین مشکل روانی است که در اغلب موارد به نگرانی بیش‌ازحد، ترس، تلاش برای دوری جستن از موقعیت‌های پر چالش تعبیر می‌شود. حتی در برخی از موارد افرادی که به این اختلال روانی دچار شده‌اند، از حضور در فعالیت‌های اجتماعی اجتناب می‌کنند.

«اولیویا رمس» از محققان دانشگاه کمبریج می‌گوید، اختلال اضطراب می‌تواند زندگی را برای یک شخص بسیار سخت کند و این بسیار مهم است که سازمان‌های خدمات درمانی درباره شیوع این اختلال روانی در بین مردم آگاهی پیدا کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد ۱۰ درصد بزرگ‌سالانی که به بیماری قلبی مبتلا هستند، به اختلال اضطراب عمومی نیز مبتلا می‌شوند.

دراین‌بین سهم زنان دو برابر بیشتر از مردان است و این نوع اختلال به‌طور عمده در زنان مبتلابه بیماری‌های قلبی، سرطان و زنان باردار دیده می‌شود. اختلال وسواس فکری-عملی که نوعی اختلال اضطراب محسوب می‌شود و اختلالی بسیار نادر است و از هر ۱۰۰ نفر یک نفر به آن دچار می‌شود. اما باوجوداین میزان این اختلال در بین زنان باردار و حتی تازه مادران زیاد دیده می‌شود.

«لوئیز لافورچون» یکی از کارشناسان دانشگاه کمبریج می‌گوید، اختلال اضطراب می‌تواند موجب ناتوانی فرد در انجام کارهایش شده و حتی در برخی مواقع احتمال انجام خودکشی را در فرد مبتلابه این اختلال افزایش می‌دهد.

علاوه بر آن میزان اضطراب در بین مردان و زنان جوان زیر ۳۵ سال کاملا در اوج خود قرار دارد.

سایر تحقیقاتی که در این رابطه انجام‌شده، حاکی از آن است که مردم اروپای غربی و شمال آمریکا نسبت به مردم سایر ملل در معرض ابتلا به اختلال اضطراب قرار دارند. با جمع‌بندی این اطلاعات باید گفت که اضطراب در بین همه انسان‌ها عمومیت دارد اما در بین زنان و جوانان در مقایسه با سایر گروه‌ها بیشتر است. همچنین افرادی که بیماری‌های قلبی دچار هستند، به‌طورجدی در معرض ابتلا به این اختلال قرار دارند.

بر اساس تحقیق  ۴۸ دانشمند که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ انجام شد و در مجله «مغز و رفتار» چاپ شد، مشخص گردید از هر ۱۰۰ انسان ۴ نفر در سراسر دنیا به اختلال اضطراب دچار می‌شوند.

منبع: indianexpress
بدون نظر

ورود