هالیوود در دست حیوانات خانگی

انیمیشن‌هایی درباره حیوانات در میان سینمادوستان آمریکایی محبوبیت بسیاری دارند.

هالیوود در دست حیوانات خانگی

فروش فیلم‌های دیزنی در سال ۲۰۱۶ از مرز پنج میلیاد دلار گذشت، این‌بار یک انیمیشن از کمپانی یونیورسال صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا را از آن خود کرد.

«زوتوپیا»، «در جستجوی دُری» و در تازه‌ترین نمونه «زندگی پنهان حیوانات خانگی» یک نکته را عیان کردند: انیمیشن‌هایی درباره حیوانات در میان سینمادوستان آمریکایی محبوبیت بسیاری دارند. در حالی که در چند هفته گذشته انیمیشن «در جستجوی دُری» پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا بود، در نهایت صدرنشینی خود را به انیمیشنی از کمپانی یونیورسال واگذار کرد.

«زندگی پنهان حیوانات خانگی» به صورت گسترده در بیش از چهار هزار سالن نمایش اکران شد و با استقبال گسترده تماشاگران بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی فروخت. انیمیشن کمپانی یونیورسال در پایان‌هفتۀ گذشته با فروشی برابر با ۱۰۳.۲ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم بود و علاوه بر این عنوان رکورد ششمین افتتاحیه پرفروش یک انیمیشن در تاریخ سینما را نیز به نام خود ثبت کرد. باید یادآور شد که تمامی پنج انیمیشنی که در این فهرست جلوتر از «زندگی پنهان حیوانات خانگی» قرار دارند، دنبالۀ یک انیمیشن موفق بوده‌اند و از این نظر رکورد «زندگی پنهان حیوانات خانگی» در میان آن‌ها بی‌نظیر است.

این انیمیشن که ساخت آن ۷۵ میلیون دلار هزینه دربر داشته است، در چند بازار محدود خارجی نیز در حال اکران است که مجموع فروش جهانی انیمیشن را به ۱۴۵.۸ میلیون دلار رسانده است. «زندگی پنهان حیوانات خانگی» سه هفته متوالی در سینمای انگلستان پرفروش‌ترین فیلم است.

با اینکه بیشتر کارشناسان فروش پیش‌بینی کرده بودند که «در جستجوی دُری» این پایان هفته بیش از «افسانه تارزان» می‌فروشد، اما این پیش‌بینی‌ها غلط از آب در‌آمد و «افسانه تارزان» با ۲۰.۶ میلیون دلار فروش در ۳۵۹۱ سالن سینما دومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا شد. با در نظر گرفتن بودجه ۱۸۰ میلیون دلاری ساخت «افسانه تارزان» این میزان فروش در دومین هفته نمایش همچنان ناامیدکننده است.

همزمان با حکمرانی انیمیشن‌ها بر سینمای آمریکا، «عصر یخبندان: دوره برخورد» در ۲۵ کشور اکران شد و خیلی زود در این کشورها به فروشی برابر با ۵۷.۷ میلیون دلار دست پیدا کرد. این انیمیشن از ۲۲ جولای در آمریکا اکران خواهد شد، پس بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها شاهد پایان حکمرانی انیمیشن‌ها بر گیشۀ سینمای آمریکا باشیم. «زندگی پنهان حیوانات خانگی» داستان روی دیگری از زندگی حیوانات در غیاب صاحبان آن‌ها در خانه است. کوین هارت، لوئیس سی.کی، جنی اسلیت، الی کمپر، لیک بل و آلبرت بروکس از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

در حالی که «زندگی پنهان حیوانات خانگی» به راحتی صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا را به خود اختصاص داد، «در جستجوی دُری» همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و این پایان هفته نیز با اختلاف اندکی سومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا بود.

«در جستجوی دُری» که سه هفته گذشته حاکم مطلق گیشه سینمای آمریکا بود، این پایان هفته در نزدیک به چهار هزار سالن اکران شد و به فروشی برابر با ۲۰.۴ میلیون دلار بسنده کرد. این انیمشن با بیش از ۴۲۲ میلیون دلار فروش در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم اکران تابستان سینمای آمریکا است و خیلی زود با پشت سر گذاشتن انیمیشن «شیر شاه» پرفروش‌ترین انیمیشن دیزنی در آمریکا خواهد شد(مجموع فروش «شیر شاه» در آمریکا ۴۲۲.۸ میلیون دلار بود).

 

خبر خوب برای دیزنی اما این بود که مجموع فروش فیلم‌هایش خیلی زود از مرز پنج میلیارد دلار عبور کرد تا زودتر از هر استودیوی دیگر در هالیوود در یک سال به این میزان از فروش برسد. بسیاری از کارشناس صنعت سینما بر این اعتقادند که دیزنی علاوه بر این تا پایان سال از مرز ۷ میلیارد دلار فروش می‌گذرد و رکوردی تازه در صنعت سینمای آمریکا به نام خود ثبت می‌کند. این رکورد در حال حاضر با ۶.۹ میلیارد دلار فروش در یک سال در اختیار کمپانی یونیورسال است.

 

انیمیشن دیزنی درباره ماهی فراموشکار دُری در دیگر کشورها ۲۹.۷ میلیون دلار فروش داشت تا مجموع فروش خارج از آمریکای فیلم به ۲۲۰.۲ میلیون دلار برسد. مجموع فروش جهانی «در جستجوی دُری» ۶۴۲.۸ میلیون دلار است.

در این میان کمدی «مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند» با بازی زک افران و آدام دیواین نیز فراتر از انتظار ظاهر شد و با فروشی برابر با ۱۶.۶ میلیون دلار در ۲۹۸۲ سالن سینما چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا شد. بیش از ۵۰ درصد تماشاگران فیلم زیر ۲۵ سال داشتند.

یکی از نکات قابل ذکر در پرفروش‌های این پایان‌ هفتۀ سینمای آمریکا حضور فیلم هندی «سلطان» در رده دهم پرفروش‌ترین فیلم‌ها است. این فیلم در ۲۸۳ سالن سینما ۲.۲ میلیون دلار فروش داشت.

بدون نظر

ورود