با خطرناک ترین و باهوش ترین نژادهای سگ در جهان آشنا شوید

با خطرناک ترین و باهوش ترین نژادهای سگ در جهان آشنا شوید

برای قرار دادن یک سگ در زمره ی نژادهای خطرناک فاکتورهای متعددی وجود دارد که هیچ توافقی بر سر آن ها نشده است. اگر چه چنین دسته بندی و قرار دادن یک سگ یا نژاد خاص در زمره ی سگ های خطرناک نوعی زیاده روی و قضاوت نادرست به شمار می آید اما باید گفت که برخی از نژادها تمایل بیشتری به نشان دادن عکس العمل های خشن و حمله به انسان دارند. از این رو می توان گفت که هیچ سگ خطرناکی وجود ندارد که بتوان با اطمینان گفت به دیگران حمله می کند. در ادامه قصد داریم شما را با نژادهایی که سابقه ی بیشتری در نشان دادن رفتارهای خشن دارند یا در موارد متعددی به انسان حمله کرده اند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

۱- Tosa Inu

Tosa-Inu-w700
این سگ قوی و غول پیکر بین ۶۰ تا ۹۵ کیلوگرم وزن دارد و طول آن نیز بین ۶۱ تا ۸۰ سانتیمتر خواهد بود. این نژاد ابتدا برای تبدیل شدن به یک سگ مبارزه تولید شد و به دلیل خطرناک بودنش در بسیاری از کشورها قوانین محدود کننده ای در مورد نگه داشتن آن وجود دارد.

۲- Bandogge آمریکایی

american-bandogge-w700
این سگ بسیار قوی از ترکیب نژاد پیت بول تریِر آمریکایی و مستیف ناپلی به وجود آمده است. علی رغم ظآهر عضله ایش این سگ در ابتدا برای مبارزه تولید نشده بود اما امروزه در برخی مناطق ار آن ها برای مبارزه استفاده می شود.

۳-Cane Corso

cane-corso-w700
این سگ عضلانی بین ۴۵ تا ۶۸ کیلوگرم وزن خواهد داشت. Cane Corso از خانواده ی Canis Pugnax است که توسط رومیان در جنگ ها مور استفاده قرار می گرفتند.

۴-Bull Terrier

bull-terrier-w700
این نژاد به خاط سر تخم مرغی و گردشان مشهور هستند که بسیار قوی بوده و بافت های عضلانی بسیار مستحکم و متعددی دارند. اگر چه این نژاد معمولا تهاجمی نیست اما تمایل شدیدی به حمله به طعمه دارد و همین موضوع باعث شده که این نژاد در برخی از موارد به حیوانات کوچک تر از خود حمله کند.

۵- Ovcharka قفقازی

cau-w700
این نژاد که به شپرد قفقازی نیز معروف است برای محافظت از گله های چهارپایان تولید شد. این سگ بسیار جسور، سرسخت و شجاع است. این سگ در صورتی که به خوبی آموزش داده نشود می تواند تمایلات و رفتارهای خشنی را در مورد افرادی که نمی شناسد انجام دهد و تمایل بسیار شدیدی به مقابله با خطرات دارد.

۶- پیت بول

Slide1189-w700
واژه ی «پیت بول» انواع مختلفی از سگ ها را در بر می گیرد از پیت بول تریر آمریکایی تا استافوردشایر بول تریر و بولداگ آمریکایی. این سگ در ابتدا برای شکار تولید شد اما امروزه از آن به طور گسترده در مبارزه استفاده می شود. این سگ را خطرناک ترین نژاد سگ در آمریکا می شناسند.

۷- جرمن شپرد

Slide2102-w700
این نژاد که اصلیتی آلمانی دارد بین ۳۲ تا ۴۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت. جرمن شپرد بسیار باهوش، مطمئن، هوشیار، حساس و نترس است و به طور گسترده در نیروهای پلیس مورد استفاده قرار می گیرند. در مورد اموزش این سگ ها باید بسیار دقت کرد زیرا ممکن است در مقابل خانواده یا قلمروشان بسیار حساس بوده و در صورت احساس خطر به افراد حمله کنند.

۸- Rottweiler

Slide355-w700
این نژاد قدرتمند توانایی بالایی در محافظت از قلمرو خود دارد. رفتارهای خشن و تهاجمی در این نژاد نیز به دلیل آموزش نامناسب، اذیت و آزار، بی توجهی یاکمبود آموزش و آشنا نبودن با محیط صورت گیرد. در هر صورت قدرت بدنی این نژاد را نباید نادیده گرفت.

۹- سگ سورتمه کش آلاسکایی

Slide455-w700
این نژاد که با سگ های هاسکی سیبری خویشاوندی نزدیکی دارد باید به صورت روزانه آموزش داده شود و همیشه در جنب و جوش باشد در غیر این صورت حوصله اش سر رفته و مشکل ساز خواهد شد. این نژاد بزرگ از سگ های خانگی را می توان برای کشیدن سورتمه یا گاری یا حتی اسکی کردن نیز به کار گرفت. از آن جایی که این نژاد به خاطر استقلال مثال زدنی خود شناخته می شوند، ممکن است آموزش دادن آن ها سخت بوده و رفتار آن ها با حیوانات کوچک تر کمی با خشونت همراه است اما یکی از بهترین نژادها برای نگهبانی هستند.

۱۰- هاسکی

Slide555-w700
از این نژاد معمولا برای کشیدن سورتمه در نواحی شمالی زمین استفاده می شود. با وجود این که این نژاد همواره در خدمت انسان بوده است اما به خاطر غریزه ی شکارچی گری ذاتی خود ممکن است به حیوانات کوچک تر حمله کنند و بعضی اوقات نیز مشکل آفرین می شوند.

۱۱- Doberman Pinscher

Slide756-w700
این نژاد به خاطر هوشیاری، وفاداری و هوش فراوان خود مشهور هستند به همین دلیل بهترین نژاد برای نگهبانی از خانه و املاک شخصی دیگر به شمار می آیند و تنها در صورتی که حس کنند قلمرو یا خانواده ی آن ها در خطر است حمله خواهند کرد. این نژاد ابتدا در سال ۱۸۹۰ در آلمان و توسط شخصی به نام کارل فردریش لوییس دوبرمن تولید شد به همین دلیل نام دوبرمن را به خود گرفتند. وزن این سگ بین ۳۰ تا ۴۱ کیلوگرم خواهد بود. اگر چه از این سگ معمولا در گذشته برای نگهبانی از املاک شخصی یا در مراکز پلیس استفاده می شد اما در صورت مشاهده ی افراد غریبه و دیگر سگ ها رفتارهای خشنی را از خود نشان خواهند داد. به خاطر جثه ی زیاد و قدرت بدنی شان حمله ی آن ها به افراد بسیار خطرناک خواهد بود.

۱۲- Chow Chow

Slide855-w700
با توجه به جثه ی بزرگ و ظاهر خشن آن ها، صاحبان باید توجه ویژه ای به این نژاد داشته باشند در غیر این صورت بسیار تهاجمی و خطرناک خواهند شد. این نژاد اصلیتی چینی دارد و در برابر افراد غریبه به شدت واکنش نشان می دهد و به سختی از صاحب خود دفاع خواهد کرد.

۱۳- دو رگه گرگی

Slide955-w700
همانطور که از نام آن بر می آید این نژاد سگ گرگی نیز نامیده می شود و از آمیزش بین سگ و گرگ به وجود می آید به همین دلیل ممکن است در مقایسه با گرگ ها و سگ ها شاهد رفتارهایی از وی باشیم که قابل پیش بینی نباشند.

۱۴- Boxer

Slide1055-w700
اگر چه این نژاد ذاتاً خطرناک و تهاجمی نیست اما در برخی از موارد حوادث خونباری را رقم زده است. وزن این نژاد به ۲۳ تا ۳۲ کیلوگرم خواهد رسید و شخصیت پرجنب و جوش آن ها ممکن است با رفتارهای سرسختانه ی آن ها همراه باشد.

۱۵- Akita Inu

Slide1190-w700
این سگ نیز از همان دسته سگ هایی است که از مناطق کوهستانی ژاپن آمده اند که دو نوع ژاپنی و آمریکایی دارد. این نژاد قوی و مستقل بوده و خواهان تسلط کامل است. آن ها نسبت به خانواده ی خود بسیار مهربان بوده اما در صورت مشاهده افراد غریبه از قلمرو خود به سختی محافظت خواهند کرد.
منبع: list25
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • alizare خرداد ۲۸, ۱۳۹۶

    پس سگ اصیل ایرانی چی شد.کافیه یه نگاه به عکساش بکنید تا بفهمید بقیه نژاد ها براش یه شوخی بیشتر نیست.سگ سراب باقد یک متر و وزن ۱۰۰ کیلو بزرگتر از سگ های تو لیست شماست این سگ برای نگهبانی از گله هستش

  • Alireza خرداد ۲۸, ۱۳۹۶

    خیلی مطلب جالبی بود ، من خودم از جرمن شپرد و هاسکی خوشم میاد.

  • خسروی شهریور ۲۸, ۱۳۹۶

    سلام عزیزان من شیتزو کراس ترو ماده بسیار ریز دارم که نزدیک ۲ماهشونه ولی۱۵سانت هستن. شناسنامه دارواکسن زده.آزمایش سلامت..قیمت۹۰۰نصبت به ریز بودن و خالص بودتش پایین گذاشتم مسافرت میخوام بدم..۰۹۹۰۶۰۶۶۹۱۹تهران. فقط خریدار لطفا

  • محمدحسین قادری تیر ۲۷, ۱۳۹۷

    چرا سگ های بیکار وارد کشور ها نشد
    ممنون

  • اسی آذر ۲۹, ۱۳۹۷

    سلام مطلب جالبی بود و باید گفت سگی که هم زیبا باشه و هم خیلی شجاع ژرمن شبرد و اگه به تنهایی شجاع بخاید. دوبرمن

  • عرفان دی ۸, ۱۳۹۷

    به نظر من سگ گرگی بهترین سگ
    چون یه رگ از گرگ داره زندگی گله ای رو می پذیره
    با هم نوعاش به خوبی کنار می آد و با اونها زود دوش میشه