هر آنچه که باید قبل از تماشای فصل پنجم سریال «خانه پوشالی» بدانید

هر آنچه که باید قبل از تماشای فصل پنجم سریال «خانه پوشالی» بدانید

بسیار مشکل است که با دنیای واقعی سیاست امروزی هماهنگ شد و این موضوع در مورد سریال «خانه ی پوشالی» (House of Cards) ساخته ی کمپانی نت فلیکس نیز صدق می کند که فصل پنجم آن از سه شنبه ۹ خرداد پخش خواهد شد. در این فصل تعداد زیادی بازیگر جدید وجود دارد و درگیری های زیادی بین فرانک و کلر آندروود درخواهد گرفت و رفتارهای وحشتناک زیادی از داگ استمپر خواهید دید. البته باز هم باید شاهد سوء استفاده های فرانک از هر شخصیتی که با وی در ارتباط است نیز باشیم.

اما موضوع این است که اگر این سریال را دنبال نکرده باشید و می خواهید از این فصل جدید تماشای آن را شروع کنید و البته زمان کافی برای تماشای همه ی فصل های قبلی را ندارید باید بدانید که برخی اتفاقات قسمت های قبلی برای فهمیدن داستان در فصل پنجم ضروری خواهند بود. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با اتفاقات مهمی که در فصل های قبلی این سریال افتاده و پیش از شروع تماشای فصل پنجم باید بدانید آشنا کنیم. اگر شما نیز می خواهید فصل پنجم این سریال مهیج و پرطرفدار را تماشا کنید با ادامه ی این مطلب همراه باشید.

فصل اول

in-season-one-were-introduced-to-frank-underwood-kevin-spacey-in-his-first-scene-of-the-series-he-breaks-the-fourth-wall-by-talking-to-the-camera-also-he-kills-a-dog-w700
در فصل اول ما به شخصیت فرانک آندروود (با بازی کوین اسپیسی) آشنا می شویم. در اولین صحنه ی حضور او در این سریال وی با تماشا کردن به دوربین و صحبت کردن شخصیت خود را به بیننده می شناساند. همچنین وی در اولین قسمت سگ یکی از همسایگان را می کشد. فرانک یک عضو کنگره ایالات متحده و نماینده ی کارولینای جنوبی و یکی از اشخاص بانفوذ حزب دموکرات است. اما وی تشنه ی قدرت بیشتر است و برای رسیدن به قدرت بیشتر دست به هر کاری حتی قتل نیز می زند.
throughout-season-one-frank-sleeps-with-journalist-zoe-barnes-and-feeds-her-intel-she-doesnt-reveal-her-secret-source-to-her-colleagues-w700
در تمام فصل اول سریال می بینیم که وی با یک روزنامه نگار به نام زوی بارنز رابطه ی نامشروع داشته و اطلاعاتی در اختیار وی قرار می دهد و زوی نیز منبع اطلاعات خود را به همکارانش نمی گوید. فرانک و زوی رابطه ی بسیار عجیب و غریبی دارند.
54fefdaa3d33425a57fc6741_ss08-robin-wright-fashion-w700
کلر آندروود، همسر فرانک، نیز بعد از اطلاع از رابطه ی نامشروع همسرش در صدد انتقام برمی آید و با یک عکاس وارد رابطه می شود اما ازدواج خود با فرانک را به هم نمی زند.
house-of-cards-doug-stamper-michael-kelly-w700
داگ استمپر که مشاور اصلی فرانک و دست راست وی به شمار می آید و بعد از مدت ها اعتیاد خود به الکل را ترک کرده است به یک دختر به نام راشل پوسنر علاقمند می شود. راشل پوسنر نیز دختری است که با یک عضو بانفوذ کنگره به نام پیتر روسو رابطه داشته و فرانک آندروود از این موضوع مطلع می شود.
Chapter 10 Season 1 1-w700
فرانک بعد از باخبر شدن از روابط نامشروع پیتر روسو و زیاده روی های وی در نوشیدن مشروبات الکلی از او باج می خواهد. در واقع فرانک قصد دارد از روسو برای رسیدن به مقام معاونت رییس جمهور استفاده کند.
5c4f7cfa-4579-4b57-92c2-f05a9f5decc1-w700
بعد از این که روسو تصمیم می گیرد نقشه های فرانک را برملا کند، وی روسو را در حالی که ماشینش در داخل گاراژ روشن است به قتل می رساند و تمامی شواهد و مدارک مربوط به حضور خود در صحنه ی قتل روسو را پاک می کند تا خودکشی به نظر برسد.
by-the-end-of-season-one-president-walker-asks-frank-to-be-the-vice-president-of-the-united-states-w700
در انتهای فصل اول سریال، رییس جمهور واکر از فرانک می خواهد که سمت معاونت رییس جمهور را تقبل کند.

فصل دوم

in-the-season-two-premiere-frank-pushes-zoe-barnes-in-front-of-a-moving-train-ouch-she-was-getting-too-close-to-figuring-out-that-he-was-behind-russos-death-w700
در ابتدای فصل دوم، فرانک که در می یابد زوی بارنز به پرده برداشتن از راز مرگ پیتر روسو نزدیک شده است او را زیر قطار در حال حرکت می اندازد و بدین ترتیب او نیز توسط فرانک به قتل می رسد.
claire house of cards-w700
کلر آندروود و همسر رییس جمهور از لایحه ای حمایت می کنند که انقلابی در تحت تعقیب قرار دادن نظامیان در مورد آزار جنسی ایجاد می کند. در یک مصاحبه وی اعلام می کند که بعد از مورد هتک حرمت قرار گرفتن توسط یک ژنرال ارتش بچه اش را از دست داده است.
frank-and-claire-begin-to-love-and-trust-their-bodyguard-so-much-that-they-have-a-threesome-with-him-w700
کلر و فرانک به شدت به محافظ شخصی خود، میچم، اعتماد می کنند. این موضوع هیچ تاثیری در داستان اصلی سریال ندارد اما رابطه ی نه چندان محکم فرانک و کلر را نشان می دهد.
as-a-result-of-a-corrupt-deal-with-china-orchestrated-by-frank-president-walker-resigns-from-his-position-before-an-impeachment-and-the-season-ends-with-franks-swearing-in-as-president-w700
بعد از امضای یک قرارداد نامشروع با کشور چین که فرانک آن را دسیسه چینی کرده است رییس جمهور واکر قبل از اعلام جرم از مقام خود استعفا می دهد. فصل دوم نیز با سوگند یاد کردن فرانک به عنوان رییس جمهور جدید به پایان می رسد.
doug-stamper-has-become-obsessed-with-the-call-girl-rachel-posner-but-she-leaves-him-for-dead-after-hitting-him-in-the-head-she-flees-the-scene-w700
داگ استمپر بیش از پیش به راشل پوسنر علاقمند می شود اما راشل به او شلیک کرده و او را به قتل می رساند و از صحنه ی قتل می گریزد.

فصل سوم

six-months-into-his-presidency-frank-is-pushing-for-his-new-jobs-program-called-america-works-the-season-also-follows-his-decision-to-run-in-the-next-presidential-election-w700
شش ماه بعد از رییس جمهور شدن فرانک وی برنامه ی خود برای افزایش شغل با نام «America Works» را ارائه می کند. همچنین در ادامه ی فصل وی از قصد خود برای شرکت در رقابت های ریاست جمهوری آینده پرده بر می دارد. او در ابتدا می گوید که قصد شرکت در رقابت ها را ندارد اما بعد از مدتی نظر خود را عوض می کند.
4444
در کمال ناباوری داگ زنده است و بعد از بهبودی دوباره به نوشیدن مشروبات الکلی روی آورده است. علی رغم این که راشل سعی کرده او را بکشد وی همچنان او را دوست داشته و برای پیدا کردنش تلاش می کند. در نهایت داگ استمپر موفق می شود راشل را در نیومکزیکو و با یک هویت جدید پیدا کند. ما در فیلم نمی بینیم که چطور راشل را به قتل می رساند اما می بینیم که برای وی قبر می کند.
eterte
کلر آندروود نیز به نقش خود به عنوان بانوی اول کشور راضی نبوده و قصد دارد سمت نماینده ی کشورش در سازمان ملل را به دست آورد اما کنگره با این موضوع مخالفت می کند. فرانک بدون توجه به مخالفت کنگره همسرش را به این سمت منصوب می کند.
sdfsd-w700
فرانک و کلر به روسیه سفر می کنند که اخیراً یک شهروند آمریکایی در این کشور به دلیل اعتراض به محدودیت های مدنی در آن دستگیر شده است. کلر اعلام می کند که تا زمان آزاد نشدن وی سلول زندانی را ترک نمی کند. مرد زندانی در حالی که کلر در سلول به خواب رفته است خود را دار می زند.
34654
بعد از این تجربه ی تلخ و دردناک، کلر سیاست های ویکتور پتروف، رییس جمهور روسیه را که شباهت بسیاری به ولادیمیر پوتین دارد، را محکوم می کند و این موضوع باعث می شود که مذاکرات صلح جویانه بین دو کشور بدون هیچ نتیجه ای به پایان برسد. در نتیجه کلر آندروود از مقام خود استعفا می دهد.
4428283-9265294587-aRgIo-w700
در تمام طول این فصل نویسنده ای به نام تام ییتس را می بینیم که به خواست فرانک همیشه همراه او بوده و در مورد برنامه ی ایجاد شغل فرانک یک کتاب بنویسد. فرانک بعد از خواندن نقدهای ییتس در مورد یک بازی ویدیویی وی را برای این کار انتخاب می کند.
season-three-ends-with-claire-telling-frank-that-shes-leaving-him-w700
در انتهای فصل سوم کلر به فرانک می گوید که قصد دارد او را ترک کند.

فصل چهارم

house-of-cards-season-4-clire-and-frank-underwood-w700
کلر در این فصل فرانک را تهدید می کند که اگر وی را برای سمت معاونت رییس جکهوری در انتخابات آینده معرفی نکند جدایی خود از وی را علنی اعلام خواهد کرد. در انتخابات ریاست جمهوری آینده، فرانک باید با یک جمهوری خواه به نام ویل کانوی که فرماندار نیویورک است رقابت کند.
lucas-the-journalist-who-worked-with-zoe-barnes-back-in-season-one-is-released-from-prison-and-attempts-to-assassinate-frank-killing-meechum-in-the-process-frank-undergoes-surgery-and-almost-dies-w700
لوکاس روزنامه نگار و از همکاران زوی بارنز بعد از آزادی از زندان تلاش می کند فرانک را ترور کند. در این حمله محافظ فرانک کشته می شود و فرانک که به سختی با مرگ دست و پنجه نرم می کند تحت عمل جراحی قرار می گیرد.
gsdgsd-w700
داگ که شدیداً به فرانک وفادار است زنی را مجبور می کند که فرانک را در صدر لیست انتظار پیوند قرار دهد که این موضوع باعث مرگ مردی می شود که در انتظار پیوند قرار دارد. در ادامه داگ با همسر این مرد آشنا می شود.
House-of-Cards-5-w700
تام بعد از مرگ مادر کلر آندروود در تگزاس می ماند و به او نزدیک می شود. در ادامه فرانک از رابطه ی کلر و تام مطلع می شود و تام به عضویت تیم طراحی سخنرانی رییس جمهور در می آید.
sfsdsfd-w700
تام هامر اشمیت که رییس زوی بوده است سعی می کند اطراف نزدیک فرانک را به خود جلب کرده و او را رسوا کند. واکر، رییس جمهور سابق نیز درخواست هامر اشمیت را رد می کند اما اطلاعات مهمی را در اختیار وی قرار می دهد. جکی شارپ و رمی دانتون در این موضوع با اشمیت همراه می شوند.
dgdfdfgd-w700
فصل چهارم نیز با این صحنه به پایان می رسد که کلر و فرانک به دوربین نگاه کرده و فرانک می گوید:” ما تسلیم ترور نخواهیم شد. ما خود ترور می کنیم”.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود