چگونه عطر بزنیم که رایحه آن دوام زیادی داشته باشد؟

چگونه عطر بزنیم که رایحه آن دوام زیادی داشته باشد؟

بوی خوب داشتن یکی از اصول خوش تیپی است که برای این منظور از عطر استفاده می شود. اما برخلاف تصور عام، عطر زدن به اسپری کردن آن روی لباس محدود نمی شود و اصول و قواعد خاص خود را دارد.

این که چگونه از عطر استفاده کنید قواعدی می طلبد که بیشتر مردم از آن ها بی اطلاع هستند. چندین اشتباه رایج در استفاده از رایحه های خوب، اسپری کردن مقدار زیاد عطر، اسپری کردن در قسمت های نادرست و مالیدن آن به پوست پس از پاشیدن است.

داشتن بوی خوب مستلزم انجام چند ترفند ساده است. در وهله نخست باید بدانید که عطرها و ادکلن ها به گونه ای طراحی می شوند که در روغن طبیعی پوست بدن شما ادغام شده و رایحه ای منحصر به خودتان را بسازند. هنگامی که عطر را روی لباس خود می پاشید، در واقع از وقوع این روند پیشگیری می کنید.

به این مفهوم که نباید عطر را روی لباس اسپری کرد، زیرا از داشتن رایحه اصلی عطر خود محروم خواهید شد. درست این است که عطر روی پوست پاشیده شود. اما محلی که برای اسپری کردن عطر انتخاب می کنید نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

شما باید عطر/ادکلن را روی پوستِ جایی بزنید که گرم است و موجب پراکنده شدن بوی روغنِ عطر در تمام روز می شود. هر چه مکان انتخابی گرم تر باشد، پراکندگی عطر نیز سریع تر صورت خواهد گرفت. اما استفاده از عطر مکان های سرد همانند مچ دست، مانع از پخش بو به اطراف می شوند.

بهترین قسمت ها برای استعمال عطر روی پوست، سینه و گردن یا هر دو آن هاست. مردانی که روی سینه خود مو دارند، این شانس را خواهند داشت که عطرشان برای مدت طولانی تری پخش بو داشته باشد.

این نکته بسیار مهم را نیز همیشه در گوشه ذهن خود داشته باشید که عطر را باید به مقدار کم روی پوست اسپری کنید.

عطر را به منظور خوش بوئی به پوست می زنید و اگر در این کار زیاده روی کنید، موجب ایجاد سر درد در دیگران و حتی خودتان خواهید شد.

در آخر هم باید اشاره کنیم، پس از اسپری کردن عطر می توانید آن را روی پوست پخش کنید، اما از مالیدن آن خودداری نمایید. عطر مانند لوسیون نیست که قرار باشد جذب پوست گردد، بلکه روغنی است که باید روی سطح پوست شما قرار گرفته و با روغن طبیعی بدنتان ادغام گردد. وقتی آن را روی پوست می مالید، خیلی سریع جذب پوست شده و در نتیجه بوی عطر هم به سرعت از بین می رود.

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود