ساختمانی با نمای صورت در ملبورن که به یاد بومی های استرالیا طراحی شده

ساختمانی با نمای صورت در ملبورن که به یاد بومی های استرالیا طراحی شده

بشر می تواند با قوه خیال خود برای هر عنصری در زندگی، صورت یا شکلی خاص متصور شود. مثلا در ابرها، شخصیت های کارتونی را ببیند یا لکه های روی دیوار، برایش یادآور شکلی خاص باشند. اما ما در این مطلب قصد داریم ساختمان ۳۲ طبقه ای زیبایی را معرفی کنیم که نمای آن را یک چهره واقعی تشکیل داده و خیال و توهم و تصویرسازی های ذهنی بیننده نیست.

1

این ساختمان در کارلتون، در انتهای خیابان سوانستون در شهر ملبورنِ استرالیا واقع شده است. معمار خوش ذوق آن، با استفاده از ایجاد تضاد بین بالکن های سفید رنگ و پنجره های سیاه، نمای کلی ساختمان را به شکل یک چهره بزرگ طراحی کرده است.

2

چهره ۸۵ متری که روی این ساختمان ترسیم گشته به «ویلیام باراک» (۱۸۲۴ تا ۱۹۰۳) تعلق دارد؛ آخرین عضو خاندان Wurundjeri-Willam که سخنگوی بسیار تاثیرگذار جامعه بومیان استرالیا به شمار می رفت و در مورد فرهنگ نژادی Wurundjeri اطلاعات بسیاری ارائه داد.

7

باراک همچنین هنرمندی بود که با دولت استعمارگر زمان خود جنگیده و سرزمین استرالیا را به مالکان اصلی آن بازگرداند. وی همچنین برای اتصال استرالیای سفید و سیاه به یکدیگر شهرت دارد.

3

معماران ساختمان یاد شده، برای ترسیم چهره باراک روی نمای آن، یکی از عکس های باراک را انتخاب کرده، آن را به نوارهای سیاه و سفید که در بخش های مختلف، ضخامت های نابرابری دارد، تبدیل کردند. سپس، نوارهای یاد شده را به پنل های سه بعدی برای ستون ها و نرده ها تبدیل کردند.

4

در نهایت، این پنل ها در کنار یکدیگر تصویری از هنرمند یاد شده را تداعی می کنند که از فاصله دورتر، بسایر واضح تر و بهتر دیده می شود.

8

بهترین تصویر این طرح را می توان از فاصله ۲.۸ کیلومتری مشاهده کرد. هر چه بیشتر به ساختمان نزدیک شوید، چهره ی طراحی شده، محوتر به نظر خواهد رسید.

5

نمای غربی و شمالی این آپارتمان دارای نقشه حرارتی رنگی است که جریان زندگی را در برجی با ۵۳۰ واحد آپارتمان نمایش می دهد.

6

این برج در ۵ مارس ۲۰۱۵ گشایش یافت و حدود ۷ سال برای ساخت و تکمیل آن زمان صرف شد.

منبع: amusingplanet
دیجیاتو
بدون نظر

ورود