تصاویری جالب که از کنار هم گذاشتن عکس های عملیات نورماندی و مکان آن ها در حال حاضر بدست آمده اند

تصاویری جالب که از کنار هم گذاشتن عکس های عملیات نورماندی و مکان آن ها در حال حاضر بدست آمده اند

عملیات معروف به «دی دَی» (D-Day) در طول جنگ جهانی دوم که با رمز «عملیات خدای خدایان» (Operation Overlord) در ماه ژوئن سال ۱۹۴۴ و در ساحل نورماندی انجام شد بزرگ ترین عملیات تهاجمی تاریخ است که از طریق دریا انجام گرفت. در این عملیات بیش از ۵.۰۰۰ قایق تهاجمی با پشتیبانی بیش از ۲۸۹ کشتی و ۲۷۷ مین روب از کشورهای کانادا، ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا حضور داشتند. متفقین در این عملیات تهاجمی بزرگ و شگفت انگیز بیش از ۲۲۶.۰۰۰ نفر از نیروهای خود را از دست دادند اما توانستند سرنوشت جنگ جهانی دوم را تغییر دهند.

در این سال آلمان ناگهان خود را درگیر دو جبهه ی مختلف در اروپا می دید که باعث شده بود قدرت نیروها و تمرکز آن ها در ساحل نورماندی و کل فرانسه کاهش یابد. اما این موضوع باعث نشد که پیاده شدن نیروهای متفقین در نورماندی به راحتی شکل گیرد و این نبرد را می توان مهم ترین و پر تلفات ترین نبرد دوران جنگ جهانی دوم نامید که در نهایت با موفقیت متفقین همراه بود.

در ادامه ی مطلب می خواهیم عکس های جالبی که یک عکاس به نام پیتر مک دیرامید از کنار هم قرار دادن تصاویر مناطق عملیاتی آن عملیات بزرگ و فرانسه امروزی بدست آورده است را به شما نشان دهیم.

juno-beach-on-may-8-2014-in-bernieres-sur-mer-france-juxtaposed-with-a-canadian-soldier-at-the-head-of-a-group-of-german-prisoners-of-war-including-two-officers-on-juno-beach-on-june-6-1944-w700
ترکیبی از تصویر ساحل جونو (Juno Beach) در تاریخ ۸ ماه می ۲۰۱۴ در برنیه سر مر (Bernieres sur Mer) فرانسه و تصویر یک سرباز کانادایی که گروهی از اسیران آلمانی از جمله دو افسر را در این ساحل در ۶ ژوئن سال ۱۹۴۴ همراهی می کند.
the-old-village-fountain-on-may-7-2014-in-sainte-marie-du-mont-france-where-a-group-of-american-soldiers-stood-on-june-12-1944-w700
ترکیبی از عکس شیر آب یک روستای قدیمی در سنت ماری دومون (Sainte Marie du Mont) فرانسه در ۷ می سال ۲۰۱۴ و تصویر گروهی از سربازان آمریکایی که در ۱۲ ژوئن سال ۱۹۴۴ منتظر برداشتن آب از این شیر آب هستند.
a-view-of-the-roadway-on-may-7-2014-in-saint-lo-france-where-us-army-trucks-and-jeeps-once-drove-through-w700
تصویری از جاده ای در سنت لو (Saint Lo) فرانسه در ۷ می سال ۲۰۱۴ که با تصویری از عبور سربازان و کامیون های نظامی ایالات متحده در سال ۱۹۴۴ ترکیب شده است.
the-cliffs-on-may-6-2014-in-pointe-du-hoc-france-where-german-prisoners-were-gathered-as-an-american-flag-was-deployed-for-signaling-on-omaha-beach-w700
تصویری از وضعیت کنونی ساحل اوماها (Omaha Beach) در منطقه ی پوینت دو هوک (Pointe du Hoc) در ۶ ماه می ۲۰۱۴ که با عکسی از جمع کردن اسیران آلمانی در سال ۱۹۴۴ در این منطقه ترکیب شده است.
a-view-of-the-market-square-on-may-6-2014-in-trevieres-france-juxtaposed-with-the-image-of-the-body-of-a-german-soldier-belonging-to-the-2-infanterie-regiment-on-the-market-square-on-june-15-1944-w700
تصویری از میدانی در شهر ترویره (Trevieres) در فرانسه در ۶ ماه می ۲۰۱۴ که در کنار تصویری از جنازه ی یک سرباز آلمانی در ۱۵ ژوئن سال ۱۹۴۴ در میدان بازار (Market Square) این شهر قرار گرفته است.
the-street-area-and-notre-dame-nativity-church-on-may-5-2014-in-bernieres-sur-mer-france-where-a-canadian-soldier-was-directing-traffic-on-d-day-w700
تصویری از کلیسای نتردام (Notre-Dame Nativity) در ۵ می سال ۲۰۱۴ در برنیه سر مر فرانسه در ترکیب با تصویر یک سرباز کانادایی در همین محل در سال ۱۹۴۴ در حال هدایت کردن ترافیک
the-seafront-and-juno-beach-on-may-5-2014-in-bernieres-sur-mer-france-juxtaposed-with-troops-of-the-3rd-canadian-infantry-division-landing-at-the-beach-on-d-day-w700
تصویری از خط ساحلی ساحل جونو در ۵ می ۲۰۱۴ در برنیه سر مر فرانسه که با تصویری از نیروهای یگان سوم پیاده نظام کانادا در روز عملیات در سال ۱۹۴۴ ترکیب شده است.
the-rue-de-bayeux-on-may-5-2014-in-caen-france-an-older-couple-watched-a-canadian-soldier-with-a-bulldozer-working-in-the-ruins-of-a-house-in-the-rue-de-bayeux-on-july-10-1944-w700
تصویری از ساختمان انجمن رو دو بایوکس (rue de Bayeux) در ۵ می سال ۲۰۱۴ در شهر کان فرانسه و ترکیب آن با تصویری از دو مرد فرانسوی در حال تماشای یک سرباز کانادایی که با یک بولدوزر در خرابه های این مکان در ۱۰ جولای سال ۱۹۴۴ در حال کار است.
SDSDFSD
تصویری از کلیسای سنت جورج دو باسلی (Saint Georges de Basly) و گورستان روبروی آن در ۵ می سال ۲۰۱۴ در باسلی فرانسه در ترکیب با تصویری از سه سرباز خدمات آمبولانس از یگان سوم پیاده نظام کانادا که در حال گذاشتن گل بر روی قبر کشته شدگان هستند.
423-w700
تصویری از بندر ویموث (Weymouth) بریتانیا در ۵ آوریل سال ۲۰۱۴ در ترکیب با تصویری از سربازان آمریکایی که برای شرکت در عملیات نورماندی در ژوئن سال ۱۹۴۴ در حال سوار شدن بر کشتی هستند.
122222-w700
لنگرگاه بندر ویموث در بریتانیا در ۵ آوریل سال ۲۰۱۴ در ترکیب با تصویری از قایق های مملو از سربازان آمریکایی که منتظرند برای عملیات نورماندی به این ساحل اعزام شوند.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود