۸ ترفند در به کارگیری زبان بدن که زندگی شما را برای همیشه متحول خواهند کرد

۸ ترفند در به کارگیری زبان بدن که زندگی شما را برای همیشه متحول خواهند کرد

گاه پیش می آید که برخی از افراد را بدون یادآوری نام شان در ذهن خود یادآوری می کنید و نشانه ها و علائمی را که آنها از طریق بدن خود به اطرافیان انتقال می دهند را به خوبی به خاطر می سپارید.

متاسفانه بسیاری از ما نقش زبان بدن در ارتباطات روزانه را دست کم می گیریم اما بی شک، برخی از آنها از جمله لبخند زدن، بسیاری از کارهای روزمره زندگی مان را تسهیل می کنند. در این میان، تکنیک ها و راهکارهای فراوانی وجود دارند که با به کارگیری آنها قادر به تقویت زبان بدن و موثرتر کردن روابط خود با دیگران خواهید بود.

در ادامه نیز ۸ مورد از آنها را برای تان برگزیده ایم که به با به کارگیری هر کدام تغییرات موثر و پایداری را در زندگی خود به وجود خواهید آورد. با هم این موارد را مرور می کنیم:

۱- آینه فرد مقابل باشید

1

هماهنگ کردن حرکات بدن خود با فردی که در حال مکالمه با او هستید، کار چندان آسانی نیست اما یکی از متخصصان منابع انسانی در CareerBuilder به نام «رزماری هنفر» آن را نشانه ای از تحسین، همراه و موافق بودن با آن فرد می داند. اینکه دقیقا بتوانید حرکات فرد مقابل را تقلید کرده و با او هماهنگ باشید، ترفند بسیار خوبی برای تحت تاثیر قرار دادن او به شمار می آید.

۲- با اعتماد به نفس و هدفمند راه بروید

12

تغییر دادن روش راه رفتنی که سال ها به آن عادت کرده اید آسان نیست با این حال اگر به ایجاد تغییرات موثری در خود علاقمند باشید که در عین حال بتواند قضاوت دیگران در مورد شما را به مسیر موثرتری ببرد بهتر است مصمم، بدون قوز و با اعتماد به نفس راه بروید. بر اساس یافته ها و مطالعات Scientific American، افرادی که با اعتماد به نفس بیشتری راه می روند، جذاب تر، با اعتماد به نفس تر و ارزشمندتر از سایرین به چشم می آیند.

۳- تماس چشمی موثری داشته باشید

3

بله درست است آنچه در درون شما اتفاق می افتد در درون چشمان تان قابل ملاحظه است. افرادی که در چشم هاشان تکان های زیادی وجود دارد، مضطرب و حواس پرت تر هستند و از صداقت کمتری نیز برخوردارند. برای افرادی که عادت به نگاه مستقیم به چشم های دیگران را ندارند ایجاد چنین عادتی کاری دشوار به شمار می آید اما همانند هر کار دیگری با تمرین امکانپذیر است.

خوشبختانه تکنیک هایی نیز برای دستیابی به این هدف وجود دارد. «لایل لاندز»، یکی از نویسندگان How To Talk To Anyone، برای عادت کردن به انجام این کار توصیه می کند: “باید تصور کنید که چشم تان با چسبی به چشمان فرد مقابل متصل شده و جدا شدنی هم نیست.” با پرورش چنین اندیشه ای در ذهن و عادت کردن به آن، ارتباط با دیگران از طریق تماس مستقیم چشمی برای تان امکانپذیر خواهد شد.

۴- اجازه دهید دست های تان در معرض دید قرار داشته باشند

4

گاهی خصوصا برای افرادی که ذاتا مضطرب هستند، این مشکل به وجود می آید که دست های شان را در چه وضعیتی قرار دهند. به همین دلیل نیز این امکان وجود دارد که آنها را در داخل جیب های شان قرار داده یا اینکه دست به سینه بنشینند که هر دو وضعیت، انعکاس منفی در فرد مقابل خواهد داشت.

زمانی که دست ها را پنهان می کنید این نشانه را به طرف مقابل انتقال می دهید که در حال پنهان کردن حقیقتی هستید. با آزاد قرار دادن اجزای بدن خود به دیگران اجازه دهید که به حریم شما وارد شوند و به آنها اعتماد کنید. از هر نوع وضعیت بدن که نشان دهنده حالت تدافعی باشد، پرهیز کنید.

۵- بیش از اندازه حرکت نکنید، ساکن هم نباشید

5

برخی از افراد عادت دارند که بیش از اندازه تکان بخورند. به عنوان مثال دائم دست های شان را تکان می دهند، انگشت ها روی میز می کوبند و یا با موهای شان بازی می کنند. برخی دیگر نیز بسیار ساکن و بی حرکت هستنند. مشکلی که چنین رفتارهایی به وجود می آورد این است که امکان دارد که چنین افراط و تفریط هایی در فرد مقابل نوعی عدم صداقت را بازنمایی کند.

دکتر «لیلیان گلاس»، رفتار درمان و متخصص زبان بدن که برای تشخیص نشانه های رفتاری با «اِف بی آی» نیز همکاری داشته در این باره می گوید، بهتر است مراقب افرادی که به هیچ عنوان تکان نمی خورند نیز باشید. وی ادامه می دهد:

“این امر می تواند نشانه اولیه جدالی نورولوژیکی باشد و بدن را برای یک رویارویی احتمالی آماده می سازد. زمانی که در یک مکالمه معمولی وارد می شوید و صحبت می کنید، طبیعی است که اندکی بدن خود را حرکت دهید و برخی از تکان هایی که می خورید در ناخودآگاه شما انجام می پذیرد. بنابراین زمانی که بدون هیچ گونه حرکتی در جایی می نشینید، می تواند علامت هشدار دهنده ای برای طرف مقابل به شمار آید.”

برای اینکه بتوانید بهترین تاثیر را بر روی فرد مقابل داشته باشید، بهتر است تعادل را در حرکات بدن خود حفظ کنید.

۶- صاف بنشینید

9

حق با والدین تان بود که در کودکی و زمانی که قوز می کردند به شما تذکر می دادند. «آماندا آگوستین»، از مشاوران حرفه ای مشاغل که در TopResume مشغول به کار است،  چنین می گوید: “زمانیکه برای مصاحبه کاری می روید و خود را در داخل صندلی فرو می برید، عدم اشتیاق خود برای بدست آوردن آن شغل را به فرد مقابل القاء خواهید کرد.” وی ادامه می دهد: “علاوه بر این نحوه نشستن یکی از علامت های عدم اعتماد به نفس کافی در شما نیز به شمار می آید.”

وی توصیه می کند، صاف نشسته و تا آنجا که می توانید بدن خود را به سمت سقف متمایل کنید. این نحوه نشستن، نشانه ای از با استعداد بودن و قابل اعتماد بودن شما نیز تلقی می شود. البته حق با شماست تغییر دادن وضعیت نشستن کار دشواری است اما تاثیر آن تا اندازه ای که ارزش تلاش کردن را دارد.

۷- روی نحوه دست دادن خود با دیگران کار کنید

7

«آشیش آرورا»، موسس InfoShore بر این باور است که اگر با دیگران بسیار ضعیف و بی روح دست بدهید، احتمالا شخصیت ضعیفی از خود را برای آنها به نمایش خواهید گذاشت. وی برای حل این مشکل پیشنهاد می دهد، زمانیکه با فردی دست می دهید، به گونه ای این کار را انجام دهید که بتوانید استخوان های دست آن فرد را به آرامی لمس کنید. هنگامیکه دست را در حین دست دادن به سمت بالا و پایین حرکت می دهید، همان اندازه فشار را حفظ کنید. همزمان تماس چشم خود با آن فرد را حفظ کرده و لبخند بزنید.”

۸- آرام باشید

8

هنگامی که اضطراب دارید، این احتمال وجود دارد که سرعت صحبت کردن و تکان های بدن تان افزایش پیدا کند. «پیتر اکونومی» یکی از متخصصین و مدیران موفق در این باره می نویسد: “در چنین زمانی بهتر است اندکی حرکات خود را آرام تر کنید. زمانی که در حرکات خود دقت بیشتری کنید، توانایی شما برای انجام آنها نیز افزایش پیدا می کند. ذهن نیز به خوبی از این روند آگاهی دارد.”

بنابراین بهتر است نفس عمیقی کشیده، آرام باشید و بر روی حرکاتی که انجام می دهید، تسلطی عامدانه داشته باشید. با این کار در زمان مواجه شدن با دیگران، معتمد به نفس و مقاوم تر به نظر خواهید آمد.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود