«های رِز»؛ مجموعه هنری ساخته شده با فناوری سه بعدی

«های رِز»؛ مجموعه هنری ساخته شده با فناوری سه بعدی

«های رِز» (Hi-RES)، نام مجموعه ای هنری است که در قالب مجسمه و نقاشی به دنبال کشف واقعیت قابل رویت از طریق لنزهای تحلیل گر مدل سازی های سه بعدی کامپیوتری است.

آثار مجموعه «های رِز» در واقع به دنبال بررسی ارتباط میان اثر هنری که نمایی از منشا اصلی خود را به تصویر کشیده و مرزهای واقعیت نمایی بین واقعیتِ قابل مشاهده، هنر و علم است.

به زبانی دیگر می توان گفت، از زمانی که هنر عکاسی اختراع شد و به طور دقیق تر، از زمانی که هنرمندان هنرهای تصویری، کشف کردند که می توان از عکس و عکاسی به عنوان مرجعی برای نگاه به واقعیت ها استفاده کرد، همه چیز در رابطه با به تصویر کشیدن واقعیت مرجع تغییر یافت.

عکاسی جانشین نقاشی شد و حالا با رشد روزافزون تکنولوژی این سوال مطرح می شود که چه محصولی از دنیای فناوری می تواند جایگزین عکاسی شود؟ پروژه هنری HI-RES در پاسخ به این پرسش، اسکن سه بعدی و مدل سازی سه بعدی را پیشنهاد داده است.

از آنجا که عکاسی، هنر به تصویر کشیدن دو بعد از واقعیت است و فیلم برداری نیز هنر نمایش تصاویر متحرک است، تکنولوژی هایی که توان ساخت مدل های سه بعدی را دارند، قادر خواهند بود تا نگاه ما به واقعیت را تا حد زیادی تغییر دهند.

به زبانی دیگر می توان گفت مدل سازی سه بعدی دیجیتالی واقعیتی فراتر از حقیقت را نشان می دهد و در واقع واقعیت مافوق واقعی هستند.

مجموعه هنری های رز، شامل سه گروه نقاشی و مجمسه است: جامد، واکسل و توری. تمامی آن ها به همه حالت های مدل سازی سه بعدی در برنامه هایی که آن ها را کنترل می کند، پاسخگو هستند. این حالت ها با ضریب خطای تقریبی، تصویری واقعی از سوژه را نمایش می دهند.

در ادامه می توانید بخش هایی از این مجموعه را تماشا کنید.

واکسل: پلی یورتان و رزین

1

2

3

4

5

6

7

8

9

جامد: پلی یورتان و رزین

10

جامد: مدادهای رنگی، لعاب و جوهر

11

12

توری: مداد نوک تیز و لعاب

13

14

15

منبع: boredpanda
بدون نظر

ورود