راهنمای تحصیل رشته های پزشکی در ۳۰ دانشگاه آلمان [قسمت اول]

اسامی دانشگاه های پزشکی معتبر آلمان با معرفی دوره کالج

راهنمای تحصیل رشته های پزشکی در ۳۰ دانشگاه آلمان [قسمت اول]

شماری از علاقمندان به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور، خواستار تحصیل در رشته های گروه غیر فنی و مهندسی و غیر انسانی هستند و به همین خاطر، به دنبال دانشگاه هایی هستند که کیفیت بالا و شرایط مطلوبی برای آموزش رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پیرا پزشکی داشته باشند.

از طرفی، در انتخاب دانشگاه های فعال و با کیفیت در عرصه پزشکی، نوع انتخاب کمی محدود است. چرا که اکثریت علاقمندان ایرانی به تحصیل در خارج از کشور، ‌به دنبال دانشگاه های غیر پزشکی هستند و متقاضیان رشته های پزشکی به نسبت انسانی و فنی و مهندسی، کمتر است. همین امر سبب می شود که پیدا کردن دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این رشته ها در خارج، ‌به اندازه رشته های فنی، راحت نباشد.

باید توجه داشت برای کسانی که خواهان تحصیل در رشته های پزشکی در خارج و سپس معادلسازی مدرک و فعالیت در ایران هستند، تحصیل در دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت و نه وزارت علوم ایران قرار دارد، از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید به این موضوع توجه کنند.

MED10
از درگاه DAAD.de می توانید اطلاعات لازم برای ادمیشن رشته های پزشکی آلمان را کسب کنید

در گفتار امروز که در ادامه سلسله مطالب راهنمای تحصیل و بورس در خارج از کشور است، به معرفی شرایط تحصیل پزشکی در کشور آلمان می پردازیم تا با لینک ها و محتوای اجمالی معرفی شده، این دسته از عزیزان بتوانند راهکارهای لازم را برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اختیار داشته باشند.

با ما همراه باشید.

تحصیل پزشکی در آلمان

med2

آلمان، اکثرا برای ایرانیان یک مقصد توریستی و تحصیلی محبوب است و بیشترین شمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور را دانشجویان غیر پزشکی تشکیل می دهند که قصد دارند در قطب اول اقتصاد و صنعت قاره سبز، از فرصت های علمی و تحقیقاتی پیش رو استفاده کنند.

اما به واسطه تحصیل تقریبا ارزانی که در رشته های پزشکی در این کشور وجود دارد، در یک دهه اخیر شمار علاقمندان به تحصیل پزشکی در آلمان روند صعودی پیدا کرده است و برخی از علاقمندان،‌افرادی هستند که در کنکور سراسری کشور،‌حائز رتبه های بالا نشده و پس از اخذ دیپلم  گروه تجربی، به دنبال مقصدهای تحصیلی ارزان و با کیفیت پزشکی در قاره سبز هستند.

البته هستند پزشکان عمومی که بعد از اتمام تحصیل، برای گذران دوره های تخصصی و حتی فوق تخصصی پزشکی، آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. به هر حال، پزشکی در آلمان، شرایط  خوب و مطمئنی را برای تحصیل و اشتغال بعد از تحصیل در اختیار دانشجویان قرار می دهد و به همین خاطر، آلمان با وجود زبان آلمانی، با استقبال گسترده دانشجویان بین المللی روبرو شده است.

آلمان، ده ها دانشگاه معتبر در رشته های مهندسی و پزشکی دارد و حضور ده ها هزار دانشجوی بین المللی که در دوره های تمام وقت کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، اثبات کننده سیستم آموزشی با کیفیت ژرمن ها در نیم قرن اخیر است.

med3

افرادی که در رشته های پزشکی در این کشور مشغول به تحصیل می شوند، هیچ تضمینی برای کسب اقامت دائم پس از اتمام دوره تحصیلی و اجازه طبابت در اختیار ندارند و تقربا شرایط با کشورهای مهاجر پذیری مانند نیوزلندو استرالیا و کانادا کمی متفاوت است.

اگر قصد دارید بعد از اتمام تحصیلات عالیه در آلمان، مشغول به کار شده و از شرایط اقامت و زندگی در این کشور اطلاع لازم را بدست آورید، به شما توصیه می کنیم که کلیه اطلاعات مورد نیاز را از اداره مهاجرت آلمان جویا شوید که راهنمای رسمی و معتبر عزیزانی است که قصد دارند در این کشور صنعتی، مشغول به کار شوند.

درباره گواهی قبولی در آزمون و دوره کالج

شرایط اعزام دانشجو پزشکی و دندان پزشکی و دیگر رشته های پزشکی به آلمان، نیاز به استفاده از موسسات مجاز یا استفاده از مجموعه های غیر مجاز اعزام دانشجو ندارد. دانشجویی که مسلط به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد و بتواند اطلاعات منتشر شده بر روی درگاه دانشگاه ها را بررسی کند، قادر خواهد بود تا شرایط مورد نیاز ادمیشن را فراهم کرده و تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های آلمان آغاز کند.

med4

در دانشگاه های آلمان، کسانی که از ایران اقدام می کنند، معمولا در اختیار داشتن گواهی قبولی در آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، یک برگ برنده و شرط لازم معرفی می شود. اگر شما در آزمون قبول شده اید، باید کارنامه خود را ترجمه رسمی کرده و به همراه دیگر مدارک، به دانشگاه مقصد ارسال کنید.

تقریبا شرط ادامه تحصیل در آلمان برای متقاضیان کارشناسی و بعضا کارشناسی ارشد، قبولی در آزمون سراسری است. البته هر دانشگاه، سبک ادمیشن خاص خود را دارد و بر خلاف کشور سوئد و حتی فنلاند، سیستم یکپارچه ای برای دریافت مدارک و بررسی شرایط متقاضی برای اعطای ادمیشن وجود ندارد.

یعنی شما باید لیستی از دانشگاه های پزشکی در آلمان را مشخص کرده و بر اساس نیازمندی های پذیرش هر کدام ، نسبت به ارسال مدارک و تعامل با واحد ادمیشن و اساتید مربوطه اقدام کنید. بنابراین،‌ حکم واحدی نمی توان برای کلیه دانشگاه های پزشکی آلمان برای شیوه پذیرش دانشجوی بین المللی ارائه کرد.

med5

معمولا کسانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان را دارند، می بایست در آزمون ورودی پزشکی، ‌نمره لازم را کسب کنند. این آزمون معمولا به زبان  آلمانی برگزار می شود و کسانی که قصد شرکت در آزمون دارند، سطح زبان خود را حداقل به سطح B1 باید برسانند.

البته سوالات این آزمون، مربوط به مقولات علوم تجربی است و البته سوالات ادبیات زبان آلمانی نیز در سطح معمولی در پرسش های آزمون مطرح می شود تا سطح درک مطلب دانشجو را همچون آزمون آیلتس و تافل، مورد سنجش قرار دهد.

به همین خاطر، اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان را دارید، حداقل از ۶ ماه قبل به فکر باشید و شرایط ادمیشن را مهیا کنید. این رویه با رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی متفاوت است.

زمان پذیرش دانشگاه های پزشکی

med6

بیشتر دانشگاه های پزشکی آلمان، در ماه سپتامبر یا همان شهریور خودمان، نسبت به پذیرش دانشجوی بین المللی اقدام می کنند و به همین خاطر، باید تا مارچ یا همان فروردین، مدارک را به دانشگاه مقصد ارسال و از دریافت آن توسط واحد ADMISSION یا Graduate Department اطمینان لازم را کسب کنید.

معمولا دانشگاه های دولتی آلمان در عرصه پزشکی، ترم زمستان (ژانویه) پذیرش نداشته و اگر فرصت ارسال مدارک برای ادمیشن تر پاییز را از دست داده اید، می بایست برای سال تحصیلی آینده اقدام کنید یا دانشگاه های کشورهای دیگر دنیا را بررسی کنید.

اگر از این روش به دنبال اخذ قبولی در دانشگاه های آلمان نیستند، می توانید در دوره های کالج ثبت نام کنید. این روش برای افرادی که نتوانسته اند در آزمون سراسری قبول شد و رتبه خوبی را کسب کنند،‌ توصیه می شود. حداقل یکسال تحصیل در کالج های مورد تایید دانشگاه های پزشکی آلمان مورد نیاز خواهد بود.

در این دوره های کالجی، زیست شناسی و شیمی و مقولات مربتط با دنیای پزشکی پایه، تدریس می شود و در صورتی که دانشجو بتواند در آزمون های کالج موفق شود، امکان ورود به دانشگاه های پزشکی آلمان برایش مهیا خواهد بود. بیشتر کالج ها در آلمان، هزینه های بسیار کمی را برای تحصیل دریافت می کنند و نمونه های رایگان هم زیاد است.

محدودیت سنی پزشکی

med7
در اختیار داشتن مدرک B1 زبان آلمانی، شرط مهم برای ادمیشن رشته های پزشکی در آلمان است

تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان، محدودیت سنی ندارد. در واقع برای دانشگاه مقصد، خیلی سن داوطلب ملاک نیست و امتیازات حرفه ای و علمی، در اولویت قرار دارد. اما مواردی بوده است که سفارت آلمان در تهران به واسطه سن داوطلبی که ادمیشن پزشکی از دانشگاه های آلمان کسب کرده، از اعطای روادید خودداری نموده است.

بنابراین بهترین سن برای تحصیل پزشکی در آلمان و دریافت روادید دانشجویی این کشور، زیر ۳۰ سال است و البته کسانی که سن بالاتری دارند نیز می توانند با راهکارهایی، نسبت به دریافت روادید اقدام کنند. مخصوصا اگر یک مقطع کارشناسی در حوزه پزشکی را در ایران گذرانده باشند که در ادمیشن آن ها نیز تاثیر خوبی خواهد داشت.

MED8

مدت زمان تحصیل پزشکی  در آلمان حدود شش سال و در رشته دندان پزشکی حدود پنج سال برآورد می شود که تحت نظام German State Examination system قرار دارد. در این کشور، پزشکی عمومی در سطح کارشناسی ارشد است و در ایران،‌ دکترای حرفه ای شناخته می شود. اگر فردی پزشکی عمومی در آلمان بخواند، می تواند با همین مدرک، پس از طی مراحل قانونی، پروانه طبابت کسب کند و نیازی به تحصیل در مقطع دکترای تخصصی نیست.

توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های پزشکی آلمان، برای تحصیل دانشجویان خارجی، گذراندن آزمون MEDIZINERTEST یا  Test für Medizinische Studiengänge (TMS) را درخواست می کنند که توسط دانشگاه هایدلبرگ در آلمان راهبری می شود.

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشجویان پزشکی

مدارک زیر معمولا توسط برخی از دانشگاه های پزشکی آلمان که در ادامه این گفتار، لیست و درگاه آن ها را مشاهده می کنید، از دانشجویان درخواست می شود. البته توجه کنید که همه دانشگاه ها به این مدارک مانند تاقل یا GRE، نیاز ندارند.

بر روی هر یک، لینکی ارائه شده است که اطلاعات تکمیلی را به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می دهد. داشتن رزومه قوی و توصیه نامه، گر چه شرط لازم یا کافی نیست، اما شانس شما را برای ادمیشن افزایش می دهد.

اگر با این پرسش مواجه شدید که مدرک تحصیلی خود مورد تایید است یا خیر، از UNI ASSIST استفاده کنید.

ادامه تحصیل پزشکان عمومی در آلمان

بررسی ها نشان می دهد که افرادی که خواهان ادامه تحصیل در آلمان با مدرک پزشکی خود از ایران هستند، می بایست مدرک خود را در این کشور رجیستر کرده و پس از گذران دوره هایی و شرکت در آزمون های مربوطه، هم پروانه کار دریافت کنند هم شرایط ادامه تحصیل در دوره های تخصصی و فوق تخصصی برایشان فراهم شود.

این افراد برای گذران دوره های تخصصی، می بایست ابتدا دوره های کلینیکال را با موفقیت در آلمان سپری کنند. یکی از درگاه هایی که در این زمینه اطلاعات خوب می دهد، در این نشانی قرار دارد.

اطلاعات تکمیلی را در این نشانی مشاهده بفرمایید.

جهت اطلاع دانشجویان غیر اروپایی

MED9

چون شما شهروند اتحادیه اروپا نیستید و قصد دارید از مقطع دیپلم یا کارشناسی برای تحصیل در این کشور اقدام کنید، می بایست اطمینان حاصل کنید که دیپلم دبیرستان شما،‌ حائز شرایط لازم برای ارزشیابی و معادلسازی با مدراکی که در آلمان صادر می شود هست یا خیر.

اگر مدرک شما، قابل ارزشیابی نباشد، می بایست در دوره یک سال کالج شرکت کنید که STUDIENKOLLEGE‌ گفته می شود. بعد از گذران کالج، می بایست در آزمونی که Feststellungsprüfung نامیده می شود، شرکت نمایید و نمره قبولی را کسب کنید.

طبق اطلاعاتی که در سایت دانشگاه HOCHSCHULE KONSTANZ ارائه شده است، در دوره کالج یکساله رایگان، دروسی از جمله: زبان آلمانی، ریاضیات عمومی، فیزیک و شیمی،بیزینس و علوم سیاسی و اقتصاد عمومی تدریس می شود.

نشانی پست الکترونیک ده ها دانشگاه آلمان که دوره های کالج را برگزار می کنند، برای اطلاع خوانندگان عزیز در انتهای این متن ارائه شده است. شما پس از انتخاب دانشگاه مقصد ، از طریق ای میل ارائه شده، با مسئول مربوطه مکاتبه کرده و شرایط ادمیشن کالج را بررسی می کنید.

معرفی لینک های خوب برای متقاضیان تحصیل در آلمان

اولین لینکی که به آن مراجعه کنید، DAAD است. برنامه تبادل آکادمیک آلمان که جدید ترین اطلاعات درباره ادمیشن دانشجویان خارجی در دانشگاه های آلمان را ارائه می دهد. بخش پرسش و پاسخ این سایت را حتما مطالعه کنید. چرا که پاسخ به بسیاری از پرسش های داوطلبان تحصیل در این کشور، در این سایت در دسترس است.

برنامه Hi Potentials برای حمایت از دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، فرصت های تحصیلی و بورسی متنوعی را معرفی کرده است که توسط وزارت آموزش و تحقیقات دولت فدرال آلمان راهبری می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این قسمت مراجعه کنید.

سرویس دهنده آموزش رسمی در آلمان که Deutcher Bildnugsserver نامیده می شود، سومین لینکی است که متقاضیان تحصیل در این کشور بهتر است گشتی در آن زده و اطلاعات مفیدی که به روز رسانی می شود را در ان تماشا کنند.

ساختار آموزش پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را می توانید با توجه به سیستم آموزشی و نمره بندی (ECTS) در این نشانی مشاهده کنید.

فهرست دانشگاه های بیمارستانی آلمان

Aachen – RWTH

Berlin – Charité (Benjamin Franklin der freien Univ. und  Humboldt-Universität)

Bochum – Ruhruniversität

Bonn – Rheinische Friedrich-Wilhelm-Universität

Düsseldorf, Heinrich Heine Universität

Dresden – Universitätsklinikum Carl Gustav Carus

Erlangen-Nürnberg – Friedrich-Alexander Universität

Essen – Universitätsklinikum

·         Frankfurt – Johann Wolfang Goethe-Universität
·         Freiburg – Albert-Ludwigs-Universität
·         Giessen – Justus-Liebig-Universität
·         Göttingen – Georg-August-Universität
·         Greifswald – Ernst-Moritz-Arndt Universität
·         Halle-Wittenberg – Martin-Luther-Universität
·         Hamburg – Universität
·         Hannover – Medizinische Hochschule
·         Heidelberg – Ruprecht-Karls-Universitätsklinikum
·         Jena – Friedrich-Schiller-Universität
·         Kiel: Universitätsklinikum Schleswig-Holstein – Campus Kiel
·         Köln – Universität
·         Leipzig – Universität
·         Lübeck: Universitätsklinikum Schleswig-Holstein – Campus Lübeck
·         Magdeburg – Otto-von-Guericke-Universität
·         Mainz – Johannes Gutenberg-Universität
·         Mannheim, Universitätsklinikum
·         Marburg – Philipps-Universität
·         München – Ludwig-Maximilians-Universität Innenstadt
·         München – Klinikum rechts der Isar
·         Münster – Westfälische-Wilhelms-Universität
·         Regensburg – Universität
·         Rostock – Universitätsklinik 
·         Saarland – Universitätsklinikum
·         Tübingen – Universität
·         Würzburg – Bayerische Justus-Maximilians-Universität
·         Ulm – Universität

فهرست  ۳۰ دانشکده پزشکی دانشگاه های آلمان به تفکیک شهر

در هر شهر آلمان که علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی هستید، لینک دانشگاه ها در فهرست زیر ارائه شده است که شما را از بررسی های بیشتر، بی نیاز می کند.

Berlin
·         Charité, Medical Faculty, Humboldt University Berlin
·         Universitätsklinikum Benjamin Franklin, Berlin
Bochum
·         Ruhr-Universität Bochum – Fakultät für Medizin
Bonn
·         University of Bonn – Medical Center
Cologne (Köln)
·         University of Cologne – Faculty of Medicine
Düsseldorf
·         Medizinische Fakultät, Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
Erlangen-Nürnberg
·         Medizinische Fakultüt, Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg
Frankfurt
·         Fachbereich Medizin, Johann Wolfgang Goethe Universität Frankfurt am Main
Freiburg
·         Medizinische Fakultät, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg
Giessen
·         University Giessen
Göttingen
·         Medizinische Fakultät Uni Göttingen
Greifswald
·         Faculty of Medicine, Ernst-Moritz-Arndt University of Greifswald
Halle-Wittenberg
·         Medizinische Fakultät, Martin-Luther Universität Halle-Wittenberg
Hamburg
·         Universät Hamburg
Hannover
·         Medizinische Hochschule Hannover
Heidelberg
·         University of Heidelberg 
Kiel
·         Medizinische Fakultät, Christian-Albrechts-Universität Kiel
Magdeburg
·         Medizinische Fakultät Otto-von-Guericke Universität Magdeburg
Leipzig
·         University of Leipzig Faculty of Medicine
Lübeck
·         Medizinische Universität Lübeck
Mainz
·         Universität Mainz
Marburg
·         Philipps-Universität Marburg – Fachbereich Humanmedizin und Klinikum
Munich (München)
·         Faculty of Medicine, Ludwig-Maximilians-University Munich
Münster
·         Münster University Medical School MedWeb Münster
Regensburg
·         Universität Regensburg
Rostock
·         Medizinische Fakultüt, Universität Rostock
Saarland
·         Saarland University Hospital – Faculty of Medicine
Tübingen
·         Universität Tübingen
Ulm
·         Medizinische Fakultät, Universität Ulm
Würzburg
·         Medizinische Fakultät der Universität Würzburg

نشانی پست الکترونیک دوره های کالج دانشگاه های معتبر آلمان

لیست زیر، نشانی پست الکترونیک دانشگاه های مختلف آلمان را معرفی کرده که شما می توانید اطلاعات تکمیلی درباره شرایط شرکت در دوره های کالج را از آنها کسب کنید. کافیست یک ای میل به نشانی دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و شرایط را استعلام کنید یا به درگاه معرفی شده در بالا مراجعه فرمایید.

RWTH

e-mail: studienkolleg@rwth-aachen.de

Technische Universität Berlin

e-mail: studienkolleg@tu-berlin.de

Universität Bochum

e-mail: stk.bo.esw@t-online.de

Universität Bonn

e-mail.: studienkolleg@uni-bonn.de

Darmstadt

e-mail.: stuko@darmstadt.gmd.de

Glauchau

e-mail.: sbg@studiencolleg-glauchau.de

Universität Greifswald

e-mail.: uni-greifswald.de/kolleg

Universität Halle-Wittenberg

e-mail.: wolter@studienkolleg.uni-halle.de

Universität Hamburg

e-mail.: twarnold@stk.hh.schule.de

Universität Hannover

e-mail.: stein@erz.uni-hannover.de/kolleg

Universität Heidelberg
Universität Karlsruhe

e-mail.: justen@iska.uni-karlsruhe.de

Universität Köln

e-mail.: studienkolleg@uni-koeln.de

Universität Leipzig

e-mail.: stksachs@rz.uni-leipzig.de

Universität Marburg

e-mail.: schuemer@uni-marburg.de

Mettingen

e-mail: brasilien@t-online.de

München/Bayern

e-mail.: leisch@stkm.lrz-muenchen.de

Universität Münster

e-mail.: stdkoll@uni-muenster.de

Thüringen

e-mail.: studienkolleg-nordhausen@t-online.de

Universität Potsdam 

e-mail.: rholubek@rz.uni-potsdam.de

Universität Saarland

e-mail.: studienkolleg@stk.uni-sb.de

Studienkolleg TU Berlin

e-mail: studienkolleg@tu-berlin.de

Studienkolleg Dortmund

e-mail: vahsen@fh-dortmund.de

Fachhochschule des Landes Niedersachsen

e-mail: auslaender@ikult.ik.fh-hannover.de

Fachhochschule Kaiserslautern

e-mail: studienkolleg@verw.fh-kl.de

Studienkolleg Schleswig-Holstein

e-mail: studienkolleg@fh-kiel.de

Fachhochschule Köln

e-mail: studienkolleg@fh-koeln.de

Fachhochschule Sachsen-Anhalt

e-mail: pawlik@stk.hs-anhalt.de

Fachhochschule Konstanz

e-mail.: piper@fh-konstanz.de

Fachhochschule Niederrhein

e-mail: ask@fh-niederrhein.de

Studienkolleg Zittau

e-mail: fb-sprchen@htw-zittau.de

توصیه هایی برای تحصیل در آلمان

MED12
ایندکس درگاه سفارت آلمان در تهران

۱- برای تحصیل پزشکی یا غیر پزشکی در آلمان، یکی از راهنماهای خوب، سفارت ایران در برلین و سفارت آلمان در تهران است.

۲- دانشجویان خارجی در آلمان، بعضا سر و کارشان با BMBF که همان وزارت اموزش و تحقیقات آلمان است خواهد بود. اطلاعات مربوط به فرصت های تحصیلی و بورس و ادمیشن پزشکی را از کارشناسان این وزارت خانه استعلام کنید. هر نوع پرسشی را از طریق این نشانی:  information@bmbf.bund.de  استعلام کنید. با ادمین صفحه وزارت خانه در فیسبوک نیز می توانید آنلاین صحبت کنید.

med11
صفحه ایندکس درگاه BMBF

۳- آخرین اطلاعات و شرایط مورد نیاز تشخیص (RECOGNIZTION)‌ مدارک تحصیلی دانشجویان خارجی برای تحصیل در آلمان را در این قسمت دنبال کنید.

۴- برخی از دانشجویان پزشکی و حتی دانش آموخته های پزشکی آلمان را می توانید از طریق لینکدین پیدا کنید.

۵- دوره های بورسیه اراسموس در آلمان را در این لینک دنبال کنید.

۶- جدید ترین اطلاعات درباره اقامت پس از تحصیل را در این نشانی و قوانین پناهندگی در آلمان در این قسمت ارائه شده است.

۷-برخی از دانشگاه های پزشکی آلمان برای دانشجویان بین المللی، آزمون ورودیه برگزار می کنند. جزییات این آزمون را در سایت هایی که در این گفتار معرفی کردیم بررسی کنید. البته برای آشنایی با این آزمون ها میتوانید با انجمن های تخصصی آلمان که نمونه اش را در زیر مشاهده می کنید، تعامل کنید. art

۸-توجه کنید که کلیه آزمون های ورودیه دانشگاه های پزشکی آلمان به زباان آلمانی برگزار می شود. لذا تسلط به این زبان الزامی است. مخصوصا برای کسانی که قصد اقامت پس از دانش آموختگی در این کشور دارند، تسلط به این زبان،‌ راهکاری برای پیدا کردن فرصت های شغلی است.

۹-یکی از بهترین روش های برای آگاهی از فرصت های پزشکی در آلمان، ارتباط با انجمن های پزشکی این کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک بروید.

art

اگر برای تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان با پرسشی مواجه شدید، در هر مقطع تحصیلی که مشغول به تحصیل بوده یا دانش اموخته شده اید، پرسش خود را از دانشگاه مقصد به طور مستقیم استعلام کنید. البته رایزنی با مشاوران بخش آموزش وزارت بهداشت آلمان نیز انتخاب خوبی خواهد بود که به علاقمندان تحصیل در این کشور توصیه می شود.

Medicine-in-Germany_fb

برای این کار، ابتدا رشته مورد نظر را در دانشگاه پزشکی مقصد انتخاب کرده و سپس با مسئول هماهنگی رشته رایزنی کنید و شرایط ادمیشن و DEADLINE ارسال مدارک مورد نیاز را جویا شوید.

توجه داشته باشید که تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان با مدارکی از ایران، امکان پذیر است. اما نیاز به مطالعه، صبوری و دقت و تسلط به زبان آلمانی دارد تا شرایط لازم برای موفقیت تحصیلی شما را در این کشور فراهم کند. در قسمت های بعدی، به بررسی فرصت های تحصیلی و بورسیه ۲۰ دانشگاه مطرح پزشکی آلمان خواهیم پرداخت.

راهنمای تحصیل در آلمان در روزیاتو

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • نریمان ابطحی مرداد ۳, ۱۳۹۶

    سلام جناب زمانی. وقتتون بخیر. اول تشکر میکنم از مطلب جامعتون. از یکی از گروه های آشنا شدم با این لینک. میخواستم بدونم آیا میشه با مدرک لیسانس پرستاری دانشگاه شهید بهشتی با معدل ۱۶، برای ارشد پرستاری دانشگاه پزشکی مونیخ اپلای کرد؟ حتما آلمانی میخواد با مدرک B1؟ من به چند تا لینک مراجعه کردم. اما بخشی آلمانی بود. چه باید بکنم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. تشکر از روزیاتو

  • پاسارگاد مرداد ۳, ۱۳۹۶

    با سلام و تشکر از مطالب جالبتون ، یک سوال دارم و آن اینکه آیا با کارشناسی ارشد MBA هم میشه برای کارشناسی رایگان فیزیوتراپی اقدام کرد در دانشکده پزشکی فرانکفورت؟ بااین شرایط هم ویزای ۴ ساله مولتی پل میشه گرفت؟

  • طناز مرداد ۴, ۱۳۹۶

    با عرض سلام و خسته نباشید من یه سوال داشتم آیا کارشناسی هنر میتونه برای کارشناسی مهندسی پزشکی با طی کردن دوره کالج اپلای کنه؟ ادمیشن بهار ۲۰۱۸ تا کی هست؟ اطلاعات مفیدتون عالیه. بوک مارک کردم