۷ روشی که کمک می کنند بدون تغییر ظاهری جذاب تر به نظر برسید

۷ روشی که کمک می کنند بدون تغییر ظاهری جذاب تر به نظر برسید

همه انسان ها در تلاش هستند تا بهترین رفتار و ظاهر را داشته باشند تا در نگاه دیگران جذاب و دوست داشتنی به نظر برسند. اما این امر فقط به جذابیت ظاهری محدود نمی شود و لازمه محبوب بودن، رعایت برخی مسایل اخلاقی و اجتماعی نیز هست.

شاید فردی با هزینه های زیاد بتواند ظاهر زیبایی برای خود بسازد، اما برای پایداری این جذابیت لازم است اخلاق مناسبی هم داشته باشد. این موضوع به ویژه در روابط عاطفی و عاشقانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

زوج ها برای دوام عشق خود باید تلاش کنند. به طور مثال، لازم است شنونده خوبی باشید و بیشتر از اینکه حرف بزنید، به حرف های طرف مقابلتان گوش بسپارید. یا برای نظرات مخالف او ارزش و احترام قائل شوید و در صورت لزوم، او را در تصمیم گیری هایش آزاد بگذارید.

به منظور آشنایی با بهترین روش ها برای جذاب بودن در رابطه، پیشنهاد می کنیم راهکارهای زیر را در زندگی روزمره خود به کار بگیرید. همراهمان باشید.

بیشتر خود را مشتاق نشان دهید تا سرگرم کننده

بر اساس اظهارات دکتر «هال رانکل»، کارشناس مسائل ازدواج و خانواده، بهتر است هنگام معاشرت با دیگران، بیشتر از آن ها سوال بپرسید تا اینکه به تعریف از خود و داستان زندگیتان بپردازید.

«هلن فیشر»، مردم شناس زیست شناختی و نویسنده کتاب «آناتومی عشق» نیز نظری مشابه به دکتر رانکل دارد. وی نیز در این رابطه بیان داشته: «از مخاطب خود در مورد ویژگی ها، علایق و سلایقش سوال بپرسید. بیشتر مردم از اینکه ببینند فردی در مورد آن ها کنجکاوی می کند بسیار خوشحال و هیجان زده می شوند و وی را انسانی جذاب، دوست داشتنی و صمیمی فرض خواهند کرد.»

سرگرمی های متنوعی در زندگی داشته باشید

به گفته «جوزف بورگو»، روان درمان‌گر، هنگامی که شما علاقه مندی ها و سرگرمی های متنوعی خارج از فضای کاری و چندین گروه متفاوت از دوستان داشته باشید، برای مخاطبان خاص خود از جذابیت بیشتری برخوردار خواهید بود.

افراد معتاد به کار و کسانی که سرگرمی های محدودی دارند، اصولا هم صحبت های خوبی به شمار نمی روند و در روابط اجتماعی خود چندان موفق نخواهند بود.

بخندید

1

حتما شنیده اید که می گویند خنده بر هر درد بی درمان دواست. این مثل را روانشناسان نیز تایید کرده و بر آن تاکید دارند.

دکتر «فیشر» در این باره گفته: «وقتی شما می خندید، اشخاصی که خنده شما را می بینند، در پاسخ به شما لبخند خواهند زد (هر چند کوتاه). در نتیجه این فعالیت، عضله های صورت، اعصاب مربوط به ایجاد حس سرخوشی در مغز آن ها را تحریک کرده و  در نهایت مخاطبان از بودن در کنار شما احساس رضایت و شادی پیدا خواهند کرد.»

بنابراین، باید گفت که خنده ساده ترین و بی هزینه ترین روش و راهکار برای آغاز دوستی و یافتن شریک عاطفی است.

در زندگی خود هیجان و اشتیاق داشته باشید

پروفسور «تری اورباچ»، کارشناس روابط، استاد دانشگاه آکلند و نویسنده کتاب «یافتن دوباره عشق: ۶ گام ساده برای داشتن یک رابطه عاطفی شاد و جدید» بیان داشته: «هیجانات شما در زندگی موجب هیجان زده شده دیگران نیز می شود و این حس برای آن ها خوشایند است. اشتیاق و هیجان شما مهم نیست از چه نوعی یا در چه زمینه ای باشد، فقط کافی است از موضوعی در زندگی لذت ببرید تا این حس به اطرافیان نیز منتقل گردد.»

به سلامت خود اهمیت دهید

2

با اینکه توجه بیش از اندازه به ظاهر می تواند مصداق بی‌‎مایگی و سطحی‌بودن باشد، اما افرادی که تغذیه مناسب و خواب کافی دارند و به طور منظم ورزش می کنند، ظاهری سالم تر داشته و در نتیجه جذاب تر به نظر می رسند.

بی توجهی به شکل ظاهری نشان دهنده عدم احترام به خویش است که از منظر اطرافیان چندان خوشایند و پسندیده نیست.

دکتر «اورباچ» یادآوری کرده که مردم برای اینکه جذاب تر به نظر برسند، لازم است که ورزش کردن را در دستور کار خود قرار دهند.

ورزش های فیزیکی باعث می شود تا حس بهتری به خود پیدا کنیم، بعلاوه موجب کاهش استرس و احساسات منفی نیز می شود. وقتی حس بهتری به خود داشته باشیم، مثبت اندیش خواهیم بود و در نتیجه برای دیگران جذابیت بیشتری خواهیم داشت.

انعطاف پذیر باشید

دکتر «مک نالتی» در این رابطه بیان داشته: «زوج هایی که سعی دارند تفاوت هایشان را بهتر درک کرده و در همان راستا رفتار کنند، روابط بهتری را رقم می زنند. این امر نیازمند انعطاف پذیری بالاست. شریکی که توانایی واگذاری امور به طرف مقابل را دارد و در مشکلات می تواند مسئولیت ها را به عهده بگیرد، بیشتر مور اعتماد خواهد بود و احترام بیشتری نیز از طرف مقابل دریافت خواهد کرد.»

نرمش به خرج دادن در روابط عاطفی کمک می کند تا هر دو طرف سازش و مصالحه بیشتری با یکدیگر داشته باشند و برای رویاها و آرزوهای طرف مقابل ارزش و احترام بیشتری قائل شوند.

وجود انعطاف و خلاقیت در رابطه موجب می شود تا هر دو طرف حس مهم و محترم بودن پیدا کنند.

فکرتان باز باشد

دکتر مک نالتی، کارشناس و روان درمانگر روابط در مرکز روابط شیکاگو گفته: «داشتن فکر باز در برابر طرف مقابل در یک رابطه عاطفی، حتی در زمانی که نظر وی کاملا با باور شخصی شما متفاوت است، می تواند چهره ای فوق العاده جذاب از شما بسازد.»

وقتی شما به این درجه از بینش برسید که نظر مخالف طرف مقابل خود را زیرسوال نبرید، این حس را در وجود وی بیدار خواهید کرد که او را کاملا درک کرده و برای اعتقاداتش ارزش و احترام زیادی قائل هستید. در نتیجه، میزان جذابیت شما در ذهن او بیشتر خواهد شد.

داشتن فکر باز، همکاری و هم سو بودن باعث می شوند تا عشق پایدارتری را تجربه کنید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود