کشف «خانه مردگان» با قدمت ۶ هزار سال در نزدیکی «استون هنج» [تماشا کنید]

کشف «خانه مردگان» با قدمت ۶ هزار سال در نزدیکی «استون هنج» [تماشا کنید]

دانشجویان و محققان دانشگاه علوم باستان شناسی اخیرا در شهرستان ویلت شایر در جنوب انگلیس، «خانه مردگان»ی کشف کرده اند که گفته می شود قدمت آن به ۶ هزار سال پیش بر می گردد.

محققان اعلام داشته اند که با بررسی جوانب مختلف گورستان مورد بحث می توانند کشف کنند چه کسانی در حدود سال ۳۶۰۰ قبل از میلاد مسیح در نزدیکی استون هنج ساکن بوده اند و چه اعتقاداتی داشته اند.

دانشمندان دانشگاه باستان شناسی انگلستان با همکاری داوطلبین محلی به کاوش و حفاری این خانه مردگان مشغول هستند. گفته می شود در این قبور هنوز بقایای اجساد مردگان به چشم می خورد.

DCIM100MEDIADJI_0025.JPG

به گفته معاون دانشگاه، این یک کشف بسیار بزرگ و ارزشمند در انگلستان محسوب می شود و به ما این امکان را می دهد تا نگاهی اجمالی به این دوره تاریخی در طول زندگی بشریت داشته باشیم.

گفتنی است، به مردم عادی و علاقه مندان به مسایل باستان شناسی اجازه بازدید داده می شود و مردم می توانند از ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر به محل حفاری رفته و بنایی که هزاران سال زیر خاک بوده را مشاهده کنند.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که استون هنج در شهرستان ویلت شایر انگلستان، یک سازه باستانی است که قدمت آن به عصر برنز و دوران نوسنگی بر می گردد؛ یعنی چیزی حدود ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح. مردم در آن زمان نخستین مقبره های سنگی و پشته های مخصوص دفن اجساد را در غرب اروپا ساخته اند.

جالب است بدانید که هنوز بسیاری از دانشمندان و باستان شناسان نمی دانند استون هنج چگونه ساخته شده است؟؛ سازه ای با سنگ های عظیم که دست کم ۵۰ تن وزن دارند چکونه با این نظم در کنار یکدیگر و روی هم قرار گرفته و چنین ابهتی را ایجاد کرده اند!

 

منبع: indy100
دیجیاتو
بدون نظر

ورود